امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 6830
تاریخ انتشار: جمعه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۲۳:۳۰

پی‌بردن به میزان رکود حاکم بر کشور کار سختی نیست - اظهارات متناقض مسئولان ضربه‌ای دو چندان به بازار

خبرگزاری فارس: پی‌بردن به میزان رکود حاکم بر کشور کار سختی نیست/اظهارات متناقض مسئولان ضربه‌ای دو چندان به بازار می‌زند

آصفری در گفت‌وگو با فارس:
پی‌بردن به میزان رکود حاکم بر کشور کار سختی نیست/اظهارات متناقض مسئولان ضربه‌ای دو چندان به بازار می‌زند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه یک جریان ژورنالیستی در دولت وجود دارد که رئیس‌جمهور را احاطه کرده و گزارشات کذب در اختیار روحانی قرار می‌دهد، گفت: اظهارات دوپهلو و متناقض ضربه‌ای دو چندان به بازار و اقتصاد کشور می‌زند.


محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با انتقاد از اظهارات متناقض رئیس‌جمهور درباره خروج کشور از رکود، گفت: مسئولان با سخنان متناقض جامعه را بیشتر سردرگم می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان می‌خواهند با سخن‌درمانی کشور را پیش ببرند، تأکید کرد: سؤال این است که آیا این سخنان دوپهلو ضربه‌ای دو چندان به بازار و اقتصاد کشور نمی‌زند؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: واقعیت این است هر کسی که در این کشور زندگی می‌کند با راحتی متوجه می‌شود که کشور دچار رکود جدی و بی‌سابقه‌ای است و تعطیلی برخی از صنایع، تعدیلی نیروی کارخانه‌ها، عدم تولید صنایع جدید، عدم توسعه صنایع جدید و عدم فروش تولیدکنندگان، همه نشان‌دهنده رکود ژرف حاکم بر کشور است.

آصفری در ادامه یادآور شد: من نمی‌دانم چه گزارشی در اختیار آقای رئیس‌جمهور گذاشتند که سال گذشته گفته بود از رکود عبور کردیم، آقای رئیس‌جمهور فرد متدینی است، ما اعتقاد داریم صادقانه صحبت می‌کند، ولی گویا اطلاعات غلط به وی می‌دهند، رئیس‌جمهور فرد دروغ‌گویی نیست که بگوییم دروغ می‌گوید، بهتر است روحانی بازرسی جدی و شفافی را در سطح جامعه انجام دهد و در این راستا از افراد مورد وثوق خودش استفاده کند.

نماینده اراک در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: ما امروز وقتی می‌بینیم صنایع تولیدکننده ما با کمتر از 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند، یا تعطیل شدند یا مدیرانشان به دلیل بدهی به بانک‌ها به خاطر عدم فروش و عدم تولید در زندان‌ها هستند، متوجه رکود بی‌سابقه حاکم بر کشور می‌شویم.

وی عنوان کرد: احتمال می‌دهم یک جریان ژورنالیستی در دولت وجود دارد که این جریان آقای رئیس‌جمهور را احاطه کرده و گزارشات کذبی در اختیار روحانی قرار می‌دهد، به همین دلیل رئیس‌جمهور سال گذشته گفته بود «از رکود عبور کردیم».

آصفری بر همین اساس متذکر شد: وضع برخی صنایع کشور بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است، رئیس‌جمهور می‌تواند برای پی بردن به میزان رکود حاکم بر کشور آمار حضور مدیران کارخانه‌ها در زندان‌ها را دربیاورد یا آمار تعداد تعدیل نیروهایی که انجام شده و کارگرانی که از کارخانه‌ها اخراج شدند، را استخراج کند، لازم نیست کل کشور را در این زمینه مورد بررسی قرار دهد، اگر فقط شرایط تولیدکنندگان و صنایع تولیدی یک استان را هم بررسی کنند مشخص می‌شود که کشور از رکود عبور نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سخن سال گذشته رئیس‌جمهور مبنی بر عبور کشور از رکود امروز به یک جوک و مضحکه‌ای تبدیل شده که در شب‌نشینی‌های خانواده‌ها مطرح می‌شود؛ رئیس‌جمهور باید در سخنانش با بررسی‌های دقیق و استناد به گزارش‌های کارشناسی‌تر سخن بگوید.

انتهای پیام/

http://fna.ir/WQ3G10





Scroll to Top