امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18308
تاریخ انتشار: شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ۲۲:۰۰

مشکلات کشور ارث دولت قبل است - اقتصاد مقاومتی مبنایی برای ساختن کشور است - منتقدین دولت می‌دانند ب

وزیر ارتباطات:مشکلات کشور ارث دولت قبل است/ اقتصاد مقاومتی مبنایی برای ساختن کشور است/ منتقدین دولت می‌دانند برجام چه اقدام بزرگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود واعظی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان گلستان که در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد اظهار کرد: همتی در دولت بوجود آمده که دولت و مردم و بخش خصوصی دست به دست هم دادند تا مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

وی ادامه داد: زمانی که آمار را می‌شنویم که در بخش‌های مختلف پیشرفت به وجود آمده و شغل ایجاد شده و اینکه در استان گلستان 56 هزار شغل ایجاد شده خرسند می‌شویم زیرا کار بسیار بزرگی است و این نتیجه سیاست‌های دولت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست دولت سیاست توسعه‌ای مبتنی بر اعتماد به بخش خصوصی بود و تلاش دولت بر چابک‌سازی بوده و با بخش خصوصی رقابت نکند و می‌بینیم که این سیاست آرام آرام جواب می‌دهد.

واعظی بیان کرد: قبلا بانک‌ها به جای بخش خصوصی کار اقتصادی می‌کردند ولی کارهای دولت باعث شد تا بانک‌ها به بخش خصوصی اعتماد کردند و بانک‌های ما بیش از 15 هزار میلیارد تومان در سال گذشته فقط برای رفع موانع تولید واحدهای کوچک و متوسط تسهیلات دادند که این کار بسیار بزرگی است.

وی گفت: 22 هزار واحد در سراسر کشور از این تسهیلات استفاده کرده و دوباره فعالیت خود را آغاز کردند و این سیاست قرار است ادامه پیدا کند.

واعظی گفت: یک مسابقه‌ای در همه استان‌ها برای توسعه اشتغال ایجاد شده است و اقتصاد مقاومتی مبنایی برای ساختن این کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مشکلات زیاد ارثی بود که از دولت گذشته به این دولت رسیده و سیاست رئیس جمهور این نبوده که ذهن مردم را به گذشته معطوف کند و این دولت، دولت توسعه است و نمی‌خواهد به گذشته برگردد و می‌خواهد به آینده فکر کند و این دولت خوب می‌دانست که اگر قرار است برای مردم رفاه به وجود بیاید و اگر قرار است اشتغال بیکاری انباشته شده هشت سال گذشته ساماندهی شود لازمه آن این است که بتوانیم اقتصاد خود را شکوفا کنیم.

واعظی تاکید کرد: تا زمانی که ما با دنبال دعوا داریم و در تحریم هستیم، بازارهای صادراتی به روی ما بسته است و تا زمانی که کالاهای وارداتی را با 50 درصد قیمت اضافه می‌خریم نمی‌توانیم کار بزرگی انجام دهیم.

وی گفت: ما باید با تمام کشورها مبادله داشته باشیم و ما باید قدرت انتخاب برای همکاری تکنولوژی و فناوری بسیار پیشرفته با دنیا داشته باشیم زیرا امروز علم متعلق به یک کشور نیست و دولت آمد تا این فضا را باز کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: آن کسانی که به برجام انتقاد می‌کنند از همان زمان به دنبال کار انتخاباتی بودند زیرا می‌دانستند این اقدام چه اقدام بسیار بزرگی است.

واعظی تاکید کرد: دستاورهای این دولت گام به گام در خدمت رفاه و معیشت مردم بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: سال گذشته سال ریل‌گذاری بوده و تلاش شده رونق را به وجود آوریم و اکنون 700 هزار شغل به وجود آوردیم که فقط 6 کشور دنیا تنها موفق به ایجاد این تعداد شغل بوده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت هر سال یک هدف‌گذاری انجام داده و سال جاری و سال آینده سال بهره‌وری و شکوفایی است و امیدواریم بتوانیم با این سیاست‌ها آنچه مردم لایق آن هستند را بدست آورند و ما در خدمت مردم باشیم.

واعظی ابراز کرد: بسیاری از تریبون‌هایی که باید در خدمت مردم و امید به مردم باشند در حال تخریب هستند و با نیت اینکه تفکر دیگری رای بیاورد دستاوردهای نظام را مخدوش می‌کنند.

وی با اشاره به طرح تکاپو گفت: ما باید یک سرمایه‌گذاری بزرگی انجام دهیم و برای کشاورزی ما محدودیت آب و خاک داریم و هیچ چاره‌ای نداریم که به سمت گسترش خدمات برویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که سالیانه تا چند سال آینده سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم تا به تعادل برسیم و ما به سهم خودمان بیش از یک سال است که همکاری بسیار خوبی را در حوزه آی‌سی‌تی انجام دادیم تا بخش‌های مختلف افزایش بهره‌وری داشته باشند.

واعظی گفت: امسال تصمیم گرفتیم تا طرح تکاپو در تمام استان‌ها در حوزه آی‌سی‌تی اجرایی شود و استان گلستان سومین استان برای اجرای طرح تکاپو است که در سه سال گذشته حدد 498 میلیارد تومان برای زیرساخت استان گلستان در حوزه آی‌سی‌تی سرمایه‌گذاری کردیم.

وی افزود: 16 درصد فارغ‌التحصیلان کشور در 6 حوزه مرتبط با آی‌سی‌تی است و این طرح تکاپو می‌تواند برای این فارغ‌التحصیلان فرصت بسیار خوبی برای اشتغال ایجاد کند.

انتهای پبام/ج/






Scroll to Top