امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3655
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰

هدف آمریکا در سوریه نابودی خط مقاومت است

سردار رونده سه شنبه شب در همایش تجلیل از خانواده های شهدای حرم در تالار اجتماعات مصلای اعظم تبریز افزود: هم اکنون بحران سوریه توسط آمریکا رهبری می شود و آنها به شدت در پی شکستن خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی هستند که با یاری خداوند و حمایت های جانانه جمهوری اسلامی تاکنون در رسیدن به این هدف شکست خورده اند.


به گزارش حقوق نیوز، وی اظهار کرد: طی چند سال اخیر که بحران سوریه به ظاهر برگرفته از بیداری اسلامی در کشورهای عربی آغاز شد، کشورهای غربی و مرتجع عرب منطقه به رهبری آمریکا تلاش ها و طرح های مختلف با صرف هزینه های هنگفت را به مورد اجرا گذاشتند تا ضمن برکناری بشار اسد و تغییر رژیم سیاسی سوریه، نقطه امنی برای اسرائیل ایجاد کنند.
سردار رونده با بیان اینکه بحران سوریه به هیچ عنوان طبیعی نبوده و جایگاه مردمی ندارد، یادآور شد: اقشار متوسط جامعه سوری در جریان این بحران هیچگاه وارد میدان نشدند و معارضان هرچند تلاش های بسیار وسیع برای به میدان کشیدن مردم انجام دادند اما طی این سالها در دمشق حتی یک تجمع صدهزار نفری را نتوانستند ترتیب دهند و به همین دلیل از تظاهرات خیابانی صرف نظر کردند.
وی ، هدف جمهوری اسلامی در سوریه را دفاع از مردم این کشور عنوان و اظهار کرد: در حالی که نیت آمریکا سوءاستفاده از بیداری اسلامی و حذف سوریه از مقاومت در برابر استکبار بود اما مردم همراهی نکردند که در این میان اقشار مختلف مردم مورد جنایت های وحشیانه گروه های معارض قرار گرفتند.

رونده ادامه داد: درست به همین خاطر ایران با ورود به عرصه اجازه نداد مردم سوریه مورد حملات گروه های معارض قرار بگیرد که در این میان مساعدت به ارتش سوریه در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: اگر ایران در سوریه حضور پیدا نمی کرد امروز این بحران از طریق عراق وارد مرزهای ایران می شد که برای امنیت ملی ما بسیار خطرناک بود.
مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: هم اکنون 10 کشور عربی و اروپایی به سرکردگی آمریکا در سوریه علیه مقاومت می جنگند و در این میان جمهوری اسلامی همراه با ارتش سوریه در برابر زیاده خواهی های این کشورها ایستادگی کرده است.
سردار رونده ، شهدای مدافع حرم را از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی یاد کرد که به دلیل مهاجر بودن در خاک کشوری دیگر شهید شدند و اجرشان از شهدای جنگ تحمیلی نیز بیشتر است.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف خود شهدای زیادی را نثار اسلام کرد، اما شهدای مدافع حرم در عین مظلومیت به دور از وطن خویش مظلومانه به شهادت رسیده اند.
سردار رونده به شهدای سایر کشورهای اسلامی در سوریه اشاره کرد و افزود: بعضی از شهدا ایرانی نیستند و نمی توانند پیکرشان را به کشورشان بازگردانند و در آنجا غریب مانده اند که بخش عمده ای از آنها را برادران افغانی تشکیل می دهند و همین الان هم منطقه حرم حضرت زینب (س) تحت کنترل این برادران قرار دارد.
آذربایجان شرقی تاکنون شش شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است.
علی کنعانی، عباس عبداللهی، محمودرضا بیضائی، محرم علیپور، عبدالصمد امام پناه و حامد زمانی شهدای مدافع حرم از این استان هستند.
 در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافعان حرم تجلیل شد.








Scroll to Top