امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15029
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۰۲:۰۰

کاظمیان: پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است - همین حالا تیم بدهیم جزو ۶ تیم اول لیگ برتر می‌شویم!

کریمی در کلاس مربیگری مثل دانش‌آموزان ممتاز آرام است!کاظمیان: پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است/ همین حالا تیم بدهیم جزو ۶ تیم اول لیگ برتر می‌شویم!

جواد کاظمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حضورش در کلا‌س‌های مربیگری و همچنین آینده‌ای که برای خود در این سطح کاری متصور است، صحبت‌هایی کرد که  در زیر می‌خوانید:

فارس: چه شد که به فکر حضور در کلاس‌های مربیگری افتادی؟

به هر حال فوتبالیستی که می‌خواهد مربی شود، باید از یک جایی کار را آغاز کند. حدود 2 سالی است که من فوتبال بازی نمی‌کنم و تصمیم گرفتم در کلاس‌های مربیگری ثبت نام کنم و در کلاس‌های مربیگری C پیشرفته آسیا شرکت کردم. البته بعداً متوجه شدم که خیلی از هم‌دوره‌هایم که در تیم ملی و پرسپولیس با هم همبازی بودیم در این کلاس‌ها حضور دارند و به همین دلیل سطح کلاس بالاست. خوشبختانه به دلیل رفاقتی که بین ما هست، رابطه خوبی در کلاس بین بچه‌ها به وجود آمده و خودم هم علاقه دارم که وارد عالم مربیگری به صورت حرفه‌ای شوم.

فارس: در این دوره با کدام فوتبالیست‌ها هم‌دوره هستی؟

علی کریمی، علیرضا نیک‌بخت واحدی، محمد محمدی، محسن بیاتی‌نیا، مهدی زارعی، مرتضی کاشی، فرزاد آشوبی، میثم رضاپور و... در این دوره حضور دارند که فکر می‌کنم با همین افراد می‌توانیم یک تیم خوب درست کنیم و کمی از نظر بدنی شرایطمان بهبود پیدا کند و با همین تیم به لیگ بیاییم، شک نکنید بین 6 تیم اول قرار می‌گیریم!

فارس: حضور علی کریمی در این دوره از کلاس‌های مربیگری قابل توجه است؛ چراکه او همواره از حضور در این‌گونه کلاس‌ها گریزان بود.

به هر حال دنیای مربیگری با دنیای بازیگری فوتبال خیلی فرق دارد، خیلی‌ها علی کریمی را یک فوتبالیست عصبی و با زبان تند می‌شناسند اما او در کلاس‌های مربیگری خیلی شرایطش با بازی کردنش فرق می‌کند. برایم جالب بود که وقتی به کلاس آمد مثل دانش‌آموزان ممتاز خیلی ساکت و آرام بود! به نظرم کریمی می‌تواند یک مربی موفق باشد. او البته از دیروز به کلاس‌ها آمد که کمی دیر بود، اما همین‌که آمده خودش خوب است، باید کلاس‌های C و B و A را در ایران پشت سر بگذاریم و برای یکی، دو کلاس پیشرفته هم به اروپا برویم تا بتوانیم این تجربه 15 ساله را به جوان‌ها انتقال دهیم.

فارس: انتقادی که به چرخه کاری مربیان وارد است، این است که یکسری مربی همواره در لیگ تیم دارند و از تیمی به تیم دیگر می‌روند و این موضوع کار را برای مربیان جوان برای ورود به مربیگری حرفه‌ای سخت کرده است.

دقیقاً همین طور است، متأسفانه در لیگ برتر و حتی لیگ یک برخی از این تیم به آن تیم می‌روند و همین موضوع باعث می‌شود تا یک سری مربی جوان با مدارک خوب مربیگری بیرون بمانند. متأسفانه یکسری مربی بدون رزومه و به دست آوردن عنوان هر سال تیم دارند، اما شما می‌بینید در فوتبال اروپا اگر یک مربی دو سال موفقیت کسب نکند، او را کنار می‌گذارند اما در لیگ ما این‌طور نیست و به نظرم باید این اتفاق بیفتد و مربیانی که نتیجه نمی‌گیرند از چرخه مربیگری لیگ کنار بروند. مربیگری دردسرهای خاص خود را دارد و من هم با عشق و علاقه وارد این حرفه شدم تا ببینم در آینده چه پیش می‌آید.

فارس: الگویی برای مربیگری داری؟

الگوی خاصی ندارم؛ چراکه تازه وارد عالم مربیگری شده‌ام و هر موقع که فهمیدم مربیگری چیست، الگویی خواهم داشت، اما چیزی که مشخص است این است که در فوتبال اروپا سن و سال مربیان پایین آمده و می‌بینید تیم‌هایی مثل بارسلونا و رئال مادرید و یا حتی چلسی و منچسترسیتی از مربیانی استفاده می‌کنند که همگی جوان هستند. شاید این مربیان جوان 8-7 سال باشد که فوتبال را کنار گذاشته باشند و همگی جوان هستند. 

فارس: اگر روزی به عنوان مربی روی نیمکت تیمی بنشینی، تو را یک مربی تهاجمی خواهیم دید تا تدافعی؟

چیزی که همیشه در ذهن من بوده این بوده که فوتبال هجومی در تیمم وجود داشته باشد، همه می‌دانیم بهترین دفاع، حمله است، اما در فوتبال روز دنیا کارهای دفاعی و پرسینگ حرف اول را می‌زند و تیمی که می‌خواهد موفق باشد، باید در اصول دفاعی بهترین بازیکنان را داشته باشد.

فارس: به عنوان یکی از بازیکنان قدیمی پرسپولیس وضعیت این تیم را در لیگ برتر چگونه می‌بینی؟

با توجه به اینکه پرسپولیس در نیم‌فصل اول نتیجه خوب گرفته، به نظرم این تیم شانس اول قهرمانی است، فصل گذشته پرسپولیس در نیم‌فصل اول امتیازهای زیادی از دست داد و هر چقدر در نیم‌فصل دوم خوب نتیجه گرفت، اما درنهایت نتوانست قهرمان شود، اما الان می‌بینیم که این تیم در همین نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفته است و به نظرم تراکتورسازی و استقلال در کنار پرسپولیس شانس‌های اول قهرمانی هستند. باید بگویم بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنم و فکر می‌کنم امسال بتوانند بعد از سال‌ها قهرمانی را به دست بیاورند.

انتهای پیام/آ






Scroll to Top