امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 16763
تاریخ انتشار: جمعه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ ۰۰:۳۰

جریان اصلاحات دچار تردید شده است - مقصر نشان دادن اصولگراها مهم‌ترین هدف روحانی

نماینده مردم تهران در مجلس نهم:جریان اصلاحات دچار تردید شده است/ مقصر نشان دادن اصولگراها مهم‌ترین هدف روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا زاکانی عصر امروز در نخستین گردهمایی جبهه پیروان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نظام اسلامی ما از چند لایه تشکیل شده است، اظهار داشت: لایه نخست رهبری است و هیچ کشوری در جهان از نعمت رهبری این چنین برخوردار نیست اما در عین حال اگر با وجود چنین نعمتی در کشور مشکلاتی وجود دارد، به مسؤولان باز می‌گردد و تمام فراز و نشیب‌های 38 سال گذشته از سوی مسؤولان به کشور تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه لایه دوم نیز مسؤولان هستند، بیان کرد: لایه سوم، خواصی هستند که به مردم جهت می‌دهند و آنها را در مسیری قرار می‌دهند که مردم دست به انتخاب افراد مدنظر آنها می‌زنند.

زاکانی خاطرنشان کرد: البته مردم سرنوشت خودشان را پای صندوق‌های رأی رقم می‌زنند و آنها در واقع لایه چهارم در نظام اسلامی هستند که می‌توان از آنها به عنوان تأثیرگذارترین لایه یاد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم همچنین با اشاره به اینکه وقتی دولت قبل امور را به دولت فعلی تحویل داد، 480 هزار میلیارد نقدینگی داشت، عنوان کرد: اکنون این نقدینگی هزار و 118 میلیارد تومان است که گفته می‌‌شود 90 درصد آن مربوط به پنج درصد جامعه است.

وی بیان کرد: این همان گسست طبقاتی است که از دوره سازندگی در کشور به وجود آمد و شرایط به نحوی شد که دو قطب فقیر و غنی در جامعه شکل گرفت و اکنون نیز این اعتقاد در کشور وجود دارد که مردم نباید سود ببرند و اگر قرار است کسی سود کند، سرمایه‌گذار خارجی یا همان پنج درصدی است که 90 درصد ثروت جامعه را در اختیار دارند.

زاکانی تصریح کرد: اینها همان قشری هستند که قائل به انتخاب آگاهانه مردم نیستند همچنین موافق کوچک شدن دولت و انتقال ظرفیت‌های آن به مردم هم نیستند.

رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم با اشاره به اینکه این افراد همان خواص یا لایه سوم جامعه هستند، خاطرنشان کرد: این افراد در دوره‌های مختلف حق انتخاب درست را با سخنان و راهبری‌های خود از مردم گرفتند.

وی بیان کرد: اگر به درستی بررسی شود می‌بینیم که مردم در انتخاب‌های نادرست خود مقصر نیستند ضمن اینکه در مواردی نیز به دلیل نبود وحدت میان یک گروه، گروه دیگر رأی بیشتری می‌آورد و بر مسند قدرت می‌نشیند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات تأکید کرد: جریان جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیاز به وحدت دارد و اگر چه در انتخابات حق رقابت داریم اما در شرایطی که آن سوی میدان یک عنصر ضدانقلاب وجود دارد، حق رقابت در زمین خودی نداریم و در چنین شرایطی اتحاد معنای بیشتری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به فتنه 88 خاطرنشان کرد: موسوی بسیار کوچکتر از آن بود که فتنه به پا کند و فتنه واقعی را بزرگان فتنه با حمایت‌های استکبار در کشور ایجاد کردند و آن شرایط را به وجود آوردند.

زاکانی در مورد انتخابات پیش رو نیز بیان کرد: وحدت بر محور اصول است و نمی‌توان آن را بر محور افراد، گروه‌ها و جناح‌ها قرار داد و باید به وحدتی دست پیدا کنیم که اصلی‌ترین وجهه آن ولایت‌مداری است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های 9گانه‌ای برای وحدت مطرح کردند و افرادی که در جبهه انقلاب اسلامی هستند باید به این 9 محور توجه ویژه داشته باشند.

زاکانی بر لزوم جذب نیروهای انقلابی به جبهه مردمی انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: ما باید با ارائه منطق و اصول خود آنها را جذب کنیم و حتی نباید یک نیروی انقلابی را از دست بدهیم بلکه باید با جذب و تقویت او، جبهه مردمی انقلاب اسلامی را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برجام بیان کرد: برجام نتوانست وعده‌هایی که مسؤولان به مردم دادند را جامه عمل بپوشاند و می‌بینیم که اختلاف طبقاتی، بیکاری و مشکلات مردم نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته و رکود نیز شدیدتر شده است.

زاکانی تصریح کرد: وعده لغو تحریم‌ها اجرا نشده و مشکلات در کشور همچنان جریان دارد و جریان قدرت و فساد با پیوستگی به یکدیگر تلاش می‌کنند حاکمیت کشور را از ورود به مسائل اقتصادی خارج کرده و آن را در اختیار افراد نورچشمی قرار دهند که این جریان با جریان خارجی دست به دست یکدیگر داده‌اند و به دنبال شرایطی هستند که ایران را در ذیل نظام سلطه تعریف کنند و اینها اصل و اساس انقلاب را هدف قرار داده‌اند.

وی تأکید کرد: اگر در دوره سازندگی کشور در مسیری قرار گرفت که خارج از مسیر انقلاب بود، در دوران اصلاحات اندیشه دوم خردادی‌ها به سمتی رفت که به دنبال تعرض به ولایت فقیه بودند و این دست‌درازی به اصل و اساس انقلاب اسلامی بود.

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز جریان اصلاحات دچار تردید شده و به دنبال افزایش قیمت خود است و هرکس به دنبال این است که سهم بیشتری در انتخابات آینده داشته باشد.

وی تصریح کرد: در هر حال باید یک فضای کاملا عقلانی در دوران انتخابات در کشور ایجاد شود و کشور به سمتی هدایت شود که ولی‌فقیه جامعه آن را سیاستگذاری می‌کند زیرا در شرایط فعلی بهترین وضعیت برای مردم و کشور همین است.

زاکانی عنوان کرد: در انتخابات آینده اگر کسی شکافی ایجاد کند، نباید در استان‌ها افرادی به این شکاف‌ها دامن زده و آن را عمیق‌تر کنند بلکه باید اشتباهات را گوشزد کرده و به نحوی افراد را متقاعد کنند که دست از حمایت این افراد بردارند.

وی در مورد کاندیداهای اصولگرا نیز بیان کرد: اگر در این دوره کاندیدای واحد به مردم معرفی شود،‌ آنها نیز اعتماد می‌کنند اما واقعیت این است که گاه، مشکل از سوی کاندیداها نیست و اطرافیان آنها سبب حضورشان تا پایان عرصه می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم دو قطبی کردن جامعه، مقصر نشان دادن اصولگراها و ایجاد اختلاف در بین آنها را مهم‌ترین هدف روحانی دانست و بیان کرد: وضعیت به حدی روشن و شفاف است که اگر اصولگراها به این وضعیت دقت کنند، به طور قطع اتحاد و همدلی در بین آنها ایجاد می‌شود.

وی بر لزوم نصب‌العین قرار دادن تقوا در برنامه نیروهای انقلاب تأکید کرد و افزود: همه افراد در تمام احزاب و گروه‌های انقلابی و اصولگرایی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/2464/ج/






Scroll to Top