امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18122
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۷:۰۰

ناکارآمدی نظارت بانک مرکزی - قانون بانکداری اسلامی منسوخ شده است

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کردناکارآمدی نظارت بانک مرکزی/ قانون بانکداری اسلامی منسوخ شده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: با وجود سامانه‌های بسیار دقیق مالی، این سؤال بزرگ وجود دارد که چرا هنوز شاهد بروز مشکلاتی در سیستم بانکی کشور هستیم و یکی از دلایل آن بدون تردید، ناکارآمدی نظارت بانک مرکزی است.

وی تصریح کرد: قانون فعلی بانک مرکزی، قانون بانکداری اسلامی مصوب سال 62 بوده و 33 سال از عمرش می‌گذرد و منسوخ شده است.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این قانون در ابتدا و از زمان تصویب پنج ساله بوده است و باید بعد از پنج سال تثبیت یا اصلاح می‌شد؛ اما هیچ‌گونه اصلاحی در آن انجام نشده و دولت‌ها نیز هیچ انگیزه‌ای برای اصلاح آن نداشته‌اند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه برای بازنگری در این قانون، طرح بانکداری اسلامی در مجلس تهیه شده و در کمیسیون اقتصادی در دست بررسی است، افزود: در این طرح، بسیاری از موارد ازجمله اقتدار لازم برای حوزه نظارتی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: باید دنبال علت باشیم؛ نه معلول و قبل از آنکه مؤسسه‌ای به‌صورت غیرمجاز تشکیل شده، گسترش پیدا کند، هزاران شعبه در کشور دایر و پول و سرمایه مردم را جمع‌آوری کند، باید در نطفه خفه شود.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: قانون باید به قدری صراحت و قدرت اجرایی داشته باشد که هم بانک مرکزی، هم دستگاه‌های نظارتی و هم دستگاه قضایی هر کدام به‌تنهایی بتوانند برخورد لازم را با متخلف در بدو شروع و ایجاد فساد در حوزه اقتصادی داشته باشند. 

انتهای پیام/2249/ک






Scroll to Top