امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3823
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ۱۸:۳۰

وقتی مجیدی رکورددار حضور در اسکار می‌شود - همای هنر ایران درگذشت - دلنوشته طالبی برای فاجعه منا

خبرگزاری فارس: وقتی مجیدی رکورددار حضور در اسکار می‌شود/همای هنر ایران درگذشت/ دلنوشته طالبی برای فاجعه منا

مهمترین اخبار سینمایی در هفته‌ای که گذشت
وقتی مجیدی رکورددار حضور در اسکار می‌شود/همای هنر ایران درگذشت/ دلنوشته طالبی برای فاجعه منا

معرفی «محمد رسول‌الله(ص)» به عنوان نماینده ایران در اسکار،خاطره‌انگیزترین سکانس‌های دفاع مقدس در قاب سینما،درگذشت هما روستا،پشمیانی نگار فروزنده از بازیگر شدن و واکنش اهالی سینما به فاجعه منا از جمله مهمترین اتفاقات سینمایی هفته سپری شده است.


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس،معرفی «محمد رسول‌الله(ص)» به عنوان نماینده ایران در اسکار،خاطره‌انگیزترین سکانس‌های دفاع مقدس در قاب سینما،درگذشت هما روستا،پشمیانی نگار فروزنده از بازیگر شدن و واکنش اهالی سینما به فاجعه منا،دلنوشته طالبی برای فاجعه منا،معرفی برگزیدکان جشنواره فیلم نوجوان و محبوب‌ترین و منفورترین شخصیت‌های تاریخ سینما از جمله مهمترین اخبار سینمایی هفته سپری شده هستند.

 

شنبه 4 مهرماه

نگاهی به همه نمایندگان ایران در اسکار/ مجیدی با ۵ حضور رکورددار است

در حالی پس از مدت‌ها بحث و تبادل نظر سرانجام فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به عنوان نماینده ایران به رقابت‌های اسکار معرفی شد که مجید مجیدی با ۵ حضور در بین کارگردانان ایرانی رکورددار است.

با نگاهی به فهرست نمایندگان ایران در اسکار مجید مجیدی با پنج فیلم «بچه‌های آسمان»،«رنگ‌خدا»،«باران»،«آواز گنجشک‌ها» و «محمد رسول‌الله(ص)» رکورددار است و پس از او اصغر فرهادی با سه فیلم «درباره الی»،«جدایی نادر از سیمین»،«گذشته» و رضا میرکریمی هم با سه  فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک»،«یه حبه قند» و «امروز» در رده بعدی قرار دارند.

از ساخت پرهزینه‌ترین فیلم‌های دفاع مقدس در دهه 80 تا تبعات جنگ در دهه 90

در دو دهه اخیر التهاب دهه 70 در حوزه سینمای دفاع مقدس کمتر شد و سینماگران بیشتر به سراغ فضای تبعات هشت سال جنگ رفتند اما با این وجود فیلم های بسیار خوبی ساخته شد و با فیلم سینمایی «دوئل» صدای دالبی وارد سینمای ایران شد.

فروش ۴۰ میلیارد تومانی سینماها در شش ماهه نخست امسال

سینماهای سراسر کشور در شش ماه نخست سال ۹۴، بیش از ۴۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند که این رقم در مقایسه با شش ماهه ابتدایی سال ۹۳، رشد ۵۱ درصدی را نشان می دهد. به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی از موسسه سینماشهر، سینماهای ایران در شش ماهه نخست سال ۹۴ نزدیک به ۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند.

«توده سیاه» و «پل جاسوس‌ها» شانس‌های برتر جوایز اسکار

سایت سینمایی واریتی در گزارشی، فیلم‌های «توده سیاه» به کارگردانی «اسکات کوپر» و «پل جاسوس‌ها» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» را به عنوان شانس‌های برتر جوایز امسال اسکار دانست.

یکشنبه 5 مهرماه

هما روستا بازیگر پیشکسوت تئاتر،سینما و تلویزیون درگذشت

هما روستا بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران در سن 69 سالگی بر اثر بیماری سرطان در لس آنجلس آمریکا درگذشت.

هما روستا چهارم مهرماه همزمان با سالروز تولدش دار فانی را وداع گفت. این بازیگر که در واپسین سال‌های عمرش با سرطان مبارزه می‌کرد، چندی پیش برای ادامه درمان به آمریکا رفت، اما معالجه در آن کشور نیز بی‌ثمر ماند و او روز چهارم مهرماه 1394 درگذشت.

بیانیه مشترک اهالی سینما و سایر هنرمندان در واکنش به فاجعه منا

مدیرعامل خانه‌ سینما با اشاره به اینکه جامعه سینما با همکاری موزه صلح کمپینی را برای ابراز همدردی با بازماندگان فاجعه منا تشکیل خواهد داد از امضای بیانیه‌ای در این خصوص و ارائه آن به دبیرکل سازمان ملل خبر داد.

۳۰ درصد از تدوین فیلم «بادیگارد» انجام شد

با اتمام فیلمبرداری فیلم سینمایی «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‎کیا تدوین فیلم توسط مهدی حسینی‌وند در حال انجام است و تاکنون بیش از ۳۰ درصد تدوین فیلم انجام شده است.

دوشنبه 6 مهرماه

اگر زمان به عقب بازمی‌گشت، بازیگر نمی‌شدم

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اگر زمان به عقب بازمی‌گشت، کاری جز بازیگری به عنوان شغل انتخاب می‌کردم، دوست داشتم شغلی دیگر را به عنوان شغل اصلی‌ام انتخاب و در کنار آن نیز بازیگری می‌کردم.

تسلط خون‌آشام‌ها بر گیشه سینمایی آمریکا

قسمت دوم از انیمیشن سینمایی «هتل ترانسیلوانیا» با شکستن رکورد گیشه سینماهای آمریکا در ماه سپتامبر، توانست در صدر جدول فروش فیلم‌های تعطیلات سه روزه آخر هفته بایستد.

سه‌شنبه 7 مهرماه

در بین تمام آثارم موسیقی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» برایم جایگاه ویژه‌ای دارد

آی آر رحمان گفت:ر کارنامه کاری‌ام موسیقی 130 فیلم را که هندی،‌ چینی و انگلیسی است را ساخته‌ام اما فیلم سینمایی محمد رسول‌ الله(ص) در کارنامه‌ام جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از مهم‌ترین آثاری است که آن را ساخته‌ام. این قطعه موسیقی،‌ قطعه ای هنری است که ارتباط بین انسان‌ها را نشان می‌دهد. این یک اثری زیباست که وحدت بخشی بین تمام انسان‌ها را نشان می‌دهد.

اصلاح ذهنیت‌های غلط نسبت به اسلام با دیدن فیلم «محمد رسول الله (ص)»

روبرتو پرپیانی تدوینگر فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» گفت:فکر می‌کنم با ساخت فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» اسلام درست را جهانیان می‌توانند ببینند و ذهنیت بدی که از اسلام داشتند اصلاح شود.  پیش از این که در این فیلم سینمایی حضور پیدا کنم هیچ چیز از اسلام و پیامبر آن نمی‌دانستم. واقعاً نمی‌توانم بگویم که دین اسلام را فهمیدم چون پیش از این مطالعه‌ای در مورد آن نداشتم. و برایم سخت بود که متوجه شوم چه ارتباطی بین فرهنگ شرق و غرب وجود دارد.

ارزش ۲۴ میلیون پوندی اتومبیل‌های اوراق شده «جیمزباند»

یکی از بدلکاران قسمت جدید از فیلم «جیمزباند» اعلام کرد که قیمت اتومبیل‌هایی که در جریان ساخت قسمت جدید این فیلم از بین رفته‌اند،در مجموع بالغ بر ۲۴ میلیون پوند بوده است.

چهارشنبه 8 مهرماه

فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» تلاشی برای نشان دادن قطره‌ای از اقیانوس رحمت پیامبر اکرم(ص) است

مجید مجیدی گفت: در جهانی به سر می‌بریم که اسلام زیر ضربات تازیانه قرار گرفته و در طول سالیان گذشته چهره زشت و کریهی از آن را نمایش داده‌اند. این فیلم تلاشی بود تا قطره‌ای از اقیانوس رحمت دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) را نمایش دهد.

«نام من ایران» نشان‌دهنده مظلومیت شهدای دفاع مقدس به مردم دیگر کشورهای جهان است

کارگردان نمایش «نام من ایران» گفت: دوست داشتم برخی ذهنیت‌های هنرمندان خارجی را درباره ایران تغییر دهم. به همین دلیل تلاش کردم این اثر را آماده کنم که بتوانم برخی مظلومیت‌های رزمندگان کشورمان را به مردم و هنرمندان دنیا نشان دهم.

به راحتی و یک شبه نمی‌توان فیلمساز شد/ بد است که هرکسی از راه برسد فیلم بسازد

کارگردان فیلم «کوچه بی نام» گفت:افراد برای ساخت فیلم و اکران آن باید مراحلی گذرانده و با مقوله فیلم دست و پنجه نرم کرده باشند. همه می‌دانند که به راحتی و یک شبه نمی‌توان فیلمساز شد، اما متاسفانه ممیزی در ساخت تله فیلم و فیلم ویدیویی نیست و نبوده است.

ماریون کوتیار: فمینیسم جایگاهی در صنعت سینما ندارد

«ماریون کوتیار»، بازیگر فرانسوی‌الاصل هالیوود برنده اسکار، در مصاحبه با مجله «پورتر» گفت: من فمینیست نیستم. اساسا فمینیسم در صنعت سینما جایگاهی ندارد.گاهی اوقات حتی کلمه فمینیسم می‌تواند میان زن و مرد فاصله زیادی ایجاد کند.باید منشاء مشکل را یافت. مقوله فیلمسازی ربطی به جنسیت ندارد. تو نمی‌توانی از رئیس یک جشنواره مثل کن بخواهی که از پنج فیلم ساخت کارگردان زن و پنج فیلم ساخت کارگردان مرد استفاده کنید.

اورلاندو بلوم ستاره هالیوود با آوارگان سوری در مقدونیه دیدار کرد

اورلاندو بلوم هنرپیشه فیلم «ارباب حلقه‌ها» در اردوگاه ترانزیت مقدونیه با آوارگان سوری که قصد مهاجرت به اروپا را دارند دیدار کرد. وی به عنوان سفیر حسن‌نیت سازمان ملل با تعدادی از مهاجران سوری صحبت کرد و با موبایلش با بچه‌ها عکس سلفی گرفت و با آنها نقاشی کرد.

پنجشنبه 9 مهرماه

برگزیدگان بیست ونهمین جشنواره فیلم نوجوان معرفی شدند

مراسم پایانی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوان در حالی شامگاه چهارشنبه 8 مهرماه برگزار شد که «پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» به عنوان بهترین فیلم بخش ایران و «گمیچی» بهترین فیلم بین‌الملل معرفی شدند.

رحمان: آهنگ فیلم محمد را به پیشگاه رسول‌الله تقدیم می‌کنم

آی آر رحمان آهنگساز فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» گفت: درباره اسکار، انتخاب فیلم محمد را به نمایندگی از ایران اتفاق خوبی می‌دانم و از این موضوع خوشحالم، اما من شخصا دوست دارم موسیقی این فیلم در اسکار در نظر گرفته نشود؛ چراکه این را هدیه‌ای به پیشگاه حضرت رسول‌الله می‌دانم.

جمعه 10 مهرماه

مدعیان حقوق بشر خفه شده‌اند/ نمک لشکر سایبری بهائیان بر زخم خانواده‌های داغدار

همه مدعیان حقوق بشر خفه شده‌اند، بوق هایی که برای مرگ ندا آقا سلطان در یک لحظه 2 میلیارد انسان را پای رسانه‌ها میخکوب کردند ندایشان در نمی‌آید.

«محمد رسول‌الله(ص) همچنان با اقبال مواجه است/ «دو دوست» پس از محرم در شهرستان ها اکران می‌شود

در شرایطی که شب گذشته اکثر مردم به دلیل عید بزرگ شیعیان در دید و بازدید به سر می بردند اما همچنان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجیدی با اقبال مواجه شده است.

محبوب‌ترین و منفورترین شخصیت‌های تاریخ سینما

گاه یک بازیگری با بازی در یک نقش، در میان مخاطبان، آنچنان محبوب و یا منفور می‌شود که شهرتش بر موفقیت یک اثر سینمایی سایه می‌اندازد.

به سینمای کودک و نوجوان بهاء داده نمی‌شود/ آبادانی‌ها تجدید نمی‌آورند

بعد از اختتامیه بیست و نهمین جشنواره فیلم نوجوانان همدان با بازیگران فیلم سنیمایی «گمیجی» و همچنین مهمان ویژه جشنواه که یک نوجوان بودصحبت کردیم. طناز دهقان در آستانه جوانی است و در چندین فیلم کودک و نوجوان بازی کرده است گفت: به سینمای کودک و نوجوان بهاء داده نمی شود.

انتهای پیام/






Scroll to Top