امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 5501
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰

بسته خروج از رکود، نوشداروی پس از مرگ سهراب بود

خبرگزاری فارس: بسته خروج از رکود، نوشداروی پس از مرگ سهراب بود

کارشناس صنعت در گفت‌وگو با فارس:
بسته خروج از رکود، نوشداروی پس از مرگ سهراب بود

کارشناس بخش صنعت گفت: بسته خروج از رکود در حقیقت نوشدارو، پس از مرگ سهراب بود و درمان قطعی برای اقتصاد کشور محسوب نمی‌شود.


محسن شرکا در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بسته خروج از رکود در واقع بسته خروج خودروسازان از بحران بود، نه اینکه برنامه‌ای برای رفع رکود از صنعت و اقتصاد کشور باشد.

وی افزود: این بسته یک مسکٌن مقطعی است و درمان قطعی محسوب نمی‌شود.

شرکا با اشاره به تعدیل حدود 2 هزار نفر از کارگران شرکت‌های قطعه‌ساز در یکی از استان‌های بزرگ کشور، گفت: با تزریق نقدینگی به صنعت خودرو ممکن است برای مدت کوتاهی چرخ این صنعت و قطعه‌سازی بچرخد اما این اقدام، درمان قطعی نخواهد بود و مشکل این بخش‌ها را به طور کامل برطرف نمی‌کند.

وی اصلاح تعاملات بین‌المللی را لازمه ایجاد رونق در اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر دولت از حمایت انحصاری صنعت خودرو دست بردارد و حمایت منطقی و عملی از این صنعت را در پیش گیرد، می‌توانیم شاهد رشد این صنعت باشیم.

این کارشناس صنعت ادامه داد: با شرایط فعلی نظام بانکی و مالیاتی کشور نمی‌توان انتظار رونق و رشد بخش تولید را داشت، زیرا سود بانکی 27 درصد و پرداخت مالیات در سال‌هایی که با رکود اقتصادی روبه‌رو هستیم، هزینه تولید را آنقدر بالا می‌برد که توجیهی برای تولید باقی نمی‌ماند.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی مدت مطالبات برخی صنایع از دولت به بیش از 20 ماه می‌رسد و این در حالی است که تولیدکنندگان موظفند مالیات بر ارزش افزوده را به موقع پرداخت کنند و در صورت تأخیر، مشمول جریمه می‌شوند.

شرکا ادامه داد: قوانین حاکم بر اقتصاد کشور باید متناسب با شرایط موجود اجرا شود و در حال حاضر بهتر است فشارهای مالیاتی و سود بالای بانکی بر تولیدکنندگان وارد نشود تا شرایط رفع رکود از این بخش‌ها فراهم شود.

وی اظهار داشت: با وجود شعارهای مسئولان دولتی در مورد حمایت از تولید، اقدام عملی در این مورد صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/YWAC7R





Scroll to Top