امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15459
تاریخ انتشار: جمعه, ۰۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰

تلاش برخی برای عادی سازی واردات خودروهای آمریکایی - نهادهای نظارتی برخورد کنند

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو به فارس خبر دادتلاش برخی برای عادی سازی واردات خودروهای آمریکایی/ نهادهای نظارتی برخورد کنند

میثم رضایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر اظهار نظر برخی افراد در مورد بازار خودروهای وارداتی باعث شد خطوط قرمز نظام به بازی گرفته شود.

وی با بیان اینکه اخیراً برخی افراد در خصوص واردات خودروهای ساخت آمریکا دچار جهل مرکب شده‌اند، افزود: این به معنی آن است که انسان چیزی را نداند و به ندانستن خویش نیز توجهی نداشته باشد، در نتیجه با اظهارنظرهای غیر کارشناسی موجب اخلال می‌شوند.

وی تصریح کرد: این افراد با دروغ پردازی و عوام فریبی سعی دارند خط قرمزهای نظام در مورد انجام معامله با امریکا، آن هم در شرایطی که امریکا خلاف تعهداتش در برجام عمل کرده را زیر پا گذارند تا منافعی در این بخش محقق شود.
رضایی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته، این افراد با فشار بر وزارت صنعت سعی کردند واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی را آزاد کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در جریان رأی دیوان عدالت اداری در مورد خودروهای با حجم بالای 2500 سی‌سی مشاهده شد که با تفسیر غلط از رأی دیوان، به یکباره موجی از اظهارات غیرکارشناسی و هدفدار اظهار شد که سپس با روشنگری نهادهای مربوطه مشخص شد آزادسازی کامل واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی کذب محض است و تنها این رأی در مود تعداد معدودی خودرو که از پیش در گمرک مانده بوده، صادر شده است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو ادامه داد: در ماه‌های اخیر میزان اظهارات سودجویانه این افراد به شدت زیاد شده است، اظهاراتی که هم منافع مردم و هم خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته و در عوض، منافع عده‌ای قلیل را فراهم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر هم تلاش این گروه برای عادی جلوه دادن واردات خودروهای ساخت امریکا و فشار به پلیس راهور و وزارت صنعت برای به جریان انداختن شماره‌گذاری این خودروها از جمله اقداماتی است که با هوشمندی مسئولان به بن بست رسید و البته وزارت صنعت نیز بحث‌های مطرح شده در مورد شکایت این وزارتخانه از پلیس راهور را تکذیب کرد.

وی در پایان تأکید کرد: به منظور جلوگیری از موج سواری عده‌ای سودجو از بازار خودروهای وارداتی، مقابله نهادهای نظارتی با اظهارنظرهای نسنجیده و هدفدار ضروری است تا حقوق مصرف کنندگان و منافع کشور ضایع نشود.

انتهای پیام/م






Scroll to Top