امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14721
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۳۰

بازنده دوئل‌ها با ایرانم، چون تیم کی‌روش بالانس است - اولتیماتوم به دستم نرسیده است

اشتیلیکه در گفت‌گوی اختصاصی با فارس:بازنده دوئل‌ها با ایرانم، چون تیم کی‌روش بالانس است/ اولتیماتوم به دستم نرسیده است

 

 محمدرضا سروش- اولی اشتیلیکه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مسائل کاری خود، بازی حساس هفته گذشته در تهران برابر ایران و شرایط  مربوط به فوتبال آسیا صحبت کرد.

در روزهای اخیر این مربی آلمانی به شدت از سوی رسانه ها و قدیمی های فوتبال کره جنوبی تحت فشار قرار گرفته است. روز گذشته کمیته فنی فدراسیون فوتبال کره جنوبی تشکیل جلسه داد و در پایان همین جلسه سخنگوی فدراسیون فوتبال کره اعلام کرد که اشتیلیکه تا پایان بازی با ازبکستان هم فرصت دارد و به کارش در تیم ملی ادامه خواهد داد.

با توجه به شرایط دشوار اشتیلیکه در تیم ملی کره‌جنوبی، خبرگزاری فارس گفت‌وگوی اختصاصی با این سرمربی آلمانی انجام داده که در زیر اظهارات وی را می‌خوانیم؛

 

فارس: در ابتدای مصاحبه، از بازی هفته گذشته تیم ملی کره جنوبی مقابل ایران شروع می‌کنیم. بازی چطور بود؟

قبل از اینکه به تهران بیاییم از تیم ملی ایران شناخت داشتیم.  خودم به عنوان سرمربی بازی با ایران را تجربه کرده بودم. می‌دانستم حریف ما چه قدرتی دارد. از چه بازیکنانی در کادر خود استفاده می‌کند و چه ساختار و تاکتیک‌‌‌های  بازی را در زمین پیاده می‌کند. همینطور آنالیزهای مختلفی را در قالب پرونده برای رقیب‌مان در اختیار داشتیم.  می‌دانستم چه جوی انتظارمان را می‌کشد پس انتظار بازی بسیار فشرده‌ای را داشتم. وقتی بازی ما در تهران آغاز شد،  دیدم همان چیزهایی که از قبل در ذهن داشتم، از تیم ایران می‌بینم. به خصوص این دفعه رویارویی ما در جو بسیار سنگین‌تری برگزار می‌شد.

فارس: چرا این دیدار سنگین‌تر از قبل بود؟

در این دیدار ایرانی‌ها به خاطر مسائل مربوط به آیین مذهبی خود، در شرایط کاملا متفاوتی با قبل پذیرای تیم کره می‌شدند و قابلیت‌های تیم ایران هم با مرتبه گذشته تفاوت داشت و متحول شده بود.

فارس: و 3 امتیاز این دیدار برای تثبیت جایگاه در صدر جدول و صعود به جام جهانی 2018 خیلی مهم بود.

بله، به طور کلی این مسابقه نسبت به رویارویی قبلی ما بسیار دشوارتر و سنگین‌تر بود. بحث کسب 3 امتیاز بسیار ارزشمند در مسیر جام جهانی روسیه مطرح بود. در این میان ایران به عنوان میزبان و  رقیب همیشه قدرتمند به همراه  کره جنوبی خواهان امتیازات بازی بودند. در پایان هم ایران به لحاظ اینکه شایستگی فراوانی که داشت، برنده بازی شد.

فارس: تیم ملی ایران و شاگردان کی‌روش را چطور دیدید؟

تیم ایران از نظر من تیمی کاملا همگون  بود. در دفاع همان گونه خوب عمل می‌کرد که در حمله بود. البته در این میان شور و هیجان تماشاگران پرتعداد هم در ورزشگاه، به بازیکنان این تیم تزریق می‌شد که همه اینها، کار را برای تیم ما بسیار سخت کرد.

 

فارس: بنابراین پیروزی در ورزشگاه آزادی حق ایران بود؟

بله، در این بازی ایران اجازه هیچ گونه اقدامی به تیم من نداد و همان گونه که عنوان کردم با شایستگی برنده 3 امتیاز شد. در مقابل ما بسیار کمتر از حد خود ظاهر شدیم. در دفاع و حمله نتوانستیم کاری موثر انجام دهیم. ایران فضای کار را از تیم ما گرفته بود.

فارس: با این شکست انتقادبرنگیز کره جنوبی چقدر شانس صعود به جام جهانی 2018 را دارد؟

البته این بازی با برتری ایران تمام شد اما رقابت عظیم سخت انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و گروهی که در آن قرار داریم، همچنان ادامه دارد. با این تفاوت که نسبت به گذشته شرایط تیم ایران به عنوان  مدعی بهتر شده و در مقابل شرایط کره نسبت به قبل سخت‌تر شده است اما فوتبال هنوز به پایان نرسیده و هیچ انتخابی قطعی نشده است. هنوز تا پایان مسابقات چندین پیکار که می‌تواند سرنوشت‌ها را تغییر دهد باقی  است. پس در شرایطی سخت به کار ادامه می‌دهیم.

فارس: با توجه به حواشی قبل از مسابقه به نظر می رسید که قبل از بازی در تهران تیم شما به لحاظ روحی و روانی هم دچار مشکل شده بود. آیا این مورد را تایید می‌کنید؟

باید بپذیریم از نظر روحی و روانی، شرایط مناسب این بازی را نداشتیم.اگر در این زمینه، شرایط بهتری می‌داشتیم، قطعا از نظرفنی هم به عملکرد بهتری می‌‌رسیدیم.

فارس: مدعیان اصلی صعود به جام جهانی 2018 از گروه A چه تیم‌هایی هستند؟

در گروهی که هستیم تیم‌‌های ایران، ازبکستان و کره جنوبی، اکنون شرایط نزدیک به صعود را دارند.واقعیت اما این است که در این گروه همه تیم‌ها سخت هستند. من نمی‌توانم احتمال دهم چه تیم‌هایی از این گروه به مرحله نهایی مسابقات در کشور روسیه صعود کنند.

فارس: تا کنون 2 بار مقابل ایران و کی‌روش بازی کرده‌ای و 2 شکست را پذیرفته‌ای، علت این شکست ها چه بوده؟

 بله. من 2 دوئل خود با ایران را از دست داده‌ام. در مرتبه اول شرایط فرق می‌کرد. چون آن بازی بیشتر جنبه خودشناسی داشت. قرار بود مقابل رقیبی دیرینه به اسم ایران، کره جنوبی محک بخورد اما جدالی که هفته گذشته انجام شد کاملا رسمی و بسیار حساس بود. من این ایران را بسیار قوی‌تر و خطرناک‌تر دیدم. این تیم بالانس بسیار خوبی داشت و به همین خاطر به همکاری چون کارلوس کی‌روش به خاطر ایجاد چنین بالانسی تبریک می‌گویم.

فارس: با بررسی رسانه های کره‌ای، مشهود است که این روزها شرایط سختی را تجربه می‌کنی.

 متاسفانه در یک مسابقه حساس نتیجه را در ورزشگاه آزادی واگذار کردیم. خوب هم بازی نکردیم اما روحیه خود را از دست نمی‌دهیم. به قدر کافی حرفه‌ای هستیم که بدانیم کار به پایان نرسیده است. باید البته تحت فشار بیشتری به فعالیت خود ادامه دهیم. زندگی ورزشی ما به پایان نرسیده و قطع نشده است. حیات همچنان برقرار است.

فارس: نظرت در مورد کارلوس کی‌روش چیست؟

 هر بازیکن و مربی با گذشت زمان چیزهایی را از محیط اطراف خود می‌گیرد و به اندوخته‌های خود اضافه می‌کند.  در دوران بازی و مربیگری در ایستگاه‌های مختلف کاری، چیزهایی یاد گرفته‌ام . در تیم‌های قبلی هم همینطور تجربه‌اندوزی کردم. مسلما کارلوس کی‌روش هم شرایطی مشابه من دارد.

فارس: قبول دارید که که تیم ملی ایران با کی‌روش شرایط متفاوتی نسبت به قبل پیدا کرده است؟

اکنون من برداشت کاملا مثبتی نسبت به تیم ملی ایران دارم و معتقدم به مرور زمان تیم شما با هدایت کی‌روش متوازن‌تر شده است. آنچه ایران در ورزشگاه آزادی نشان داد نمای کاملی از تیمی بود که هم در حمله و هم در دفاع بسیار خوب کار می‌کرد و به بازیکنان تیم مقابل فرصت و مجالی نمی‌داد.

فارس: به طور کلی ارزیابی‌تان از فوتبال آسیا چیست؟

در همین مدتی که سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی بوده‌ام متوجه بهبود سطح فوتبال این قاره شده‌ام. نسبت به گذشته بر اساس تحلیل‌هایی که دارم، می‌گویم فوتبال آسیا رشد کرده است اما از یاد نبرید که فوتبال نقاط دیگر دنیا هم حرکت رو به جلویی داشته و شاید سرعت بیشتری هم در پیشرفت گرفته است. به نظر من معضل مهم فوتبال قاره آسیا دو بخش بودن فوتبال باشگاهی این قاره بزرگ است که تاثیرات نامطلوبی در سطوح دیگر می‌گذارد. تا زمانی که فوتبال در این قاره شکل یکپارچه‌ای نگیرد، نمی‌توان در آن واحد ارزیابی دقیقی از قدرت‌های درجه یک، 2، 3 و تیم‌های پایین‌تر داشت. آسیا باید مثل قاره اروپا یا آمریکای لاتین به این سمت حرکت کند که یکپارچه شود. مطمئنا در آن صورت فوتبال در قاره شتاب بیشتری به خود می‌گیرد و پیشرفت خیره‌کننده‌تری می‌یابد.

به خاطر همین دو تکه بودن فوتبال آسیا، نمی‌توان گفت اکنون تیم شماره یک،2 یا 3 قاره چه تیم‌هایی هستند. به هر حال کارشناسان فوتبال آسیا باید تلاش کنند فضای بزرگی که میان فوتبال این قاره با جهان وجود دارد، پر کنند.

فارس: امروز برخی از رسانه‌های کره‌جنوبی اعلام کردند که به شما اولتیماتوم داده‌اند و بازی با ازبکستان آخرین فرصت برای شما است. آیا این اولتیماتوم فدراسیون کره به دست شما رسیده است؟

بعد از شکست در تهران به شدت تحت فشار قرار گرفته‌ام، اما تا کنون هیچ گونه پیامی به اسم اولتیماتوم از طرف فدراسیون فوتبال کره جنوبی دریافت نکرده‌‌ام. بدیهی است بعد از باخت تهران شرایط ما سخت شده و شرایط کاری من هم سخت شده است و علاقمندان فوتبال در کره از وضعیت کنونی تیم  راضی نیستند. این اتفاقی غیرعادی نیست. من هم به سبب سال‌ها زندگی کردن در فوتبال حرفه‌ای متوجه هستم که فشار و انتقاد در ذات فوتبال حرفه‌ای است. پس باید تلاش کرد از این وضعیت فاصله بگیرم. این به دست نمی‌آید مگر اینکه تحولاتی مثبتی در آینده بتوانند ایجاد کنند.

فارس: تا چه تاریخی با فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی قرارداد دارید؟

 قرارداد من همان زمانی که منعقد شد به این ترتیب است که تا پایان مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه اعتبار دارد. به همین خاطر به من اولتیماتومی بابت اینکه یک بازی فرصت داشته باشم، داده نشده است. اما با شرایط سنی کنونی خودم وضعیت سخت فعلی را درک می‌کنم و نهایت توان خود را برای ایجاد تحول در تیمم به وجود می‌آورم.

فارس: یک سوال حاشیه‌‌ایی داریم؛ در پایان بازی مقابل ایران اعلام کردید که اگر مهاجم تیم ملی قطر را داشتید در آزادی بهتر بازی می‌کردید و همین موضوع باعث ناراحتی برخی بازیکنان کره‌ای شد. چرا آن زمان نام سوریا را آوردید؟

 قصد کنایه زدن به بازیکنان را نداشتم. هدفم این بود که قابلیت‌های فنی و تاکتیکی مهاجم قطر را برشمارم.بگویم ما در جلوی زمین خود قابلیت‌های فیزیکی چه بازیکنی را کم داشتیم.باید این خلا با استفاده از قابلیت‌های بسیار مهاجمان خود در آینده برطرف شود.

انتهای پیام/ر






Scroll to Top