امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3758
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۰

تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در محکومیت جنایت آل سعود

در پی بی‌کفایتی رژیم آل سعود در مدیریت حج امسال که موجب کشته شدن جمع کثیری از حجاج ایرانی و سایر کشورهای مسلمان شد اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه امام صادق(ع) امروز در تجمعی فریاد اعتراض خود را سر دادند.

خبرگزاری فارس: تجمع اعتراض‌آمیز اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد

به گزارش حقوق نیوز، در پی بی‌کفایتی رژیم آل سعود در مدیریت حج امسال که موجب کشته شدن جمع کثیری از حجاج ایرانی و سایر کشورهای مسلمان شد و خصوصا جنایت این خاندان که در منا اتفاق افتاد؛ اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام امروز (شنبه 4 مهرماه) با تجمع در مقابل مسجد دانشگاه، فریاد اعتراض خود را سر دادند.

در ابتدای این تجمع، محمدهادی همایون رئیس دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه در سخنانی، ابعاد این جنایات را شرح داد و سطوح تحلیلی مختلف این حوادث را گوشزد کرد.

وی با اشاره به وقایع رخ داده در حج امسال گفت: در این مراسم دیدگاه‌ها و تحلیل‌های مختلفی بیان شده که یکی از آن تحلیل‌ها این است که پسر ناخلف سلمان ولیعهد عربستان قصد رمی‌ جمرات در مناسک حج را داشته است که این مسئله باعث وقوع حادثه منا شده است.

وی تاکید کرد: اگر این تحلیل درست باشد این اقدام حاکی از خوی بدوی خاندان سعودی است، براساس این تحلیل آل‌سعود نیز مانند صهیونیست‌ها، کسی را غیر از خود انسان و قابل احترام نمی‌داند و از نگاه آنها همه انسان‌ها مهدورالدم هستند.

همایون افزود: براساس این تحلیل می‌توان خاندان آل سعود را از نظر تفکر و دیدگاه با صهیونیسم پیوند زد البته از نظر نسلی نیز این قوم از یهود خیبر هستند و همان ایده‌ها را دنبال می‌کنند. 

وی با اشاره به تحلیل دیگری که باعث وقوع حوادث امسال در مناسک حج شده است، گفت: این تحلیل که به نظر درست می‌رسد مسئله اختلاف خاندان آل سعود و جنگ قدرت بین دو طایفه و دسته در خاندان آل سعود است به شکلی که هر کدام سعی می‌کنند دیگری را بی‌کفایت نشان دهند. 

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) افزود: با این وجود به نظر می‌رسد تسویه‌حساب‌های خونینی از سهمیه مسلمانان پیش رو داشته باشیم که فضای جدیدی را از انقلاب اسلامی مقابل ما باز می‌کند. 

همایون اضافه کرد: تحلیل کلانتری نیز در این زمینه وجود دارد و آن این است که گروهی در آل‌سعود به دنبال سوءاستفاده از مسئله حج هستند، برخی معتقدند که اداره حج و عملیات حج و حضور میلیونی مردم کشورهای مسلمان برای مسئولان عربستان دیگر نمی‌ارزد در نتیجه به دنبال تعطیلی موضوع حج هستند و با این رفتارها در مسیر این جریان حرکت می‌کنند. 

وی ادامه داد: مسئله جدی که در بین این حوادث باید مورد توجه قرار گیرد ضدیت خاندان آل سعود با شیعیان ایران و انقلابیون ایرانی است، آنها بدون آنکه فشنگی را شلیک کرده باشند در عرض امسال و حج خونین نزدیک به 500 شهید از ایران گرفته‌اند و در این مسیر دنبال رسیدن به اهداف خود هستند. 

همایون افزود: برخی نیز معتقدند شیطان بزرگ آمریکا از این حوادث به دنبال کسب منافع خود است و اینکه نشان دهد آل‌سعود دیگر وجاهت ندارد و باید جابه‌جایی در ارکان قدرت این خاندان ایجاد شود که لازمه آن حضور مستقیم آمریکا در عربستان است. 

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: وظیفه امروز دانشجویان و مردم انقلابی در قبال این حوادث بسیار مهم است. انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه طی سال‌های گذشته در کشورمان ثبت شده و پس از بیداری اسلامی وارد مرحله دوم شده است. همه این دشمنی‌ها و شهدایی که تقدیم کردیم به دلیل همین رویارویی است.

وی تاکید کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند ما هنوز به سطح عملیات نظامی و جهاد نظامی نرسیده‌ایم اما می‌دانیم که در حال جهاد علمی، فرهنگی و محتوایی هستیم و باید از فضای موجود برای تبلیغ فرهنگ ناب اسلامی خود استفاده کنیم.

لازم به ذکر است در ادامه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه با دادن شعارهایی همچون مرگ بر آل سعود خائن و مرگ بر آمریکا  انزجار خود را از این خاندان آل سعود اعلام کرده و بی تدبیری و سوء مدیریت آل سعود در برپایی مراسم عبادی الهی حج را محکوم کردند.

در پایان، در محکومیت جنایت منا بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه که حاوی بخش‌هایی از پیام تاریخی امام خمینی(ره) در پی کشتار حجاج در سال 1366 بود، قرائت شد./








Scroll to Top