امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3708
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۰۰

وقتی می‌گویید روی میز چیزی دارید، ناچاریم زیر کوه برویم

رئیس‌جمهور با بیان این که روزی می‌گفتند، فردو را ببندید چرا زیر کوه است، خطاب به غربی ها به ویژه آمریکا گفت: وقتی می‌گویید روی میز چیزی دارید، ما ناچاریم زیر کوه برویم.

خبرگزاری فارس: وقتی می‌گویید روی میز چیزی دارید، ناچاریم زیر کوه برویم/بخشی از فردو برای غنی‌سازی بیش از ۱۲۰۰ سانتریفیوژ آماده است

به گزارش حقوق نیوز،  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نخستین گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: بسیار خوشحالم از اینکه در جمعی فرهیخته که از یک طرف به دانش، علم و پیشرفت فناوری‌های نوین توجه دارد و از طرف دیگر به امر سلامت توجه دارد حاضر هستم چراکه بی تردید امرسلامت یکی از مهمترین موضوعاتی است که یک جامعه متمدن در پی تحقق آن است.

وی ادامه داد: خداوند به ما مردم ایران استعداد کافی عنایت کرده، سابقه فرهنگی بسیار درخشان و علمی از آن کشور است و همه کتابخانه‌ها، رساله‌ها از چند وقت پیش اگر مراجعه کنید استناد به آثار بزرگان این سرزمین است.

روحانی تصریح‌کرد: فشارهای زیادی هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر این مردم وارد شده است که خود این فشارها و تحریم‌ها و بسته شدن دروازه‌ها، زمانی که می‌خواهیم تجهیزاتی را برای بیمارستان بخرید، با مشکل مواجه می‌شوید و یا تحقیقی را انجام  دهید و یا مقاله‌ای را بنویسید که مستندات آن دسترسی ندارید و نیازمند هستید، همه این‌ها انگیزه مضاعفی را در مردم وطن‌دوست و علم دوست ایجاد می‌کند که غرور، جایگاه و عظمت خود را به منصه ظهور برساند.

وی ادامه داد: ما در دوران‌های مختلف سختی‌ها و مشکلات را داشتیم و من می‌دانم فشار نیاز غرور ملی و استعداد با هم ترکیب می‌شوند و معجزه می‌آفرینند و خودباوری، اعتماد به نفس و اتکای به خداوند می‌آورد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما در دوران جنگ تحمیلی هرچه سیستم پدافندی موشکی آماده می‌کردیم، قبل از اینکه حتی یک موشک علیه یک هواپیما در یک مقطعی پرتاب کنیم، سیستم ما از بین می‌رفت و نمی‌دانستیم برای اینکار باید چکار کنیم.

وی ادامه داد: یک سیستم پدافندی موشکی ما به محض آنکه روشن می‌شد و باید تشعشع می‌داد تا هواپیمای دشمن را پیدا کند، به محض فرستادن تشعشع، هواپیمای دشمن می‌آمد و موشک ضد رادار و ضد تشعشع را شلیک می‌کرد و این موشک درست در وسط موشک ما منفجر می‌شد.

روحانی افزود: 20  کیلومتر فاصله داشتیم و نمی‌دانستیم چه کار باید بکنیم. اما موشک هواپیمای دشمن برد60 کیلومتر داشت و از آنجا پرتاب می‌کرد و حداکثر رنج موشک پدافندی ما 40 کیلومتر بود، بنابراین هواپیما با اطلاع از اینکه برد هواپیمای ما چه میزان است، در 60 کیلومتری ما می‌ایستاد از آنجا موشک پرتاب می‌کرد و سیستم ما را از بین می‌برد و با خیال راحت رزمندگان را بمباران می‌کرد.

رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: چه کار می‌توانستیم انجام دهیم نه می‌توانستیم موشک‌های ضد رادار را خریداری کنیم، نه ابزاری داشتیم که بتوانیم از سیستم حفاظت کنیم و 3 ماه بعد نیز عملیات بزرگ والفجر 8 را در پیش داشتیم.

روحانی با گرامیداشت یاد شهدای جنگ شهیدان ستاری و بابایی خاطرنشان کرد: من یادم است در آن زمان این دوستان کم می‌خوابیدند و اگر بگویم در شبانه روز بیش از دو یا سه ساعت نمی‌خوابیدند اغراق نکرده‌ام بنابراین یک ملت با استعداد در فشار دشمن برای غرور ملی و نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کند چرا که هواپیماها حمله می‌کردند و رزمندگان ما را قطعه قطعه می‌کردند و  نمی‌گذاشتند ما از سرزمینمان دفاع کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با اتکا به خداوند، اعتماد به نفس و استفاده از همه تجربه‌ها و بعد از گذشت سه ماه به طرحی دست یافتیم و خیلی سخت بود که این طرح برای ما موفقیت بار باشد و ما موفق شدیم و به طرحی رسیدیم که موشک‌های دشمن را قبل از آنکه به سیستم پدافندی ما برسند منحرف کنیم و موشک دشمن به سیستم پدافندی ما اصابت نکند. هواپیما با اطمینان جلو بیاید و در برد ما قرار بگیرد و هواپیمای دشمن را سرنگون کنیم.

روحانی با بیان اینکه تحریم‌ها باعث افزایش انگیزه در تولید علم شد، گفت: در مذاکرات 23 ماهه از اصل توسعه علم و دانش و پیشرفت در زمینه دانش صلح آمیز هسته‌ای دست برنداشتیم.

وی افزود: هفته هها بحث کردیم تا غربی‌ها پذیرفتند رآکتور آب سنگین اراک باقی بماند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وقتی می‌گویید روی میز چیزی دارید ما ناچاریم زیر کوه برویم، گفت: بخشی از فردو مرکزی برای غنی‌سازی با بیش از 1200 سانتریفیوژ آماده است./








Scroll to Top