امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14939
تاریخ انتشار: جمعه, ۰۷ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۰۰

بیشتر ابزارهای جهانی اعم از دلار، سوئیفت و FATF در اختیار نظام سلطه است - تفکر انقلابی‎گری عامل خود

وزیر سابق نفت در گرگان:بیشتر ابزارهای جهانی اعم از دلار، سوئیفت و FATF در اختیار نظام سلطه است/ تفکر انقلابی‎گری عامل خودکفایی صنعت نفت ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رستم قاسمی ظهر امروز در همایش استانی رسانه، انقلابی‎گری و اقتصاد استکبارستیز که با همت بسیج رسانه استان گلستان در سالن همایش اتاق بازرگانی شهرستان گرگان برگزار شد، با اشاره به واقعه کربلا، اظهار کرد: واقعه کربلا یک اتفاق نبود بلکه یک حادثه‎ای بود که از قبل و از روز ازل مشخص شده بود و تا ابد نیز ادامه خواهد داشت.

وی واقعه عاشورا را یک جنگ بین حق و باطل دانست و گفت: حادثه کربلا ابعاد مختلفی دارد از این رو همانطور که مقام معظم رهبری به عبرت‎های عاشورا اشاره داشتند؛ شیعیان باید عبرت‎های عاشورا را نه تنها برای روضه‎خوانی بلکه برای درس‎آموزی فرا بگیرند.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه نهضت عاشورا با عزاداری‎ها زنده می‎ماند و هر سال به شور و شعور آن افزوده می‎شود، هر کدام از رفتارهای امام حسین (ع) در واقعه کربلا را یک درس بزرگ دانست و افزود:  یکی از درس‎های کربلا ایثار و گذشت است که در عزاداری‎ها این بُعد پر اهمیت به خوبی گرامی‎ داشته می‎شود.

قاسمی با بیان اینکه حادثه کربلا ابعاد مختلفی دارد، تأکید کرد:  باید بیندیشیم که چگونه شد که شمر به عنوان جانباز، شمشیر زن صفین و کسی که زانوهایش بر اثر عبادت پیله بسته بود به قصی‎القلب‎ترین فرد بشریت تبدیل می‎شود؟

وی با بیان اینکه در واقعه کربلا عده‎ای دچار غفلت شده و بعدها با توابین معروف شدند، ابراز داشت: از طرفی عده‎ای دیگر به مقام و شهوت دلبسته بودند از این رو این افراد ابعاد دیگری از واقعه کربلا هستند که باید از آن درس گرفت.

وزیر سابق نفت انقلاب اسلامی را متفاوت با جمهوری اسلامی و زائیده‎ای از انقلاب دانست و تبیین کرد: انقلاب اسلامی اساس و پایه است و جمهوری اسلامی یک بخشی از انقلاب اسلامی را تشکیل می‎دهد.

* لزوم جلوگیری از تهاجم دشمن به رهبری به عنوان ستون خیمه انقلاب

قاسمی رهبری را ستون خیمه‎ انقلاب خواند و ادامه داد:  باید با حفاظت از ستون خیمه انقلاب یعنی رهبری از تهاجم به آن جلوگیری کنیم زیرا که با از بین رفتن این ستون خیمه انقلاب اسلامی از کار خواهد افتاد؛ با مورد تهاجم قرار گرفتن ستون خیمه در هر انقلابی نه تنها در انقلاب اسلامی موجب به زمین افتادن خیمه انقلاب می‎شود.

وی با بیان اینکه غافلان، زمان‌نشناسان و ثروت‎پرستان همیشه در تاریخ وجود دارند، تشخیص حق از باطل را یکی از دستاوردهای بصیرت دانست و تأکید کرد: باید با افزایش بصیرت و عبرت از واقعه عاشورا از تکرار دوباره واقعه کربلا جلوگیری کنیم.

وزیر نفت دولت دهم با بیان اینکه همه بشریت مدیون حرکت امام حسین(ع) است، تشریح کرد:  موج محرم و ارادت به سالار شهیدان تبدیل به یک موج جهانی شده و به لطف خداوند و با وجود بسترهای ارتباطی در حال جهانی شدن است.

قاسمی همچنین به اقتصاد انقلابی اشاره کرد و گفت: نقش اقتصاد در زندگی مردم بسیار مهم و متفاوت شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بسترها به عنوان ابزار جهانی اعم از دلار، سوئیفت و FATF در اختیار نظام سلطه است، بیشترین تمرکز نظام‎های سلطه را در بخش اقتصاد خواند و یادآور شد: جنگ‎های دنیا را به دلیل بخش اقتصادی پیش می‎برند طوری‎که بسترهای ابزارهای اقتصادی را در برگرفته‎اند.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه مواردی مانند FATF از ابزارهای سلطه است و آنها با این روش می‎خواهند بر دنیا حکومت اقتصادی کنند، خاطرنشان کرد: ما می‎خواستیم بر اساس این موارد دانه‎ای از تسبیج اقتصادی غرب شویم و خیلی‎ از افراد و برخی از اقتصاددان‎ها اعتقاد دارند که باید در این تسبیح قرار بگیریم تا اقتصاد ما رشد کند از طرفی نظریه دیگری وجود دارد که ما می‎توانیم در کنار اقتصاد جهانی قرار بگیریم.

قاسمی با بیان اینکه تحریم‎های موضوعی از قبل از انقلاب در برخی بخش‎ها از جمله بخش نظامی وجود داشته است، بیان داشت:  تحریم‎هایی که از سال 1390 به ایران اعمال شد به گفته رئیس جمهور آمریکا فلج‎کننده و هوشمند، بی‎سابقه در تاریخ که ایران مجبور به پذیرش آن بود از ویژگی‎های آن بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه پولی و نفتی بودن تحریم‎ها یک دروغ است، تحریم‎ها علیه ایران را انسانی دانست و مطرح کرد: با شروع تحریم‎ها به وزارت نفت رفتم و بلافاصله بعد از جدی شدن تحریم‎ها وارد وزارت شدم و بسیاری از کشورها و مسئولان آنها طی صحبت با بنده می‎گفتند مگر می‎شود شما مقاومت کنید.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در پایان سال 1392 در کنگره گفت: تحریم‎ها بر ایران اثر نکرد و این گفته به معنای پیروزی ما در جنگ اقتصادی همان جنگی که دشمن اعتقاد داشت تحریم‎هایی از نوع فلج‎کننده و هوشمندی که ایران مجبور است به آن تن بدهد، بود.

وی با بیان اینکه در صورت تسلیم شدن باید موشک‎ها را جمع کرده و باید آرمان‎ها را کنار می‎گذاشتیم، افزود: اگر چه بسیاری از کشورها در جنگ عراق از این کشور حمایت کردند اما ایران به اعتراف غربی‎ها در جنگ اقتصادی که جنگ مستقیم با آمریکا و سخت‎تر از جنگ عراق بود موفق شد.

قاسمی صنعت نفت ایران را جزو صنایع بزرگ دنیا دانست و ابراز داشت: همه سختی‎ها و کمبودها در زمان تحریم تبدیل به یک تجربه شده است.

وی با اشاره به صنعت نفت ایران، تشریح کرد: در آن زمان هیچگاه مردم مشکل قطعی گاز پیدا نکردند، هیچ پمپ بنزینی کمبود بنزین پیدا نکرده و همه کالاها در سخت‎ترین شرایط توسط ایران ساخته شد.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه خودکفایی صنعت نفت ایران در شرایط بسیار سخت به دلیل تفکر انقلابی‎گری بود، یادآور شد: برخی از کالاها در صنعت نفت به گونه‎ای بود که آنها فکر می‎کردند ادامه آن با مشکل رو به رو می‎شود اما ایرانی‎ها برای آن جایگزین قرار دادند.

قاسمی در پایان اضافه کرد:  امروز در صنعت نفت ایران افراد و شرکت‎های خارجی وجود ندارد زیرا برای کشوری که 100 سال صادرات نفت داشته پسندیده نخواهد بود که پیج و مهره آن را از خارج وارد کند.

انتهای پیام/83015/ج40/






Scroll to Top