امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3535
تاریخ انتشار: شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۰

بازگشایی سفارت انگلیس در ایران، کاری غیرانقلابی است

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه رفتار انگلیس پس از بسته شدن سفارتش در ایران بدتر شده‌است، گفت: اگر کسی بخواهد سفارت انگلیس در ایران را باز کند یک کار غیرانقلابی، غیرقانونی و عقلانی کرده‌است.

خبرگزاری فارس: بازگشایی سفارت انگلیس در ایران، کاری غیرانقلابی و غیرقانونی است/روحانی از قانون تمکین کند

به گزارش حقوق نیوز، حسین شهبازی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت: هم از نظر اصول انقلابی، هم از نظر اصول قانونی و هم از نظر اصول عرفی و عقلانی مسیر بازگشایی سفارت انگلستان در ایران مسدود است.

وی افزود: اگر کسی بخواهد سفارت انگلیس در ایران را باز کند یک کار غیرانقلابی، غیرقانونی و غیر عرفی و عقلانی کرده‌است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: سال 90 مجلس با تصویب ماده واحده‌ای دولت را به کاهش سطح روابط با انگلیس در حد کاردار ملزم کرد، دولتی که ادعای قانون‌مداری دارد و ادعا می‌کند در دولت قبل دولت به قانون اهمیت نمی‌داد و حال ما می‌خواهیم قانون را جاری کنیم، خیلی بد است که دست به چنین کاری زده و قانون را نادیده بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه دولت در برخی از موارد قانون را دور می‌زند. در بحث مذاکرات اصرار دارد که برجام در مسیر قانونی تصویب مجلس قرار نگیرد، در بحث فرهنگی و رسانه‌ای هم شاهد بازگشایی رسانه بی‌بی‌سی هستیم، در رابطه با انتخابات هم رئیس دولت سعی دارد جایگاه قانونی شورای نگهبان را نادیده بگیرد.

شهبازی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت آقای روحانی اگر به مسیرهای قانونی بازگردد و به قانون تمکین کند عمده مشکلات حل خواهد شد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به خباثت‌های انگلیس علیه ایران و نقش این کشور در فتنه 88، اضافه کرد: قانون می‌گوید تا زمانی که رفتار انگلیس تغییر نکرده سفارت این کشور در ایران باز نشود. حال ما می‌بینیم رفتار انگلیس در این مدت بهتر که نشد هیچ بدتر هم شد. بنابراین بازگشایی سفارت انگلیس در ایران غلط بوده و یک کار غیرقانونی، غیر عقلانی و عرفی و غیر انقلابی است./








Scroll to Top