امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18507
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ۲۲:۰۰

72 درصد برجام را در بهبود اقتصاد ناموفق می‌دانند - 56 درصد معتقدند احتمال باخت روحانی وجود دارد

نظرسنجی ایران‌پل در آستانه انتخابات72 درصد برجام را در بهبود اقتصاد ناموفق می‌دانند/56 درصد معتقدند احتمال باخت روحانی وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته که وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» آن‌را منتشر ساخت، نشان دادند که «حسن روحانی» از اطمینان کافی نسبت به کسب آرا مردم برای پیروزی در انتخابات و اداره کشور برای بار دوم برخوردار نیست.

در نتایج نظرسنجی موسسه «ایران پل» مستقر در کانادا و مجری این همه پرسی تلفنی که روز دوشنبه نتایج آن منتشر شد، آمده است: در حالی‌که اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی نظری مساعد به روحانی داشتند، اما تاکید نمودند که  اداره کشور روحانی و توافق اتمی وی وضعیت اقتصادی و زندگی معمول ایرانی‌ها را بهبود نداده است. بیش از 40 درصد نیز گفتند که احتمال باخت روحانی در انتخابات فرارو وجود دارد.

در این نظرسنجی چهل درصد حسن روحانی را تا حدی موفق در حل مشکلات اقتصادی بر شمردند در حالی‌که بیش از چهل درصد نیز اعلام کردند که او «تا حدی ناموفق» یا «بسیار ناموفق» بوده است.

بیش از 1005 نفر از اهالی داخل ایران در این نظرسنجی که بین 11 تا 14 آوریل سال جاری صورت گرفت، شرکت کردند.

از یافته‌های مهم دیگر این نظرسنجی این بود که 72 درصد گفتند توافق اتمی با قدرت‌های جهانی وضعیت زندگی عامه مردم ایران را تغییر نداده است.

اصلاحیه، 18:49: با مراجعه به اصل نظرسنجی ایران‌پل مشخص شد که برخی آمارهای این نظرسنجی به اشتباه در خبر بلومبرگ انعکاس یافته است. بر این اساس، آمار کسانی که معتقدند روحانی ممکن است انتخابات آتی را ببازد، 56 درصد است. 14 درصد این امکان را بالا و 42 درصد تاحدودی محتمل می‌دانند.

انتهای پیام/






Scroll to Top