امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 16484
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۰۰

شریعتمداری پیش از انقلاب مبارزات سیاسی و فعالیت علمی را در کنار هم انجام می‌داد

حدادعادل در مراسم تشییع دو استاد دانشگاه:شریعتمداری پیش از انقلاب مبارزات سیاسی و فعالیت علمی را در کنار هم انجام می‌داد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تشییع دو استاد دانشگاه (عباس ماهیار و علی شریعتمداری) در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی در یک هفته دو استاد نام‌آور خود را از دست داد. 

وی افزود: از دوران جوانی در دانشگاه تهران نام دکتر علی شریعتمداری را شنیده بودم که از جمله اساتید دانشگاه بود که مبارزات سیاسی را در کنار فعالیت‌های علمی انجام می‌داد.

حدادعادل گفت: سال 45 به دانشگاه شیراز رفتم و در آنجا هم معلم بودم و هم در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کردم که دکتر شریعتمداری به دلایل سیاسی ناچار شده بود دانشگاه شیراز را ترک کند و در ماه‌های نزدیک به انقلاب او را در تهران دیدم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: مرحوم شریعتمداری یک دانشگاهی آمریکا دیده،‌ صاحب تألیف و ترجمه بود که تمام قد به انقلاب خدمت کرد و فعالیت سیاسی و مبارزه را همگام با نهضت مقاومت ملی و ملی شدن صنعت نفت آغاز کرده بود ولی به دلیل صداقت و اعتماد دینی زمانی که امام خمینی (ره) پرچم مبارزه را به دست گرفت به امام پیوست. 

وی ادامه داد: شریعتمداری در چهار دهه آنچه از دستش برمی‌آمد را با اخلاص برای ملت و انقلاب انجام داد و هیچ چیز برای خودش نمی‌خواست و خصوصیات بارز وی سلامت نفس او بود.

انتهای پیام






Scroll to Top