امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15795
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۰

مشکل شماره یک ما بیکاری است - یکی از طرح‌های بسیار بزرگ دولت تبدیل بندر چابهار به یک بندر بین قاره‌

روحانی در دیدار برخی علما و نمایندگان اهل سنت سراسر کشور:مشکل شماره یک ما بیکاری است/ یکی از طرح‌های بسیار بزرگ دولت تبدیل بندر چابهار به یک بندر بین قاره‌ای بوده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در دیدار جمعی از علما و نمایندگان اهل سنت سراسر کشور اظهار داشت: سیره پیامبر اسلام (ص) الگوی واحد مسلمانان است. تنوع اقوام و مذاهب نه تهدید امنیت؛ بلکه فرصتی بزرگ برای وحدت و توسعه ملی است مبنای جمهوری اسلامی از ابتدا، پذیرش تنوع مذهبی، قومی و فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز صنعتی بزرگ در مناطق مرزی، مزیت ملی دارد، گفت: توسعه بندر چابهار یک فرصت ملی و قاره‌ای برای سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی است. توسعه ریلی و تکمیل گاز رسانی استان سیستان و بلوچستان و سایر استانها برنامه محوری دولت است. یکی از طرح‌های بسیار بزرگ این دولت تحول بندر چابهار و تبدیل آن به یک بندر بین قاره ای بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه دولت حداکثر استفاده از قومیت ها و مذاهب برای همگرایی و تقویت وحدت فرهنگی و ملی است، گفت: پیام های اسلام جهان شمول و انسان شمول است؛ چنانچه فرهنگ عاشورا ظلم ستیزی و آزادگی است. اسلامی بودن انقلاب به همه مذاهب و اقوام ایرانی تعلق دارد.

روحانی در ادامه تصریح کرد: کمبود منابع آبی و اشتغال؛ جذب سرمایه و فناوری مهمترین مسائل عمومی کشور است. حقوق شهروندی باید مبنای حقوق عمومی باشد بزودی منشور حقوق شهروندی رونمایی و گزارش اجرای آن سالانه به مردم ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به وزرا مداوم تاکید کرده‌ام که معیار انتصاب ها شایسته گزینی از همه اقوام و مذاهب باشد. اساس قدرت ما وحدت ماست؛ دفاع مقدس تبلور یکپارچگی ملی بود. تهدید امنیتی از مذهب و قومیت سوال نمی کند؛ تهدید برای همه ما و قدرت ملی متعلق به همه ماست. اسلام دین رحمت است؛ تکفیری‌ها جز خونریزی و تفرقه و ویرانی، رهاوردی برای مسلمانان نداشتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش دولت مراعات تعادل منطقه ای در توسعه است، گفت: امروز مشکلاتی که در کشور وجود دارد مشکل شیعه، سنی، یهودی، مسیحی و ... نیست بلکه مشکل همه ایران است. مشکل شماره یک ما بیکاری، تورم و مهار آن، کمبود آب و مشکلات محیط زیستی است.

ادامه دارد...






Scroll to Top