امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15076
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۰۰

پیش‌بینی تولید 50میلیون تن فولاد تا چند سال آینده در کشور

وزیر صنعت خبر دادپیش‌بینی تولید 50میلیون تن فولاد تا چند سال آینده در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا نعمت‌زاده ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از ماشین ریخته‌گری شماره 5 فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه بازدید این نوع فعالیت‌های ارزشمند باعث غرورآفرینی ملی می‌شود، اظهار کرد: در شرایط تحریم و مشکلات زیادی که وجود داشت، ظرف سه سال توانستیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی کلید مدیریت را راهی برای حل مشکلات برشمرد و افزود: هدف‌گیری ما در فولاد کشور این است که ظرف مدت 6 تا 7 سال آینده به تولید 50 میلیون تن فولاد خام برسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بازار خوبی در ورق در دنیا شاهد هستیم، عنوان کرد: امروز در تایلند از ورق‌های فولاد مبارکه استفاده می‌شود که برای ما جای افتخار دارد.

وی از اولویت مشتریان داخلی برای بازار عرضه خبر داد و خاطر نشان کرد: البته باید ظرفیت تولید را آن قدر بالا ببریم که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ سرویس بتوانیم مشتریان را راضی کنیم و به صادرات بپردازیم.

نعمت‌زاده یکی از شاخصه‌های این واحد را تکیه زدن بر تولید داخلی دانست و بیان کرد: این کار عین اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم بتوانیم تمام مسائل و مصالح مورد نیاز را خودمان تولید کنیم و نه تنها فولاد صادر کنیم، بلکه ساخت کارخانه‌های فولاد را برای سایر کشورها در دستور کار قرار دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید زمینه را برای توانمندسازی مهندسان در راه تولید تجهیزات و بازاریابی گسترش دهیم، گفت: ظرفیت کشور ما به خصوص در نیروی انسانی بالاست که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

نعمت‌زاده در پایان اظهار کرد: با پیشرفت و انسجامی که در این مجموعه وجود دارد، امیدواریم شاهد پیشرفت بیشتر این مجموعه باشیم.

انتهای پیام/63059/ق






Scroll to Top