امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12520
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۹:۳۰

تغییراتی در سیاست منطقه‌ای ترکیه رخ خواهد داد

کارشناس مسایل ترکیه گفت: نشانه‌هایی از تغییر در سیاست‌ خارجی ترکیه ایجاد شده و می‌توان این‌طور پیش‌بینی کرد که روابط میان ایران و ترکیه توسعه و تقویت می‌یابد.

تغییراتی در سیاست منطقه‌ای ترکیه رخ خواهد داد

به گزارش حقوق نیوز، سیامک کاکایی در خصوص سفر اخیر ظریف به ترکیه اظهار داشت: ایران و ترکیه دو کشور همسایه‌ای هستند که از دیرباز روابط خوبی را با یکدیگر داشته‌اند که بخشی از آن به اقتضای همسایگی و بخشی از آن به اراده سیاسی حاکم در دو طرف مبتنی بر استقرار و توسعه روابط دو کشور بوده است.

وی گفت: در جریان کودتا و پس از آن نوع نگاه و موضعی که ایران در قبال شرایط کودتا در ترکیه گرفت و به سرعت آن را محکوم و از دولت قانونی آن کشور حمایت کرد، از نظر مقامات دولت ترکیه حائز اهمیت است.

کارشناس مسائل ترکیه تصریح کرد: در این راستا سفر ظریف به ترکیه از نگاه رسانه‌ها و مقامات آن کشور با اهمیت بالایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و این نشانه‌ای روشن از روند رو به رشد روابط دو طرف و حمایت‌های ایران نسبت به گسترش مناسبات و همکاری‌های فی مابین است و به تعبیری این سفر حمایت حضوری ایران از ترکیه به حساب می‌آید.

کاکایی افزود: کشور ترکیه و تحولات آن از اهمیت بالایی برای ایران برخوردار است و متقابلا نیز برای ترکیه، ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دوره جدیدی از سیاست خارجی ترکیه در منطقه قابل پیش‌بینی است، گفت: نشانه‌هایی از تغییر در سیاست‌ خارجی ترکیه ایجاد شده و می‌توان این‌طور پیش‌بینی کرد که روابط میان ایران و ترکیه در مسیر روشن‌تری حرکت خواهد کرد که منجر به توسعه و تقویت هرچه بیشتر این ارتباط دو جانبه میان این دو قدرت منطقه‌ای می‌شود.

کارشناس مسائل ترکیه ادامه داد: سیاست خارجی ترکیه در منطقه در حال تغییراتی است که بخشی از آن مرتبط است با تنش‌هایی که میان ایران و ترکیه وجود داشت مبنی بر نوع نگاه متفاوت آنها نسبت به مسائلی همچون سوریه.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تعدیلی در مسیر سیاست‌ها و گفتگوهای منطقه‌ای و پیرامونی ترکیه برای حل بحران‌های جاری در منطقه همچون سوریه و ... در دستور کار دولت آن کشور قرار دارد.

 









Scroll to Top