امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3218
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵

اقتصاد نفتی و دولتی دوای درد کشور نیست

رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد بر پایه نفت و اقتصاد دولتی دوای درد کشور نیست، گفت:‌ تعامل با هیات‌های اقتصادی خارجی باید براساس نیاز کشور و با توجه به نقش بخش خصوصی باشد.

1411313412915_62.jpg

به گزارش حقوق نیوز،  محسن جلال‌پور امروز - دوشنبه - در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با معاون اول رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: از آقای جهانگیری به جهت تلاش‌هایشان در دولت برای حل معضلات اقتصادی تشکر می‌کنم. ما امروز در بخش خصوصی این پیام را اعلام می‌کنیم که کاری را که آغاز کردید امروز بخش خصوصی آماده است از این کار پیروی کند تا به نتیجه نهایی برسد.

وی افزود: اقتصاد بر پایه نفت و اقتصاد دولتی دوای درد کشور نیست. اگر قرار بود اقتصاد متکی به نفت موفق شود، عربستان از بیکاری‌ 40 درصدی رنج نمی‌برد.

جلال‌پور ادامه داد: گام بلندی که دولت یازدهم در تعامل با دنیا برداشت پایه نگاه جدیدی شد و انتظار بخش خصوصی این است که در فضای اقتصاد کار بزرگی نیز اتفاق بیفتد.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که بخش خصوصی باید توانمند‌تر از گذشته شود، افزود: نگرانی بخش خصوصی این است که آمد و رفت‌های هیات‌های اقتصادی خارجی به شرایطی تبدیل شود که در خصوصی‌سازی اتفاق افتاده بود. باید در تعامل با هیات‌های خارجی براساس نیاز کشور و با محوریت بخش خصوصی همکاری با آنها انجام بگیرد.

وی اضافه کرد: توقع بخش خصوصی این است که نگاه اقتصاد در کشور متکی بر مردم و اقتصاد دانش‌بنیان در چارچوب اقتصاد مقاومتی باشد. انتظار این است که فضایی ایجاد شود تا نقش بخش خصوصی بیشتر از گذشته شود و همچنین گام‌هایی در جهت کوچک‌سازی دولت برداشته شود./

+ 0
- 0




Scroll to Top