امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 5001
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۰۰

مرحله دوم فروش سربازی کلید می‌خورد

داستان ادامه دار فروش سربازی وارد مرحله‌ای تازه می‌شود، چون براساس اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی مرحله دوم ثبت‌نام از متقاضیان از 20 آذر دوباره در دستور کار قرار خواهد گرفت و تا پایان دی متقاضیان فرصت دارند برای تشکیل پرونده به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

 به گزارش  حقوق نیوز، 18 آذر سال گذشته بود که پیشنهاد دولت برای فروش سربازی رسانه‌ای شد و مدتی بعد یعنی 16 بهمن 93 مرحله اول ثبت‌نام از متقاضیان آغاز شد و تاکنون نیز سازمان نظام وظیفه عمومی از افرادی که برای خرید سربازی خود پیشقدم شده‌اند، خواست هرچه زودتر جریمه ریالی خود را واریز کنند.

مرحله دوم ثبت‌نام از متقاضیان خرید سربازی در حالی آغاز خواهد شد که به نظر نمی‌رسد افراد زیادی برای شروع آن لحظه شماری کنند، زیرا براساس گفته‌های خود مسئولان حدود یک میلیون و 500 هزار نفر شرایط خرید سربازی را دارند (افرادی که 8 سال از زمان غیبت آنها گذشته باشد) اما در مرحله اول حدود 288 هزار نفر ثبت‌نام کرده و به گفته سخنگوی نیروی انتظامی یکصد هزار نفر نیز تاکنون جریمه ریالی خود را واریز نکرده‌اند.

بنابراین به نظر می‌رسد نمی‌توان به ثبت‌نام تعداد زیادی از یک میلیون و 200 هزار نفری که شرایط خرید سربازی را دارند، امیدوار بود.

این درحالی است که مسئولان با در نظر گرفتن شرایطی مانند پرداخت تسهیلات یا قسط بندی کردن مبلغ جریمه می‌توانند افراد بیشتری را به پرداخت جریمه ریالی ترغیب کرده و به یکی ازاهداف این طرح که تعیین تکلیف مشمولان غایب است، دست یابند.

بررسی‌ها ادامه دارد

سردار ابراهیم کریمی، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی درباره تکلیف افرادی که تاکنون جریمه ریالی خود را پرداخت نکرده‌اند به جام‌جم می‌گوید: این افراد باید تا 20 آذر مبلغ جریمه خود را واریز کنند.

وی درباره این که آیا این افراد می‌توانند در مرحله دوم جریمه ریالی مشمولان شرکت کنند نیز عنوان می‌کند: این امکان هنوز در دست بررسی است و به محض تصمیم‌گیری درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بالا بودن جریمه‌ها یکی از مشکلاتی است که سبب شده تمامی مشمولانی که هشت سال از خدمت سربازی فراری بوده‌اند، نتوانند ازاین امکان بهره ببرند.

زیرا این جریمه‌ها با توجه به مدرک تحصیلی، مدت زمان غیبت، متاهل یا مجرد بودن و صاحب فرزند بودن متفاوت بوده و دست‌کم بین ده تا 50 میلیون تومان هزینه دارد. به این شکل که به ازای هر سال غیبت بیشتر از هشت سال 10درصد به مبالغ جریمه افزوده می‌شود. افزون براین برای افراد متاهل 5 درصد و متقاضیان صاحب فرزند نیز به ازای هر فرزند 5 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.









Scroll to Top