امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14994
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۳۰

آمار 30 درصدی ثبت نام زنان برای اربعین - روادید صادرشده خارج از سامانه سماح مشکل‌ آفرین است

معاون سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس اعلام کردآمار 30 درصدی ثبت نام زنان برای اربعین / روادید صادرشده خارج از سامانه سماح مشکل‌ آفرین است

حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره آخرین آمار ثبت‌نام زائرین اربعین گفت: 617 هزار نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و هر چه به زمان اربعین نزدیکتر شویم، این آمار رشد بیشتری پیدا خواهد کرد. 

وی درباره ترکیب جمعیتی زائرین اربعین افزود: حدود 30 درصد زائرین ثبت‌نامی در سامانه سماح، زنان هستند و حدود 70 درصد هم مردان، اما در آستانه اربعین احتمال اینکه این آمار تغییر کند بسیار زیاد است. 

محمدی تصریح کرد: سامانه سماح برای این راه‌اندازی شده که مردم بتوانند از طریق مسیر رسمی، روادید خود را دریافت کرده و مسئولان هم بتوانند برای ارائه خدمات بهتر، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند، ضمن اینکه امکان کاروان‌بندی زائران هم در این سامانه توانسته به اعضای کمیته حمل و نقل ستاد اربعین که قرار است با همکاری کاروان راهیان نور و تجارب آنها نسبت به جابجایی زائرین اقدام کنند، کمک شایانی کرده است. 

وی تصریح کرد: آمار و اطلاعات یکه در سامانه سماح از تعداد زائرین وجود دارد، می‌تواند به مدیران و مسئولان فعال در ستاد اربعین کمک شایانی برای برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد تا جایی که ما به راحتی می‌توانیم از تعداد زائرین، خروج آنها از کدام شهر و روز خروج زائرین اطلاع پیدا کنیم. 

معاون سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: به هر میزانی که مشتاقان حضور در اربعین، روادید خود را خارج از سامانه سماح دریافت کنند، به همان میزان هم مشکلاتی نظیر ازدحام، بی‌نظمی و ترافیک اضافه خواهد شد که می‌تواند تأثیرات سوء در مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده داشته باشد. 

محمدی افزود: برای نظم‌بخشی، مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب جهت جلوگیری از ازدحام و ترافیک و بروز مشکلات احتمالی، سازمان حج و زیارت اخیراً اعلام کرده که افرادی که خارج از سامانه سماح روادید خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند با پرداخت هزینه‌های لازم از بیمه و خدمات درمانی به مانند زائرین ثبت‌نامی در سامانه سماح استفاده کنند. 

انتهای پیام/






Scroll to Top