امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 9522
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۷:۳۰

مهار تورم و اجرای اقتصاد مقاومتی با بخشنامه امکان‌پذیر نیست - دانشگاه‌ها به اجرای اقتصاد مقاومتی کم

قدیری‌ابیانه:مهار تورم و اجرای اقتصاد مقاومتی با بخشنامه امکان‌پذیر نیست/ دانشگاه‌ها به اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدحسن قدیری‌ابیانه عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه هرمزگان، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار محدود به امسال نیست و باید توجه به آن در ابعاد مختلف اقتصادی جامعه و دیگر حوزه‌ها به یک رسالت ملی تبدیل شود و همه خودشان را در برابر این مفهوم مقید بدانند.

وی افزود: اقتصاد ما در طول چند دهه اخیر با چالش‌های مختلفی مواجه بوده که راه حل درستی برای علاج آن تدوین و اقدام نشده است و متاسفانه درآمدهای نفتی ایران و اتکای اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی موجب تنبل شدن ساختار اقتصادی شده و عملا هر جا کمبودی در زمینه کاهش بهره‌وری در کشور رخ داده از طریق درآمدهای نفتی جبران شده است.

سفیر اسبق ایران در استرالیا ادامه داد: درآمدهای نفتی همیشه با توجه به جمعیت کم ایران در دهه‌های گذشته به عنوان مسکنی در برابر دردهای اقتصادی عمل می‌کرد اما در طول چند سال اخیر شاهد افت چشم‌گیر قیمت نفت بودیم که مشکلاتی را برای دولت به‌وجود آورد.

وی عنوان کرد: بهره‌وری پائین اقتصادی در کشور را باید جبران کرد و هزینه اداره کشور را کاهش داد و بهترین راه برای سامان دادن اقتصاد ملی، اتکای به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی است تا دیگر هیچ قدرتی نتواند اقتصاد ما را تهدید و یا با تبانی با دیگر کشورها و کاهش قیمت نفت سبب تزلزل اقتصادی جامعه شود.

قدیری‌ابیانه گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند و این مسئله را فرصتی برای نجات اقتصادی کشور بدانند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های مشارکت دانشگاه‌ها در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، کاربردی‌سازی علوم و تربیت مناسب و مفید دانشجویان برای در دست گرفتن امور صنعتی و اقتصادی کشور است. در عین‌حال از دولت نیز انتظار می‌رود که از دانشگاه و دانشگاهیان استفاده بیشتری در زمینه تدوین سیاست‌های اقتصادی کلان کند.

وی همچنین افزود: نگاه‌ها باید به سمت و سوی اصلاح رویه کنونی اقتصاد کشور باشد و همه خود را مقید و مکلف به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه‌مان بدانیم.

قدیری‌ابیانه در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به توطئه شوم کشورهای غربی و آمریکا برای منطقه و ایران، اظهار داشت: آنها به دنبال تجزیه ایران و کشورهای منطقه برای تسلط هر چه بیشتر بر منابع نفتی و انرژی آنها هستند و کمک به تروریست‌ها و راه‌انداختن این جریان‌های تکفیری و دامن زدن به اختلافات منطقه‌ای نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

انتهای پیام/3264/ج/ن30/






Scroll to Top