امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 4848
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۲۲:۳۰

شهید همدانی یکی از مولدین فرهنگ کیفیتی است - فرم‌زدگی؛ بلای جان جوانان ما شده است

خبرگزاری فارس: شهید همدانی یکی از مولدین فرهنگ کیفیتی است/فرم‌زدگی؛ بلای جان جوانان ما شده است

داریوش ارجمند:
شهید همدانی یکی از مولدین فرهنگ کیفیتی است/فرم‌زدگی؛ بلای جان جوانان ما شده است

داریوش ارجمند گفت: شهید همدانی یکی از مولدین فرهنگ کیفیتی است، فرهنگ کیفیتی در کربلا و در قالب 72 نفر مقابل چند صدهزار نفر نشان داده شد و دانشجوی ما باید بداند منظور از کیفیت در فرهنگ یعنی چه.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، داریوش ارجمند هنرمند کشورمان در نخستین جشنواره نشریات دانشجویی که در دانشکده علوم پایه دانشگاه تهران برگزار شد حضور یافت و در زمان حضور بر روی سکوی سخنرانی مراسم تصویر سردار شهید حسین همدانی و پلاک شهدای دفاع مقدس را بوسید.

ارجمند در سخنرانی خود به خبرنگار بودنش اشاره کرد و گفت: زمانی که در روزنامه خراسان سردبیر صفحه دانشجویی بودم کار مطبوعاتی خیلی سخت بود اما امروز بستر برای شما فراهم تر است اگر دوست دارید وجدان بسیج و دانشگاه باشید باید بدانید که مطبوعات وجدان هر جامعه است.

ارجمند با اشاره به عکس سردار شهید همدانی گفت: یکی از مولدین این فرهنگ کیفیتی همین جاست و عکسش را می بینید فرهنگ کیفیتی در کربلا و در قالب 72 نفر مقابل چند صدهزار نفر نشان داده شد پس دانشجوی ما باید بداند منظور از کیفیت در فرهنگ یعنی چه.

وی خاطرنشان کرد: ما صاحب فرهنگ کیفی هستیم و از همین فرهنگ بزرگ‌ مردانی مانند سردار شهید همدانی به عنوان اسطوره و الگو مطرح می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در ماه محرم گفت:  در خصوص ماه محرم تنها به جمله ای از علی شریعتی اکتفا می کنم که گفت آنها که رفتند کار حسینی کردند و آنها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند. دنیای ما امروز دنیای کمیت ها شده است و آدم ها به سبب کمیت هایشان مورد تکریم قرار می گیرند یعنی هر کسی حساب بانکی اش بیشتر باشد ماشین لوکس تر و زمین بیشتری داشته باشد محترم تر است اما فرهنگ دینی و سرزمین ما فرهنگ کمیتی نیست بلکه ما صاحب فرهنگی کیفیتی هستیم.

وی افزود: آنها که رفتند باید کاری حسینی کنند و آنها که ماندند باید کار زینبی کنند و گر نه یزیدی هستند و در حال حاضر ما باید به کیفیت و محتوا اهمیت بسیاری دهیم زیرا در عاشورا هم فرهنگ کیفیتی پیروز شد.

این هنرمند کشورمان خاطرنشان کرد: اما الان دوره کمیت هاست ولی خوشبختانه فرهنگ دینی ایرانی ما از این نگاه مستثنی است برای اثبات حرف من به حکیم طوس، حافظ، ناصرخسرو و ادبیات مان مراجعه کنید.

وی با بیان اینکه فرم‌زدگی بلای جان جوانان است، گفت: چرا جوان ما باید مانند سربازان دوره هیتلر دور موهای خود را بتراشد، یا مانند غربی‌ها گوشواره داشته باشند بدون اینکه بدانند گوشواره در گوش راست یا چپ چه تفاوت‌هایی دارد.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: فرهنگ دینی و ایرانی ما از نگاه کمیتی غرب مستغنی‌ است و فرهنگ زبان، هنر و ادبیات ما نیز مملو از همین فرهنگ کیفی است. 

ارجمند خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان مواظب باشید که گول کمیت دنیای اطراف را نخورید، زیرا کیفیت مهم است و دانشجویان ما باید دانشجویان کیفی باشند. 

وی با اشاره به معضلات امروز کشور گفت: ما در دنیای امروز خود گرفتار فرم‌زدگی شده‌ایم و جوانان ما نیز با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند. فرم یا غرب به معنای خود خوب است، اما فرم‌زدگی و غربزدگی بد است. 

ارجمند نشریات را وجدان دانشگاه و جامعه دانست و گفت: سنگ‌اندازی‌ها در راه جشنواره نشریات دانشجویی به دلیل محتوایی بودن این جشنواره است، قطعا این جشنواره حرف‌های کیفی داشته که برای آن سنگ اندازی کرده‌اند.

انتهای پیام/






Scroll to Top