امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18154
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ ۰۵:۳۰

کشور دچار بحران اقتصادی است - توان رئیس جمهور شدن را دارم - دولت و اقتصاد شیشه‌ای تشکیل می‌دهم

زاهدی:کشور دچار بحران اقتصادی است/ توان رئیس جمهور شدن را دارم/ دولت و اقتصاد شیشه‌ای تشکیل می‌دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی زاهدی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت بد اقتصادی در جامعه اظهار کرد: کشور دچار بحران اقتصادی و فرهنگی است و سند فرهنگی هنوز اجرایی نشده است.

وی، ساماندهی سند مهندسی فرهنگی را ضرورت کشور دانست و تصریح کرد: سند مهندسی فرهنگی اساس فرهنگی کشور است و سند تحول بنیادین باید اجرایی شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل با دنیا باید در سایه اقتدار باشد، گفت: اقتدار علمی کشور باید ایجاد شود و سخن ما در عرصه بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل 51 طرح ملی مطرح شد، ادامه داد: در این دولت حتی یکی از این طرح‌ها به ثمر نرسید زیرا بودجه‌ای برای آن گذاشته نشده است.

زاهدی در ادامه به حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: اگر این مسؤولیت نصیب بنده شود قول می‌دهم دولت و اقتصاد شیشه‌ای راه بیندازم که به معنای شفافیت در امور اقتصادی کشور باشد و موجب می‌شود بی‌عدالتی و رانت‌خواری از بین برود و درآمدهای نجومی اتفاق نیفتد و کارها سهل و آسان باشد.

وی دوره ریاست جمهوری روحانی را یک‌دوره‌ای خواند و بیان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد روحانی نخستین رئیس جمهور یک دوره‌ای خواهد بود، در وزارت بهداشت انتقاد داریم و کشور نمی‌تواند اینگونه در وزارت بهداشت هزینه کند و اولویت نخستی باید پیشگیری و درمان باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آمایش سرزمین را مهم دانست و افزود: اگر بنده توفیق خدمت به مردم ایران را داشتم قول می‌دهم در مدت یک سال آمایش سرزمین را انجام دهم و امکان ندارد بدون این آمایش کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: توان رئیس جمهور شدن را دارم و آرزوی بنده خدمت به مردم است؛ باید دولت انقلابی تشکیل دهیم و از همه توان خود استفاده کنیم و اقتدار علمی در کنار مدیریت انقلابی باشد.

زاهدی با تصریح بر اینکه باید دامنه جبهه نیروهای مردمی وسیع‌تر شود، خاطرنشان کرد: در جمع خود هر کس که دل به رهبری و گفتمان انقلاب دارد را بیاوریم و جریانی تعریف شود که بتواند در مناظرات به خوبی ظاهر شود.

وی در پایان انتخابات را مانند شطرنج دانست و یادآور شد: جبهه مرکزی باید مدیریت کند و در این دوره همه با خرد جمعی، عقلانیت و صداقت به جلو برود به‌ویژه اینکه کاندیداها منیت را کنار بگذارند.

انتهای پیام/ن






Scroll to Top