امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 17028
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۰۰

ماجرای فعال اصلاح‌طلبی که خود را انقلابی خواند - وقتی در بین عناصر ضدانقلاب یک مخترع یافت نمی‌شود

حاشیه‌های فارس از یک میزگرد دانشجویی:ماجرای فعال اصلاح‌طلبی که خود را انقلابی خواند/ وقتی در بین عناصر ضدانقلاب یک مخترع یافت نمی‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عصر امروز همایشی با عنوان انقلاب اسلامی چالش‌های پیشین و پیش‌رو به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این دانشگاه برگزار شد.

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران فعال اصلاح طلب، امیرحسین ثابتی دبیر سیاسی سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و حسین نقاشی فعال سیاسی اصلاح‌طلب به عنوان طرفین میزگرد به این نشست دعوت شده بودند.

 مجری مراسم در ابتدای دعوت از سخنرانان برای آمدن بر روی جایگاه به این نکته اشاره کرد که صادق زیباکلام به علت برگزاری مراسم دفاع از پایان‌نامه دانشجویی کمی دیرتر به این برنامه می‌رسد. اما این دیر رسیدن مجموعا باعث یکساعت و نیم تاخیر شد که عبدالله گنجی انتقادی نسبت به دیر آمدن این فعال سیاسی اصلاح‌طلب داشت و به این نکته اشاره کرد که دیر آمدن مدعوین توهین به وقت دانشجویان و فضای جلسه است.

 

ازهمان ابتدا گنجی با آرامش سعی کرد فضای جلسه را از احساسی شدن بازدارد. اما نوبت که به فعالان سابق دانشجویی یعنی ثابتی و نقاشی رسید کمی احساسات بر سالن مراسم چیره شد.

تاکید امیرحسین ثابتی در ابتدای صحبت‌های خود بیشتر بر واژه‌ «لیبرالیسم» بود. وی بارها بر این مسئله صحه گذاشت که نظام جمهوری اسلامی ایران با چالشی به نام میدان دادن به افراد لیبرال روبرو است. وی معتقد بود بیش از حد به افرادی که دارای اعتقاد به آرمان‌های نیستند میدان داده است.

در بخشی از این مراسم عبدالله گنجی به این نکته اشاره کرد که در سلول‌های بنیادی با کاظمی آشتیانی در بحث هسته‌ای‌ با شهریاری و در بحث موشکی با تهرانی مقدم پیش رفتیم. شما یک ضد انقلاب نام ببرید که یک اختراع کرده باشد این سخنان مدیرمسئول رزنامه جوان باعث تشویق دانشجویان شد.

حسین نقاشی در اعتراض به این سخن مدیر مسئول روزنامه جوان که مشروطه را برگرفته از سفارت انگلیس خواند مدعی شد که  تقلیل مشروطه درست نیست، این همه نامه‌نگاری بین مذهبیون و روشنفکران شده است این را نباید به سفارت انگلیس تقلیل داد. جنبش مشروطه یک زمینه فکری مستقل و مستعد داشته است. نهضت ملی شدن نفت ادامه آن و انقلاب 57 نقطه اوج آن بود اما در پاسخ به وی گنجی چند منبع و استناد از گفته‌های خود را بیان داشت.

البته نقاشی سعی می‌کرد هیچکدام از منابع را نپذیرد و برای القای تفکر خود، بحث را به سمت رئیس دولت قبل و آقای احمدی نژاد برد که گنجی پاسخ داد: وقتی فضا کاملاً دوقطبی و مبتنی بر پیش‌داوری باشد، بحث اساسی ما از شأن جلسه دور می‌شود. اگر در گوگل سرمقاله من با عنوان چیستی انحراف را سرچ کنید، موضع من در رابطه با احمدی‌نژاد مشخص می‌شود.

 

با حضور زیبا کلام کمی رنگ و بوی شادابی به محیط تزریق شد وی در ابتدای صحبت‌‌هایش انقلاب اسلامی را نسبت به سال 57 بمثابه کشتی دانست که از ساحل دور می‌شود و همچنین بیان داشت که اگر به شاه بگوییم این انقلاب برنامه آمریکا و انگلیس بود، با تمام وجود می‌گوید بله اما وقتی گنجی از حضار پرسید که چه کسی با این نظر موافق است تنها صدای خنده تمسخر آمیز نقاشی به گوش رسید و بقیه ساکت بودند.

در بخشی از این میزگرد نقاشی بیان داشت: چرا منافقین و سلطنت طلبان خاتمی را سوپاپ اطمینان نظام می‌خوانند اما هیچ دغدغه‌ای از رجانیوز و وطن امروز ندارد.  همیشه خاتمی و روحانی برای آنها مسئله بوده است. که گنجی پاسخ داد خب چرا همین سلطنت طلب ‌ها و منافقین پشت شما می‌ایستند اما از آیت الله جنتی حمایت نمی‌کنند.

امیر حسین ثابتی که بارها در طول برنامه و در پاسخ به علاقه دانشجویان برای ادامه بیشتر میزگرد از امکان حضور خودش برای ساعت‌های طولانی سخن به میان آورد خطاب به نقاشی یکی از شرکت‌کنندگان در این میزگرد که موافق جریان اصلاح‌طلبی بود گفت: شما نمی‌توانید مدعی رأی مردم و دموکراسی باشید. دوستان شما سال 88 فتنه ایجاد کردند و زمانی که رأی نیاوردند به خیابان‌ها ریختند اما 4 سال بعد پس از اینکه در سال 92 رأی آوردند گفتند دموکراتیک‌ترین انتخابات برگزار شد.  امروز و پس از توافق هسته‌ای این اتفاق افتاد که نه چرخ هسته‌ای می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم.

نقاشی در پایان سخنان خود گفت:  چه کسی گفته نیروهای انقلابی که با پروپاگاندا از طریق رسانه‌های خود ساخته‌اید انقلابی هستند هر کسی گفتمان نوفل‌لوشاتو را زیر پا گذاشته ضد انقلاب است. شما جریان انقلابی نیستید. جریان ضد انقلابی شما هستید و جریان انقلابی ما هستیم. کانال تلگرامی آمدنیوز برای اصلاحات نیست اگر اینطور است بی‌بی‌سی برای عبدالله گنجی و ثابتی است. 

گزارش از رضا اعرابی

انتهای پیام/

 






Scroll to Top