امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3453
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۱۳

فرار ۲۵میلیارد دلار کالای قاچاق از پرداخت مالیات به دولت

 

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه قاچاق ۲۵ میلیارد دلاری کالا در سال برای فرار از پرداخت عوارض و مالیات بر حق دولت است، ادعا کرد: نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار در واردات قاچاق کالا از مبادی رسمی داریم و در صادرات ۷ میلیارد دلار قاچاق کالا داریم.

خبرگزاری فارس: فرار ۲۵میلیارد دلار کالای قاچاق از پرداخت مالیات به دولت/به چالش کشیدن وزیر اقتصاد به خاطر قانون مالیات مصوب مجلس به صلاح نیست/ ادعای ۱۸ میلیارد دلار واردات قاچاق از مبادی رسمی

به گزارش حقوق نیوز به نقل از اتاق اصناف، علی فاضلی در سومین اجلاس هیات نمایندگان اتاق اصناف که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: برخی از دوستان اگر گلایه دارند، این تریبون آزاد است،صحبت کنید و من پاسخگوی همه سوالات شما خواهم بود و هر کجا نتوانم کاری انجام دهم، مردانه خواهم گفت کاری از دست من ساخته نیست.

وی با تاکید بر اینکه وحدت رویه ضروری ترین قیدی است که در مجموعه اصناف باید رعایت شود، ادامه داد: از تعامل نیروهای دولت و نظام قدردانی می‌کنم، ممکن است کمی کاستی در مجموعه وجود داشته باشد، اما همین تعامل در نهایت منجر شد، تا دشمن عقب نشینی کند.

وی خطاب به اصناف گفت: بازار کشور در دستان شما است، اگر تعامل دولت، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها نبود، این توافق امروز به اینجا نمی رسید، بنابراین نباید قصور برخی مدیران را به کل نظام نسبت داد.

تاختن به مجموعه اصناف ظلم است
فاضلی همچنین خطاب به خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت که در این اجلاس حضور داشت، نسبت به عملکرد سازمان امور مالیاتی انتقاد کرد و گفت: این گونه بر مجموعه اصناف تاختن و توهین به پیکره عظیم اصناف ظلم است.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار در واردات قاچاق کالا از مبادی رسمی داریم و در صادرات ۷ میلیارد دلار قاچاق کالا دارید، گفت:  یعنی در مجموع ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا وجود دارد که دست دولت از دریافت مالیات آن کوتاه است.
رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: بخش زیادی نیز مالیات خاکستری در کشور وجود دارد که مسئولان سازمان امور مالیاتی بر صحت آن اعتراف می‌کنند، اما دستشان به آنها نمی رسد.
فاضلی اظهار کرد: از تریبون رسمی کشور یعنی صدا و سیما استفاده می‌کنند و به دروغ اعلام می‌شود که اصناف مالیات پرداخت نمی‌کنند، این درحالی است که مالیات پرداختی اصناف از سال ۸۹ تا به امروز نزدیک به ۴۸ درصد رشد داشته است. توقع دارم با این دروغ پردازی‌ها برخورد شود.
فاضلی درباره سؤال نمایندگان از وزیر اقتصاد در مورد مالیات اصناف، گفت: ما از نحوه دریافت مالیات راضی نیستیم، اما اینکه نمایندگان مجلس وزیر اقتصاد را به‌خاطر مصوبه‌ای که خود تصویب کرده‌اند، به چالش بکشند، به صلاح کشور و شرایط موجود نمی دانیم. باید موضوع ریشه یابی شود و راه حل منطقی و عملیاتی تدارک دیده شود.
وی افزود: شما مصوبه افزایش ۲۷ درصدی مالیات را در بودجه کشور تصویب کردید، این موارد و اصلاح آن باید قبل از تصویب در مجلس رعایت می‌شد.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مجلس باید دریافت مالیات اصناف را به‌گونه‌ای دیگر تصویب می‌کرد، ادامه داد: در اقتصاد سراسر رکود فعلی، نباید افزایش مالیات لحاظ می‌شد، اگر قرار است بنگاه های کوچک را باور کرد، یقینا باید برای آنها تسهیلات فراهم کرد.
فاضلی درباره نظام مالی و پولی کشور گفت: در هفته قبل رئیس کل بانک مرکزی خود به مشکلات بانکی و پولی اعتراف کرد و اعلام داشت که نظام مالی و پولی کشور دارای مشکلات فراوان است.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در سیستم پولی و مالی ما مؤسسات غیرمجاز نیز در حال فعالیت هستند که شامل دریافت مالیات نیستند و فرار مالیاتی دارند. آیا شما از آنها مالیات می‌گیرد.
فاضلی خطاب به خسروتاج گفت: بسیاری از کارخانه‌های کشور در حال ورشکسته شدن هستند، به‌طوری که شما در سال ۹۱ به یکی از این کارخانه‌های بزرگ هزار میلیارد تومان تزریق کردید تا ورشکست نشود، آیا آنها نیز به شما مالیات می‌پردازند؟ آیا این انصاف است که تمام فشار را بر بنگاه های هویدا و آشکار که در کوچه و خیابان هستند، متوجه کنید؟
شرکت ندادن مردم در مسائل اقتصادی مد روز شده است
وی تاکید کرد: دست رد به سینه مردم زدن و شرکت ندادن آنها در مسائل اقتصادی متاسفانه مد روز شده است.
فاضلی با بیان اینکه در این اجلاس ها درد و دل اصناف گفته می‌شود و مسئولانی که در این اجلاس‌ها حضور دارند، باید با اصلاح قوانین راه چاره را بجویند، گفت: امروز نباید توقع داشته باشیم که همه مشکلات یک شبه حل شود اما سیاست‌های دولت و مجلس باید در جهت رونق بخشیدن به کسب و کار باشد که متأسفانه این موضوع احساس نمی‌شود و حرکت در این راستا بسیار کند است.
فاضلی افزود: با توجه به اینکه نصف عمر دولت طی شد هنوز تغییری در این مجموعه حس نمی‌شود و دست دولت از نظام اقتصادی کوتاه نشده و هنوز دولت در این بخش نقش اصلی را ایفا می‌کند.
رئیس اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه کار مردم باید به خودشان سپرده شود، گفت: متأسفانه لوایحی که از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، لوایح مردم محور نیست و نهاد مردمی در آن نقشی ندارند و به عنوان مثال در بخش مالیات امور سازمان امور مالیاتی به عنوان محور اصلی خوراک را تعیین و به مجلس ارائه می‌دهد.
وی افزود: قرار بود دولت الکترونیک تقویت شود که متأسفانه هنوز این کار انجام نشده و امروز تقاضای من به عمل رساندن شعارها است.
فاضلی با اشاره به اقدامات موثر دولت در اقتصاد گفت: دولت تدبیر و امید توانست در این مدت نرخ تورم را کاهش دهد و ثبات را به بازار برگرداند، در حالی که در گذشته دولت شیطنتی انجام می‌داد و به هر عنوان به بازار تنش وارد می‌کرد و تنش در بازار را به گردن بازاریان می‌انداخت.
وی ادامه داد: در طول دولت یازدهم رشد اقتصادی ما بسیار خوب بود، اما در محیط کسب و کار رونقی ایجاد نشد که باید به آن توجه شود.
رئیس اتاق اصناف ایران بر این نکته تأکید کرد‌ که ما همواره دولت را حمایت می‌کنیم و در پشت دولت ایستاده‌ایم، امیدواریم شعارها به شعور تبدیل شود.
وی همچنین خطاب به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجموعه اصناف از دیر باز با فرهنگ عجین بوده اند و در همه جا می توان رد پای اصناف را در انجام امور خیر دید.
فاضلی گفت: بحث فرهنگی در اولویت کاری ما قرار دارد به خصوص از زمانی که مقام معظم رهبری شعار سال ۹۳ را با عنوان فرهنگی نامگذاری کردند، اتاق اصناف یک معاونت مستقل را برای بخش فرهنگی در نظر گرفت.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه دشمن بعد از آنکه از درگیری فیزیکی با نظام ما سرخورده شد، در بحث فرهنگی سرمایه گذاری کرده است ،گفت: در واقع دشمن در بحث فرهنگی بر روی مردم هدف‌گذاری کرده است.
وی با بیان اینکه اصناف در دورافتاده ترین روستاهای کشور عضو دارد و هم بحث فرهنگی را عهده دارند و هم موضوع امنیت را تامین می‌کنند، تصریح کرد: بنابراین این قشر پتانسیل زیادی برای تاثیرگذاری در بخش فرهنگی نیز دارد.
فاضلی با بیان اینکه در مجموعه مد و لباس ایران حدود ۶۰۰ برند ایرانی شناسایی شده که قابلیت طراحی لباس را دارند، گفت باید بپذیریم که تولید از کفش تا کلاه نیازمند تکنولوژی پیچیده‌ای نیست که ما نتوانیم از عهده آن برآییم و تبدیل به مصرف کننده چین و جهان استکباری شویم.
وی تاکید کرد: ما باید بتوانیم بر مشکلی که استکبار جهانی در حوزه فرهنگ برای ما تدارک دیده فایق آییم./








Scroll to Top