امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3181
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸

شعارزدگی اقتصاد کشور را به همین منوال نگه‌ می‌دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم توجه عملی به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: تا زمانی که شاهد شعارگویی و شعارزدگی برخی از مسئولان باشیم، وضعیت اقتصادی کشور به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد.

1411739578764_555.jpg

به گزارش حقوق نیوز،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن با بیان این‌که دین مبین اسلام، تاکید و توجه ویژه‌ای به مباحث اقتصادی و تولیدی دارد، افزود: ریشه منفعت‌های جامعه، در تولید، صنعت و اشتغالزایی است و این صنعتگران و تولیدکنندگان هستند که با فعالیت‌های خود، برای کشور و مردم خود منفعت ایجاد می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تلاش دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: حتی اگر تحریم‌های اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی هم برداشته شود باز مشکل اقتصادی کشور رفع نمی‌شود، مگر این‌که به بحث اقتصاد مقاومتی بیش از پیش توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: هنوز مرکب و جوهر پیش‌نویس خشک نشده، وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا می‌گوید تمامی گزینه‌ها روی میز است. مگر پیشرفت‌های ما در بحث تولید موشک‌های بالستیک، غنی سازی اورانیوم، اقتدار نظامی و تسلیحاتی و .. در دوران تحریم صورت نگرفت؟

مجتهد شبستری گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود در اقتصاد کشور بی‌تاثیر نیست ولی چنین نیست که رفع تحریم‌ها، علت تامه و کلید اصلی حل مشکلات کشور باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که فرهنگ کار و تلاش و پرهیز از تنبلی و تن پروری در کشور باید نهادینه شود، افزود: مگر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ما کمتر از کشورهای ژاپن و چین است؟ چرا در این کشورها یک نفر بیکار وجود ندارد ولی در کشور ما بیکاری، غوغا می‌کند؟

مجتهد شبستری از دولت خواست که تسهیلات اعطایی به جوانان در امر اشتغال را افزایش داده و سیاست‌های لازم در خصوص کاهش بیکاری را اتخاذ کند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش تولیدکنندگان و صنعتگران در بهبود کیفی کالاهای تولیدی گفت: این مهم علاوه بر این‌که باعث می‌شود تا مردم داخل کشور، از تولیدات ملی استفاده کنند بلکه رغبت کشورهای دیگر را نیز در پی خواهد داشت تا از کالاهای تولیدی جمهوری اسلامی در کشور خود و برای تامین نیازهای مردم استفاده کنند.

وی افزود: تلاش‌های دولت تدبیر و امید در امر توجه به مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران جای تقدیر و تشکر دارد ولی اقدامات انجام شده کافی نبوده و با حد مطلوب فاصله داریم.

مجتهد شبستری خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانینی را در ارتباط با تخفیف در مالیات و ارائه تسهیلات بیشتر به تولید کنندگان تصویب کنید.

وی هم‌چنین خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تعداد زیادی از کارخانه‌های استان دچار رکود شده است. آقای وزیر فکری به حال واحدهای تولیدی و صنعتی در حال رکود و تعطیلی بکنید. اگر وضع به همین منوال پیش برود خیلی ضرر کرده‌ایم و روز به روز شاهد افزایش جوانان بیکار و پسرفت اقتصادی خواهیم بود.

وی در دومین درخواست خود خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: چرا باید فلزی با ارزش و گرانبها همچون مس را از ورزقان استخراج کنند ولی آن را به کرمان ببرند؟ به چه دلیلی باید این کار انجام شود؟ چه اشکالی دارد که همین مس در استان ما استخراج و فرآوری شود؟

نظارت عملی بر قیمت‌ها در بازار نیز سومین درخواست آیت‌الله مجتهدشبستری از نعمت‌زاده بود که گفت: دولت باید به تعداد کافی، ناظر بر بازار داشته باشد تا قیمت‌ها به صورت واقعی کنترل کند. نباید قیمت یک کالا در بخشی از بازار و با قیمت آن در بخش دیگر بازار متفاوت باشد./





Scroll to Top