امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 6161
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۳۰

حریم ولایت خط قرمز ماست - بسیج و سپاه برای مقابله با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی جهادی عمل کنند - آماد

خبرگزاری فارس: حریم ولایت خط قرمز ماست/بسیج و سپاه برای مقابله با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی جهادی عمل کنند/آماده جان‌فشانی در جبهه‌های مقاومت هستیم

خانواده شهدا و جانبازان فتنه در میزگرد تخصصی تبیین ابعاد مختلف فتنه 88 مطرح کردند
حریم ولایت خط قرمز ماست/بسیج و سپاه برای مقابله با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی جهادی عمل کنند/آماده جان‌فشانی در جبهه‌های مقاومت هستیم

خانواده معظم شهید حسین غلام کبیری و دو تن از جانبازان فتنه در یک میزگرد تخصصی تبیین ابعاد مختلف فتنه 88، حریم ولایت فقیه را خط قرمز خود دانستند و تاکید کردند: با تمام توان آماده جان‌فشانی در راه ولایت و جبهه مقاومت هستیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، روز 9 دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به‌خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند.

روز 9 دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرت‌اند و در میان گردوغباری که فتنه‌گران به پا کرده‌اند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت‌فقیه است، برمی‌دارند و درنهایت روز 9 دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکتتان آسیب نرسد» به‌خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند؛ نهم دی‌ماه یک هزار و سی صد و هشتادوهشت، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.

حماسه نهم دی‌ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی‌ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به‌حساب می‌آید.

حماسه 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن‌ها بایستد در برابر تمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد؛ روز نهم دی‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم‌الله و ماندگار شد.

هم‌زمان با فرارسیدن ایام نهم دی‌ماه، مجتمع رسانه‌ای آفتاب با همکاری سازمان بسیج رسانه استان تهران و با حضور جمعی از فعالان رسانه این استان، میزگرد تخصصی با محوریت تبیین ابعاد مختلف فتنه 88 برگزار شد.

خانواده شهید حسین غلام کبیری نخستین شهید فتنه ورامین رسولی و محمدحسین رجب‌زاده از جانبازان فتنه 88 از جمله حاضران در این میزگرد تخصصی بودند.

برخی موضوعاتی به‌طور مشترک از سوی حاضران در این میزگرد مطرح و یا مورد تایید بقیه حاضران در این میزگرد قرار می‌گرفت که از این میان می‌توان به محکومیت و اعلام انزجار از فتنه 88، درخواست برخورد جدی با سران و مسببان این فتنه، نقش بی‌بدیل ولایت‌فقیه، مردم بصیر ایران اسلامی و دریادلان بسیج و پاسداران سلحشور و ... اشاره کرد.

پدر شهید حسین غلام کبیری به حضور به‌موقع دریادلان بسیجی در عرصه‌های مختلف انقلاب اشاره‌کرده و مصادیقی را در این‌ ارتباط بیان کردند.

رامین رسولی اظهار داشت: پاسداری و حراست از انقلاب اسلامی و حریم ولایت‌فقیه ازجمله ویژگی‌های بارز دریادلان بسیجی است که در دوران دفاع مقدس و فتنه 78 و 88 به‌وضوح می‌توان آن را لمس کرد.

محمدحسین رجب‌زاده نیز با انتقاد از محدود کردن اختیارات بسیج و سپاه پاسداران تأکید کرد: سپاه و بسیج در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای که ورود کرد منشان خیر و برکت و اثرگذاری شایسته بوده است.

وی درحالی‌که سخنانش مورد تائید خانواده معظم شهید کبیری و رسولی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بسیج هرکجا که احساس کند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی در معرض آسیب است باقدرت به میدان می‌آید.

این جانباز فتنه گفت: امروز دولتمردان باید بهره‌گیری از ظرفیت بالای بسیج را در دستور کار خود قرار داده و از توان این نیروی مردمی بهره‌مند شوند و به‌گونه‌ای نباشد که نگاه ابزاری این نیروی عظیم داشته باشد و فقط هر زمان که احساس نیاز شد از این نیرو استفاده کند.

*سپاه پاسداران و بسیج در مقابله با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی جهادی به میدان بیاید

رجب‌زاده در ادامه به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب امروز اعتقادات جوانان را هدف قرار داده‌اند.

پدر شهید غلام کبیری گفت: ملت غیور ایران اسلامی همواره پایبندی و ایستادگی خود را پای ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی نشان داده‌اند و حماسه 9 دی نمونه بارز این مهم بود.

وی ادامه داد: امید است مسئولان با هوشیاری توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگی را رصد کرده و با اقتدار با آن مقابله کنند.

رسولی گفت: همان‌گونه که فرمانده کل قوا فرمودند امروز در برابر شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن قرار داریم و باید با درایت در برابر این اقدامات ایستادگی کرده و جوانان را در برابر این توطئه‌های شوم واکسینه کنیم.

رجب‌زاده در جمع‌بندی این محور میزگرد تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب بسیج و نیروی عظیم بسیج باید همانند عرصه‌های دیگری که با حضور هوشیارانه و مبتنی بر بصیرت خود توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد در حوزه مقابله با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی نیز جهادی عمل کرده و با نیرنگ دشمن در این حوزه نیز مقابله شایسته‌ای داشته باشد.

*تأکید بر حضور پرشور مسئولان در مراسم‌ها بزرگداشت یوم‌الله 9 دی

پدر شهید حسین غلام کبیری با اشاره به این‌که فرزندش را در راه امام (ره) و شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تقدیم کرده است، گفت: وقتی خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم، معظم‌له فرمودند «توکل به خدا داشته باشید، حسین راه امامش را رفته و حتماً شما را شفاعت خواهد کرد.»

وی با تأکید بر کم‌رنگ شدن بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: برای گرامیداشت نهم دی‌ماه که حماسه تاریخی مردم بود باید مراسم بزرگی برگزار و این حماسه ماندگار را که درسی فراموش‌نشدنی به سران فتنه و اربابانشان بود را برای آنان و دشمنان اسلام و انقلاب یادآور شویم.

این پدر شهید زنده نگاه‌داشتن یوم‌الله 9 دی در عصر حاضر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: برپایی یک مراسم درخورشان این حماسه بزرگ ملت ایران هم‌زمان با یوم‌الله 9 دی کمترین اقدام در برابر حماسه ماندگار ملت بصیر ایران اسلامی و مجاهدت‌های سربازان انقلاب در دوران فتنه است.

وی ضمن با بیان این‌که مسئولان باید علاوه بر دعوت مردم برای حضور در مراسم نهم دی‌ماه خود نیز در صف اول این مراسم‌ها باشند چرا که ملت ایران اسلامی همواره جلوتر از مسئولان در صحنه هستند و آن‌ها نیز باید با حضور پرشور خود در این مراسم‌ها بار دیگر در حماسه‌آفرینی از مردم عقب نمانند.

پدر شهید غلام کبیری تأکید کرد: مسئولان باید همواره دوشادوش مردم در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و در 9 دی امسال نیز باشکوه هرچه تمام‌تر در کنار مردم قرار بگیرند.

وی با اشاره به این‌که نهم دی‌ماه مانند دیگر تاریخ‌های مهم در طول سال نظیر روز قدس با اهمیت است، افزود: از مردم می‌خواهم که همگی در مراسم گرامیداشت روز 9 دی حتماً شرکت کنند.

*مردم هیچ‌گاه اجازه تعرض به انقلاب را نمی‌دهند

محمدحسین رجب‌زاده، جانباز 30 درصد فتنه سال 88 نیز در ادامه با اشاره به این‌که مردم جنوب شهر تهران هیچ‌گاه انقلاب را تنها نگذاشته و همیشه همراه با راه امام (ره) بوده‌اند، گفت: این معرفت‌شناسی در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان نیز وجود داشته و در سال 88 نیز تکرار شد.

وی با تأکید بر این‌که کسی از جانبازان حمایت مناسب نمی‌کند، اظهار کرد: آیا مسئولی می‌تواند پاسخ خون شهیدان را بدهد؟!

این جانباز فتنه با بیان این‌که در سال 88 و جریان فتنه با جانبازی 30 درصدی روبه‌رو شده است، ادامه داد: 18 دندانم خورد شد، کتف، چشم و دیگر اعضا بدنم با آسیب روبه‌رو شد.

وی با اشاره به این‌که در زمان جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس نیز در جزایر مجنون با حمله شیمیایی دشمن مواجه و جانباز شده است، بیان داشت: هیچ‌وقت از کسی توقع نداشته‌ام ولی اگر به خانواده شهدا و جانبازان تکریم شود راه آنان پرفروغ‌تر می‌شود.

رجب‌زاده با تأکید بر این‌که مردم کشورمان آگاه و با بصیرت هستند، ادامه داد: مردم هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد دشمنان انقلاب اسلامی به کشورمان تعرض کنند؛ به همین جهت حماسه نهم دی‌ماه سال 88 را به وجود آوردند که در تاریخ جاودان شد.

وی با اشاره به این‌که مردم باید در نهم دی‌ماه سال جاری در مراسم بزرگداشت این حماسه شرکت کنند، گفت: مردم همیشه به خاطر ولایت‌فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی در میدان حاضر بوده‌اند و ان‌شاءالله در مراسم نهم دی‌ماه نیز شرکت خواهند داشت.

این جانباز فتنه تأکید کرد: مردم هیچ‌گاه نباید به شرایط نگاه کنند و این اوضاع اقتصادی و غیره نباید مانعی برای حماسه‌آفرینی باشد.

*9 دی مانند 22 بهمن یک حماسه ملی است

رامین رسولی، جانباز هفتاد درصد فتنه سال 88 با اشاره به اینکه در انتخابات سال 88 شور و هیجان خاصی برقرار بود، گفت: متأسفانه در برهه‌ای از زمان این شور و هیجان به کام مردم تلخ شد.

وی با بیان این‌که حماسه نهم دی‌ماه 88 که با حضور میلیونی مردم رقم خورد صرفاً کار خدایی بوده است، اظهار کرد: نظیر این رخداد تاریخی را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم که مردم با همه وجود در میدان عمل و مجاهدت در راه انقلاب و آرمان‌های اسلامی خودشان حاضر شدند.

این جانباز فتنه با تأکید بر این‌که حضور در مراسم نهم دی‌ماه امسال نباید جناحی باشد، افزود: تأکید می‌کنم مردم برای حضور در مراسم نهم دی‌ماه امسال، به کارنامه سه قوه نگاه نکنند و نتیجه را به‌پای رهبر معظم انقلاب ننویسند زیرا مسئولان برخی از بخش‌های سخنان ایشان را که به نفعشان هست تفسیر می‌کنند و به بقیه آن عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به این‌که مسئولان در هر رده‌ای باید اشتباهاتشان را بپذیرند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مانند یک قطار در حال حرکت است و به سرانجام مقصود نیز خواهد رسید.

رسولی با بیان این‌که عدم حضور مردم در نهم دی‌ماه امسال موجب تضعیف آرمان‌های نظام می‌شود، خاطرنشان کرد: نهم دی‌ماه یک رخداد تاریخی است و مانند 22 بهمن یک حماسه ملی است ازاین‌رو مردم بدون نگاه جناحی باید در این عرصه حضور پررنگ داشته باشند.

*آمادگی برای جان‌فشانی در جبهه‌های مقاومت/رژیم صهیونیستی باید از روی محو شود/برای جان دادن در راه اسلام لحظه‌ای دریغ نخواهیم کرد

پدر شهید غلام کبیری با تأکید بر حضور همگان در جبهه‌های مقاومت گفت: از کوچک و بزرگ هرکسی که می‌تواند باید با حضور در جبهه‌های مقاومت از دین مبین اسلام پاسداری و حراست کند.

وی بیان داشت: ملت غیور ایران اسلامی هر جا که احساس کند جان مظلومی در خطر است و آزاده‌ای زیر ظلم و ستم مستکبر است به پا خواسته و جان‌فشانی می‌کند چه برسد در جبهه‌های مقاومت که خط قرمز همه مسلمین است.

رجب‌زاده با تأکید بر محو شدن رژیم صهیونیستی از روی زمین تأکید کرد: امت حزب‌الله همه آماده‌اند که همانند مدافعان حرم آل‌الله تمام هستی خود را برای دفاع از حریم آل‌الله به میدان آورده و تا آخرین قطره جان خود در راه اسلام مجاهدت کنند.

وی در پاسخ به برخی شبهاتی که بیگانگان و برخی عناصر نادان این روزها مطرح می‌کنند که حضور در جبهه‌های مقاومت چه ارتباطی به رزمندگان ایران دارد، گفت: مانور عظیم شیعیان در اربعین حسینی در کربلا به‌ واسطه مجاهدت سربازان جبهه مقاومت بود. اگر ایثارگری این عزیزان نبود امسال توفیق زیارت عتبات عالیات نصیب این خیل عظیم شیعیان نمی‌شد.

این جانباز فتنه با بیان این‌که دفاع مقدس، فداکاری در فتنه 88 با حضور شجاعانه در جبهه‌های مقاومت در یک راستا است، تأکید کرد: ما همواره پیرو منویات رهبر فرزانه انقلاب بوده و هستیم و هر جا نیاز باشد جان خود را در راه اسلام و انقلاب و ولایت تقدیم می‌کنیم.

رسولی در بخش پایانی این میزگرد ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم یمن، سوریه و ... تصریح کرد: پاسداری از اسلام، شریعت و مظلومان عالم وظیفه همه مسلمین است.

این جانباز 70 درصد فتنه اظهار داشت: ما همواره پیرو فرمانده کل قوا اول سرباز اسلام و شریعت هستیم و ان‌شاءالله تا آخرین قطره خون خود و تا آخرین‌نفس پای اسلام، انقلاب و ولایت می‌ایستیم.

* شهید حسین غلام کبیری، نخستین شهید فتنه

به گزارش فارس، شهید حسین غلام کبیری کسی که لقب نخستین شهید فتنه را با خود دارد، متولد سال 1370 در شهر ری تهران و از بسیجیان فعال با کد بسیجی 35501159 است، حسین غلام کبیری مانند دیگر شهدا و کشته شدگان فتنه 88 گمنام نیست و در محیط‌های سایبری و فضای وبلاگ‌نویسی جمهوری اسلامی نام او بیشتر از دیگر شهدا و کشته‌شدگان فتنه 88 به چشم می‌خورد اما همین بازتاب‌ها نیز در شان و منزلت این شهید بزرگوار نیست.

شهید حسین غلام کبیری در بیست و پنج خرداد ماه سال هشتاد و هشت و در حین ماموریت بسیج در اغتشاشات تهران در منطقه سعادت‌آباد به فیض شهادت نائل آمد.

نحوه شهادت غلام کبیری توسط یک خودرو پراید فاقد پلاک صورت گرفت که او را مورد سوء قصد قرار داد و شهید غلام کبیری به شدت مجروح شد و بعد از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

*رامین رسولی، جانباز 70 درصد فتنه سال 88

رامین رسولی مهربانی، دانشجویی کارشناسی‌ارشد حقوق در فتنه 88 چشمان خود را از دست داد. وی 29 سال دارد و او در حال حاضر جانباز 70 درصد فتنه سال 88 است.

رامین رسولی جانبازی را مایه افتخار خود می‌داند و چشمانش را هدیه‌ای برای تجدید میثاق با ولایت فقیه عنوان کرد.

*محمد حسین رجب‌زاده، جانباز 30 درصد فتنه 88

محمدحسین رجب‌زاده، هم‌رزم همت و باکری که فتنه‌گران 18 ضربه چاقو بر تنش به یادگار گذاشتند.

وی در تشریح نحوه جانبازیش در دوران فتنه می‌گوید: در جریان اغتشاشات حدوداً 50 نفر بودند که مرا از روی موتورسیکلت به روی زمین کشیدند و با مشت و لگد، ضرب و شتم می‌کردند. حمله اغتشاش‌گران ادامه داشت که در همین حال یکی از آن‌ها با یک چاقو به من حمله کرد و 18 ضربه چاقو را به بدنم فرو کرد.

وی افزود: یکی از این ضربه‌ها به پهلو و یک ضربه به ران من اصابت کرد که موجب پاره شدن رگ شد و خونریزی شدید را به‌همراه داشت. پس از این موج حمله اغتشاش‌گران برای لحظاتی بیهوش شدم و وقتی به خود آمدم متوجه شدم که یک موتور‌سوار مرا ترک موتور خود نشانده است. خونریزی به حدی بود که کاری از اورژانس بر‌نیامد و مرا راهی بیمارستان کردند.

==============

گزارش از: مصطفی هدایی

==============

انتهای پیام/2462/ر40/

http://fna.ir/C1B1OE





Scroll to Top