امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15092
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ۲۳:۰۰

درخواست کمیسیون اقتصادی از صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارائه درصد و آمار تسهیلات - تخلفات عجیبی در بی

پورابراهیمی به فارس خبر داددرخواست کمیسیون اقتصادی از صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارائه درصد و آمار تسهیلات/ تخلفات عجیبی در بیمه معلمان وجود دارد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در صحن علنی مجس که تعریف جدیدی از اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه داد و مبلغ 8000 میلیارد را معوقه و نه اختلاس خواند،‌ اظهارداشت: موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان فقط به بانک سرمایه برنمی‌ گردد که در آنجا تسهیلات را به چه کسانی دادند، حجم تسهیلات به چه میزانی بوده و یا موضوع، معوقه است یا مرتبط با بخشی که باید درباره احتمال وصول یا سوخت شدن مطالبات بانک سرمایه به آن پرداخته شود که آن هم باید مورد بررسی قرار گیرد؛طبق  پس فقط به بانک سرمایه برنمی‌‌گردد.

وی افزود: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، صندوق ذخیره فرهنگیان متاسفانه وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. هم در حوزه بانک سرمایه آن که اکنون تمرکز اصلی بر این موضوع است اما فقط به آن مربوط نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: گزارشاتی که ما داریم در این صندوق،‌ بخش زیادی از تسهیلات به افراد معدودی داده شده و با توجه به اینکه ضمانت‌های لازم و تضمین‌های اخذنشده دارد، پیش‌بینی می‌شود بخش‌های زیادی از این تسهیلات ارائه‌شده لاوصول و غیرقابل وصول باشد و عملا شرایط خاصی را برای این مجموعه ایجاد کند که این در وهله اول یکی از موضوعات مهم مورد بحث است.

پورابراهیمی در همین رابطه خاطرنشان کرد: درصد و برآورد آنها نیازمند کار کارشناسی است که ما در این رابطه درخواست کردیم گزارش‌هایی را از این صندوق ارائه کنند.

وی درباره بیمه معلم نیز عنوان کرد: یکی از مواد مرتبط با این بخش اتفاقاتی است که درباره قراردادهای این حوزه اتفاق افتاده. طبق گزارش‌هایی که به ما دادند، قراردادهای مبتنی بر رویکرد غیرواقعی بودن و تخلفات عجیب در بیمه معلمان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار این قضیه، موضوع بحث پتروفرهنگ نیز مهم و حائز اهمیت است یعنی مجموعه سرمایه‌گذاری مرتبط با حوزه یک مجموعه اقتصادی به نام پتروشیمی که وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است و تحت عنوان پتروفرهنگ شناخته می‌شود.

«گزارشاتی که به دست ما رسیده حاکی از این است که در این مجموعه (پتروفرهنگ) قراردادهایی بسته و وصول‌هایی انجام شده که اکنون مطالبات فقط همین مجموعه از محل 4 تا 5 قراردادی که ما به آنها دسترسی داشتیم 240 میلیارد تومان قراردادی است که امکان وصول مطالبات آنها به هیچ عنوان وجود ندارد و مشکلات جدی را در این حوزه ایجاد می‌کند.»

پورابراهیمی در ادامه یادآور شد: در این رابطه موضوع بحث دستکاری بازار سرمایه و اقداماتی که در این بخش انجام می‌شود حاکی از این است که تخلفات جدی و خاص در این حوزه صورت گرفته که نیازمند بررسی بیشتر است و اینها گزارش‌هایی است که به دست ما رسیده است و نیازمند این است که ریز اطلاعات را بتوانیم تحلیل و بررسی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در همه بخش‌ها و حوزه‌های مختلف سرمایه و پتروفرهنگ و همچنین مجموعه قراردادهای این بخش‌ها نگرانی‌های جدی برای مجموعه ذخیره فرهنگیان ایجاد کرده است یعنی اکنون این صندوق که برای کمک به حوزه اقتصادی و معیشتی فرهنگیان راه‌اندازی شده به نظر ما نه تنها کمکی به معیشت فرهنگیان نکرده بلکه اکنون به عنوان یک کیس مخل اقتصادی ما باید روی آن کار کنیم و با آن مواجه شویم که این واقعا برای یک کشور جای تاسف دارد.

انتهای پیام/






Scroll to Top