امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18777
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۷:۰۰

روحانی در تراز یک رئیس‌جمهور ظاهر نشد - دو مرحله‌ای شدن انتخابات دور از ذهن نیست

نماینده مردم دلیجان در مجلس:روحانی در تراز یک رئیس‌جمهور ظاهر نشد/ دو مرحله‌ای شدن انتخابات دور از ذهن نیست

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری روحانی در تراز یک رئیس‌جمهور ظاهر نشد و قالیباف و جهانگیری بهتر از روحانی خود را نشان دادند.

وی تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود در حال حاضر هیچ کدام از این کاندیداهای ریاست جمهوری قطعیت آرا را ندارند، به طوری که می‌توان گفت آرای هیچ کدام از نامزدها به 40 درصد هم نمی‌رسد که در صورت ادامه این روند دو مرحله‌ای شدن انتخابات دور از ذهن نیست.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مناظره‌ها به دلیل اینکه سؤالات متفاوت است، امکان تشخیص اینکه کدام نامزد تسلط بیشتری دارد، فراهم نیست و بهتر بود مناظره‌ها به صورت دوجانبه برگزار شود تا راحت‌تر بتوان تشخیص داد که چه کسی تسلط بیشتری دارد تا مردم زودتر به تشخیص برسند.

سلیمی اظهار داشت: در مناظره اول همه شاهد بودیم که دولت بیان می‌کرد «باید برای جوان‌ها این کار را کرد، باید برای مسکن آن کار را کرد، برای اشتغال کار کرد و... »، باید به دولت روحانی گفت شما چهار سال در مسند بودید، امروز باید بگویید برای جوانان، مسکن و اشتغال مردم چه کاری انجام داده‌اید، دستورالعمل مشخص کردن برای کسی است که تازه می‌خواهد نامزد ریاست جمهوری شود؛ نه شما که چهار سال اختیار کشور را در دست داشتید.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رقیب دولت عملکرد خود دولت است، ادامه داد: سوال این است به راستی آیا دولت می‌تواند رقیب عملکرد ضعیف خودش در انتخابات پیش رو باشد؟

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: متاسفانه بداخلاقی‌های انتخاباتی را در این مدت از گروه‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی شاهد هستیم که این بداخلاقی‌ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

سلیمی در ادامه تصریح کرد: کسی  که در برهه‌ای از زمان به مردم وعده‌ای داده باید پای وعده‌اش بایستد؛ انکار وعده‌ها و مچ‌گیری‌های به اصطلاح انتخاباتی کار صحیحی نیست.

وی ادامه داد: فضا بر خلاف آن چیزی که گفته می‌شود، بسیار پیچیده‌تر تصور می‌شود، امروز افکار عمومی منتظر پاسخ هستند، امروز مردم با وعده‌های کذب قانع نمی‌شوند، چرا که همه می‌دانند در بحث بیکاری، رکود، بی‌عدالتی چه حرکت‌هایی صورت گرفته است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: توزیع ناعادلانه درآمدها، مشکلات معیشتی، شفاف نبودن مباحث مالی و درآمدی دولت مباحثی است که به شدت مردم را رنج می‌دهد.

سلیمی تصریح کرد: علی‌رغم افزایش قیمت حامل‌های انرژی، یارانه‌ها افزایش پیدا نکرده است، این در حالی است که درآمد دولت از محل یارانه‌ها چندین برابر شده است.

نماینده مردم دلیجان و  محلات در مجلس ادامه داد: دولت در اواخر کار یارانه افراد زیر پوشش بهزیستی را افزایش داد، سوال اینجاست چرا زودتر این اقدام را انجام نداد، آیا غیر از این است که این کار در آستانه انتخابات صورت گرفته، این اقدام چه تفاوتی با توزیع سیب زمینی در دولت قبل دارد، سهام عدالت را نیز در اواخر کار به مردم پرداخت کرد، این اقدامات با چه توجیهی صورت گرفته است، این گونه عمل کردن توهین به شعور ملت است.

سلیمی در ادامه ابراز کرد: دولت باید بداند امروز مردم بهتر از گذشته مسائل را رصد و دقیق‌تر از گذشته مسائل را درک می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروز دیده می‌شود استانداران و فرمانداران در آستانه انتخابات تریبون دولت شده‌اند که به هیچ عنوان کار درستی نیست، کارکنان دولت باید در انتخابات کاملا بی‌طرف باشند متاسفانه امروز بعضی از فرمانداری ستاد انتخاباتی فرد خاص برای این دولت شده‌اند که مردم می‌بینند و متوجه می‌شوند.

 انتهای پیام/ن






Scroll to Top