امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 16969
تاریخ انتشار: شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۸:۳۰

بازدید علی‌اکبر صالحی از خبرگزاری فارس

بازدید علی‌اکبر صالحی از خبرگزاری فارس

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بعدازظهر امروز (شنبه) و در پنجمین روز دهه فجر با حضور در خبرگزاری فارس ضمن دیدار با مدیرعامل این خبرگزاری از بخش‌های مختلف خبرگزاری بازدید به عمل آورد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی که متولد چهارم فروردین سال 1328 در شهر کربلا است، مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آمریکایی بیروت و دکترای خود را در رشته مهندسی هسته‌ای در سال 1977 از دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا دریافت کرده است.

علی‌اکبر صالحی، با مرتبهٔ علمی استاد، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف بوده و بین سال‌های 1361 تا 1363 و 1368 تا 1372 ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است. وی در دولت هفتم و هشتم به مدت پنج سال نمایندهٔ ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و در دسامبر سال 2003 در سمت نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پروتکل الحاقی را امضا کرده بود.

وی بین سال‌های ۲۰۰۵ تا 2009، معاون دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی (سازمان همکاری اسلامی کنونی) را عهده‌دار بود.

در سال 1388 و پس از استعفای غلامرضا آقازاده از ریاست سازمان انرژی اتمی ایران، صالحی به این سمت منصوب شد.

علی‌اکبر صالحی استاد دانشگاه صنعتی شریف، رئیس سابق این دانشگاه، استاد مهندسی هسته‌ای، مشاور وزیر امور خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و سرپرست وزارت امور خارجه را در کارنامه کاری خود دارد.

علی اکبر صالحی آذر سال 1389 به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه انتخاب و جایگزین منوچهر متکی شد. او در تاریخ 3 بهمن 1389، به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و در 10 بهمن همان سال، با 146 رای موافق، 60 رای مخالف و 35 رای ممتنع از مجموع 241 نماینده از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر امور خارجه آغاز بکار کرد.

مرداد سال 1392 پس از پایان دولت دهم، صالحی از سوی حسن روحانی رئیس جمهور وقت به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در دوران مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 هدایت مذاکرات فنی را عهده‌دار شد و بارها با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا به گفت‌وگو درباره ابعاد مختلف فنی برجام پرداخت.

انتهای پیام/






Scroll to Top