امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 7168
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ۰۰:۳۰

چرا پیروزی در نبل والزهراء دارای اهمیت است؟

خبرگزاری فارس: چرا پیروزی در نبل والزهراء دارای اهمیت است؟

فارس گزارش می‌دهد
چرا پیروزی در نبل والزهراء دارای اهمیت است؟

موفقیت نیروهای مقاومت در شکستن محاصره نبل و الزهراء و تاثیرات مهمی در روند جنگ سوریه خواهد داشت و زمینه قطع کمک‌های ترکیه به تروریست‌ها در حلب را فراهم خواهد کرد.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، امروز ارتش سوریه و حزب‌الله و گروه‌های متحد آنان موفق شدند بعد از ساعت‌ها درگیری، محاصره چهار ساله نبل و الزهراء را از محور شرقی نبل بشکنند اما درگیری همچنان ادامه دارد.

نیروهای مقاومت موفق شدند روستای معرسة الخان را تصرف و آن را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند تا کمر مقاومت سه روزه آنان در این منطقه بشکند.

ارتش سوریه ساعتی پس از اعلام این خبر توسط رسانه‌های مقاومت این پیروزی را تبریک و آنرا پیامی مهم از سوری مردم سوریه به تروریست‌ها و حامیانشان دانست.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه هم که در ژنو به سر می‌برد و به عنوان یکی از اعضای هیئت دولت سوریه در حال مذاکر با مخالفان است به کنایه و در واکنش به این پیروزی گفت: گفت‌وگوی سوری-سوری در سوریه است نه در کشوری دیگر.

اهمیت این پیروزی تا این حد که رسانه هایی چون المنار و المیادین با قطع برنامه‌های عادی خود به پوشش زنده این موفقیت پرداختند اما سوال اینجاست که چرا موفقیت عملیات شکستن محاصره نبل والزهراء دارای چنین اهمیتی است؟

از یک منظر این عملیات ضربه‌ای به خط کمک‌های لجستیک ترکیه برای تروریست‌ها در حلب خواهد بود و به این ترتیب روند ارسال کمک به تروریست‌ها در اطراف حلب دشوار می‌شود.

در همین زمینه یک کارشناس مسائل راهبردی به فارس گفت: شکست این محاصره به ارتش سوریه برتری راهبردی داده و این امکان را برای آن فراهم خواهد آورد که ریف شمالی حلب را از ریف غربی متصل به شهر حلب جدا کند؛ بدین ترتیب یکی از دروازه‌های ترکیه در «أعزاز» را از روستاهای واقع در جنوب خط به سمت نبل و الزهراء، جدا می‌کند.

 

همچنین با رسیدن مقاومت به نبل والزهراء نیروهای ارتش و مقاومت به نیروهای کرد در نزدیک مرز سوریه رسیدند که این مسئله هم ضربه‌ای مهم به نیروهای تروریست مورد حمایت آنکارا به حساب می‌آید.

از سوی دیگر نیروهای محاصره شده در جبهه ‌های ثابت در این دو شهر، تبدیل به نوک پیکانی حمله در جنگ‌های بعدی ریف‌ حلب خواهند شد.

این در شرایطی است که همین نیروها دارای توانایی قابل توجهی هستند و با کمترین امکانات توانستند بیش از سه سال در برابر تروریست‌هایی که در حمایت کامل تسلیحاتی ترکیه و عربستان سعودی بودند مقاومت کنند و این مسئله زمانی دارای اهمیت می‌شود که دریابیم استانی به بزرگی حلب در مدت زمان کوتاهی در کنترل تروریست‌ها قرار گرفت و تنها این دو شهر کوچک بودند که با مقاومت خوب خود نفس تروریست‌ها را بریدند.

می‌توان گفت که علاوه بر جنبه نمادین این پیروزی همزمان با مذاکرات ژنو و کارشکنی سعودی‌ها و مخالفان تحت حمایت ریاض پشت میز مذاکرات، اکنون دولت سوریه به یک منبع عظیم نیروی انسانی دست پیدا کرده است.

 

 همچنین با کنترل بر نبل والزهراء عمق استراتژیک فعالی فراهم  شده است که با نتایج شکست محاصره فرودگاه نظامی «کویرس» برابری می‌کند و شاید حتی فراتر از نتایج و دستاوردهای آن باشد.

در همین زمینه کارشناس تلویزیون المیادین گفت: بیش از 5 هزار نیروی مقاومت در نبل والزهراء با تروریست‌ها جنگیدند و از سوی دیگر جغرافیای وسیع و موقعیت راهبردی در نزدیک حلب باعث می‌شود تا این شهر نقش مهمی در عملیات‌های آینده برای آزادسازی حلب و ریف آن داشته باشند.

همچنین از این دو شهر می‌توان زمینه تامین امنیت مرزها با ترکیه را نیز فراهم کرد که ضربه محکمی برای تروریست ها خواهد بود و همچون پیروزی در نبرد القصیر و القلمون فصلی مهم در جنگ سوریه باشد که توازن را بیش از پیش به سود مقاومت تغییر دهد.

انتهای پیام/ 

 

 

http://fna.ir/LQ1AET





Scroll to Top