امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18332
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ۰۲:۳۰

نامه برخی نمایندگان به هیأت رئیسه برای بررسی اهمال دولت درباره حذف یارانه‌بگیران پردرآمد

تاجگردون خبر دادنامه برخی نمایندگان به هیأت رئیسه برای بررسی اهمال دولت درباره حذف یارانه‌بگیران پردرآمد

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ای توسط برخی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و اظهار داشت: نمایندگان در این نامه اظهار کرده‌اند که چرا دولت در حذف سه دهک یارانه‌بگیر از دریافت یارانه اهمال کرده و قانون را به نحو کامل اجرا نکرده است و خواستار ارائه گزارشی در این باره شده‌اند، لذا هیأت رئیسه این درخواست را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه داده و مقرر شده که کمیسیون در جلسات آتی گزارشی در این باره از مسئولان مربوطه اخذ کند.

وی همچنین درباره گزارش دیوان محاسبات پیش از پایان سال 95 به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس این گزارش را به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کرده و با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات گزارش این دیوان بررسی شد.

*رقم تخلفات حقوقی دستگاه‌ها بیش از حقوق‌های بالای 20 میلیون تومانی بوده است

تاجگردون با بیان اینکه حقوق‌ها دو نوع است، ادامه داد: بخشی از حقوق‌ها معروف به حقوق‌های نجومی بوده که حقوق‌های بالای 20 میلیون تومان توسط دیوان محاسبات بررسی شده و مبالغی که باید به خزانه باز می‌گشت، عودت داده شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگر گزارش دیوان محاسبات به عدم رعایت قوانین توسط دستگاه‌ها برای پرداخت حقوق به پرسنل است، یادآور شد: گزارش دیوان محاسبات بیانگر این است که رقم این تخلفات بیش از حقوق‌های بالای 20 میلیون تومانی بوده و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی قوانین را رعایت نکرده‌اند.

*دیوان محاسبات مکلف به برخورد با حقوق‌بگیران بالا یا زیر 20 میلیونی خلاف قوانین شد

تاجگردون با بیان اینکه از دیوان محاسبات درخواست شده که با هر دستگاهی که قوانین را رعایت نکرده برخورد شود، افزود: دیوان محاسبات باید با افرادی که خارج از قوانین زیر 20 میلیون تومان و یا بالای 20 میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند، برخورد کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگر فردی 18 میلیون حقوق داشته و 22 میلیون تومان دریافت کرده مشمول حقوق نجومی می‌شود، اما فردی که 5 میلیون حقوق داشته و 18 میلیون تومان حقوق دریافت کرده برخورد نشده است، لذا از دیوان خواسته شده که گزارشی جامع در این باره به مجلس ارائه شود و روند دادرسی در این خصوص طی شود.

انتهای پیام/






Scroll to Top