امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 8266
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ۱۹:۰۰

کارتر: رفتار ایران با ملوانان آمریکایی خشم‌برانگیز و غیرقانونی بود - برجام توان ما برای مهار ایران ر

در نشست کمیته امور مسلح سناکارتر: رفتار ایران با ملوانان آمریکایی خشم‌برانگیز و غیرقانونی بود/برجام توان ما برای مهار ایران را محدود نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع آمریکا در نشستی در کنگره این کشور اظهارات و ادعاهایی درباره ایران مطرح کرد.

اشتون کارتر در نشست کمیته امور مسلح سنای آمریکا، نحوه رفتار ایران با تفنگداران بازداشت شده در جزیره فارسی را «خشم‌انگیز و غیرحرفه‌ای» خواند و همچنین آنرا با قوانین بین‌المللی مغایر دانست.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به برجام گفت که «توافق هسته‌ای توافق خوبی برای ممانعت از ایران برای دسترسی به سلاح هسته‌ای است».

رئیس پنتاگون البته ادامه داد که علی رغم توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5،‌ «نگرانی‌های ما در قبال ایران ادامه دارد».

وزیر دفاع دولت باراک اوباما افزود که «به خاطر رفتار بی ملاحظه و ثبات زدای ایران در این بخش از جهان»، وزارت دفاع آمریکا همچنان به برنامه‌ریزی و اقدام برای مقابله با این کشور ادامه می‌دهد.

اشتون کارتر در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که تمرکز وزارت دفاع آمریکا روی «پنج چالش استراتژیک از سوی روسیه، چین،‌ کره شمالی،‌ ایران و تروریسم» قرار دارد.

رئیس پنتاگون درباره نگرانی‌هایش درباره ایران گفت: «در حالی که توافق هسته‌ای، توافقی خوب برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای است و به هیچ عنوان وزارت دفاع را محدود نمی‌کند، ما هنوز باید تجاوزگری ایران را مهار کنیم و با نفوذ مخرب این کشور در برابر دوستان و متحدانمان در منطقه به ویژه اسرائیل - که در برابر آن تعهدی تزلزل‌ناپذیر و ناگسستنی داریم - مقابله کنیم.»

در حال تکمیل






Scroll to Top