امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14623
تاریخ انتشار: جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۶:۰۰

بشناسید ایران را؛ ایران حسینی و عاشورایی است - یزیدیان در یمن حمام خون به راه انداختند - فرماندهی

خطیب جمعه تهران خطاب به دشمنان:بشناسید ایران را؛ ایران حسینی و عاشورایی است/ یزیدیان در یمن حمام خون به راه انداختند/ فرماندهی جنگ آل‌سعود علیه یمن به عهده آمریکا و انگلیس است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به واقعه کربلا و فرمایش امام حسین (ع) درباره حق‌الناس، اظهار داشت: امام‌حسین (ع) فرمودند آنها که حق‌الناس به گردنشان هست، شایستگی حضور در این اردوگاه را ندارند.

وی افزود: در عرصه‌های مختلف حق‌الناس وجود دارد، در عرصه اجتماعی هم حق‌الناس وجود دارد، باید حق همسایه را رعایت کنیم، در عرصه سیاسی هم رأی مردم حق‌الناس است، یک رأی نباید جابجا شود چون خلاف شرع بَیِّن است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه خروجی رأی مردم هم حق‌الناس است، یادآور شد: اینکه خروجی 40 میلیونی رأی مردم را نبینیم، زیر پا گذاشتن حق‌الناس محسوب می‌شود، اینکه بگوییم رأی مردم حق‌الناس است اما رأی 85 درصد از واجدین شرایط در انتخابات را به غارت ببریم این هم حق‌الناس است، نباید حق‌الناس را جناحی و باندی تفسیر کرد.

ام جمعه موقت تهران در خطبه دوم با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) پرچم پرافتخار اسلام است،‌گفت:‌ اهل بیت (ع) حدود دو قرن بعد از سیدالشهدا سیاستی که هرگز آن را تغییر ندادند، در اهتزاز نگه داشتن این پرچم بود، در سخت‌ترین شرایط آنان این پرچم را برافراشته نگه داشتند.

وی ادامه داد: عزت ما در این است که هر سال مصمم‌تر از گذشته در پی به اهتزاز نگه داشتن این پرچم باشیم، نهضت سیدالشهدا از مصادیق همان شجره طیبه قرآنی است، در محرم پیروزی انقلاب امام بیانیه دادند که محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است،‌سیدالشهدا سرمایه اصلی انقلاب ما بود و امام هم سفارش ویژه در احیای محرم و صفر داشتند، عزداری‌ها نشان داد اردوگاه دل مردم ما محبت‌الحسین است یعنی وقتی پرده‌ها کنار برود، می‌بینید در انتهای دل این مردم عشق به سیدالشهدا نهفته است. همه در مراسم عزاداری دیده‌اید که گاهی برخی چهره‌ها حضور داشتند که مذهبی نبودند اما برای حسین فاطمه مانند ابر بهار گریه می‌کردند،‌ این موضوع نشان می‌دهد که این سرمایه ما در کشورمان تازه است‌، نهادهای فرهنگی باید این سرمایه را قدر بدانند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنانش تصریح کرد: عزاداری‌ها نشان داد که از محورهای برجسته وحدت مردم ما حسین فاطمه است،‌در این عزاداری‌ها خط و خطوط و این جناح و آن جناح به کلی گم شد و آنچه وجود داشت دلدادگی به اباعبدالله (ع) بود،‌ در تلویزیون دیدید که در شهرهای مرزی چه باشکوه برای حسین فاطمه سینه می‌زدند، عشق به امام حسین (ع) داشتند، باید از این محور وحدت استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه 10 روز عزاداری باشکوه در این کشور برگزار شد، تأکید کرد: در این 10 روز حتی یک مورد جنایت ضدامنیتی نداشتیم، چرا نباید این مسائل را مطرح کنیم،‌امنیت این کشور نعمت ارزشمندی است، امنیت دهه محرم در اجتماعات بزرگی که در جای جای کشورمان برگزار شد، بی‌نظیر بود، اجتماعات تاسوعا و عاشورای حسینی در نقاط مختلف کشورمان در حالی برگزار شد که گویا هیچکس در خانه نمانده بود و همه به خیابان‌ها آمده بودند تا در اجتماعات تاسوعا و عاشورا حضور یابند، این امنیت ستودنی است و باید در همین جا از نیروهای مخلص امنیتی کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی که این امنیت را سامان دادند، تشکر کنیم. امسال وقتی به نوحه‌ها و اشعار دقت کردم، متوجه شدم که امسال اشعار واقعاً فاخر شده است، روح عاشورایی، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی در اشعار نهفته بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در اشعار امسال مداحان سخن از شهدای مدافع حرم بود، گفت: این پدیده مبارکی بود که ان‌شاءالله ادامه پیدا کند، امسال اطعام سفره امام حسین (ع) بی‌سابقه بود، این اطعام نماد دگردوستی است، امسال در بعضی از هیئت‌ها شعاری را مطرح کردند مبنی بر اینکه «هر هیئت یک جهیزیه»؛ ان‌شاءالله در سال‌های آینده این روند ادامه یابد و نوشته شود «هر هیئت حداقل یک خانه برای محرومین»‌.

وی اضافه کرد: این ظرفیت عزاداری سالار شهیدان است که باید از این ظرفیت استفاده کرد، امسال مردم متدین خیلی نگران مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در شب  عاشورا بودند که البته حق داشتند نگران باشند که مبادا حرمت‌شکنی شود اما محبت‌الحسین کار خودش را کرد و هیچ حرمت‌شکنی که نشد، ورزشگاه تبدیل به عزاخانه سید و سالار شهیدان شد. یکی از روزنامه‌های سعودی که این روزها خیلی لجن‌پراکنی می‌کند، نوشت «هواداران ایرانی ورزشگاه آزادی را به مکانی مذهبی تبدیل کردند تا جایی که به جای سردادن شعارهای فوتبال فریاد یا حسین سر می‌دادند، آنها پرچم سیاه در دست داشتند و لباس مشکی پوشیده بودند»؛ آنان گویا خیلی سوخته‌اند، بسوزید و بمیرید.

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: بشناسید ایران را، ایران حسینی است، ایران کربلایی است، ایران عاشورایی است، ایران هیهات‌ من الذلة است؛ ما از مسئولان ورزشی انتظار داریم از چند سال قبل برای اینگونه موارد تدبیر کنند، الحمدلله این بازی به خیر گذشت اما مسئولان تدبیر کنند تا این تقارن‌ها پیش نیاید، این بهانه بار دیگر مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد:‌ در عزاداری امسال هم یزیدیان عمق کینه‌شان را نشان دادند و این افراد از تبار همان یزیدیان هستند، داعشی‌های یزیدی آمدند در کابل، افغانستان بمب منفجر کردند، در نیجریه به شیعیان حمله شد، آنان همان یزیدیانی هستند که در روز عاشورا بودند، آنان از تبار همان افراد هستند که تا عزیز فاطمه بر زمین افتاد شمشیردار با شمشیر می‌زد، نیزه‌دار با نیزه می‌زد، آنانی هم که شمشیر و نیزه نداشتند عزیز فاطمه را سنگ‌باران کردند، این افراد هم از تبار همان یزیدیان روز عاشورا هستند، سرنوشت این افراد هم مانند سرنوشت آن یزیدیان روز عاشورا خواهد بود. به یاری خداوند نابود خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در عزاداری امسال رسانه ملی سنگ تمام گذاشت،‌ گفت: پخش عزاداری استان‌های مختلف کشور در رسانه ملی اقدام بسیار مثبت و پسندیده‌ای بود که امسال انجام شد، رسانه ملی فقط رسانه تهران و شهرهای بزرگ نیست، الحمدلله امسال این پدیده، موضوع ستودنی بود که اتفاق افتاد.

مام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با اشاره به حمله عربستان به یک مراسم ختم در صنعا پایتخت یمن و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم حاضر در این مراسم، تصریح کرد: این جنایت بسیار فجیع بود، جنگنده‌های سعودی 4 بار یک سالن را با بمب‌های 800 کیلویی بمباران کردند، بیش از 400 نفر در این بمباران به شهادت رسیدند که تعدادی از این افراد آنقدر سوختند که فقط اسکلت آنها باقی مانده است و بسیاری از مجروحین نقص عضو شدند، این جنایت، جنایت یزیدیان بود که حمام خون در یمن به راه انداختند، در این جنایت دولت انگلیس و آمریکا در خط مقدم قرار دارند، یک روز قبل از این حادثه عربستان و انگلیس در پی مذاکره بودند برای قرارداد 50 میلیاردی، بعد هم که این جنایت صورت گرفت تلویزیون انگلیس گفت 50 نفر کشته شدند و این 50 نفر هم شورشیان انصارالله بودند، مرگ بر دولت پیر و روباه انگلیس.

وی افزود: آمریکا در این 18 ماه پل بوده است، آمریکا در قضیه حمله آل‌سعود به یمن، به عربستان کمک‌رسانی می‌کند، پهپادهای آمریکایی 2‌4‌ساعته به سعودی‌های جنایتکار کمک می‌کنند، این مکارها برای اینکه رد گم کنند می‌گویند که ما چک سفید امضاء به عربستان نداده‌ایم، شما بدتر از چک سفید امضاء داده‌اید، فرماندهی جنگ آل‌سعود علیه یمن به دست لعنتی آمریکا و انگلیس است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه 18 ماه است از بمباران یمن توسط آل‌سعود می‌گذرد، گفت: در طول این مدت بیش از 10 هزار نفر به شهادت رسیدند که بیش از هزار نفر این شهدا، طفل و کودکان بوده‌اند، سؤال ما این است که آیا این شهدا بشر بوده‌اند یا نبوده‌اند؟ سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر کجا هستید؟ این همه جنایت و خفه‌خون گرفتن؟ معلوم می‌شود که برای آنان نه بشر مهم است و نه حقوق بشر؛‌ دبیرکل سابق مفلوک و روسیاه سازمان ملل هم نهایتاً لسانی این جنایات را محکوم و اظهار همدردی با بازماندگان می‌کند و زمانی هم که می‌خواهند دولت عربستان را در زمره قاتلان کودکان قرار دهند، پول می‌گیرند و نام دولت آل‌سعود را از لیست دولت‌های کودک‌کش حذف می‌کند. 

وی با بیان اینکه معتقدم اسم سازمان ملل را باید سازمان استکباری گذاشت، گفت: ملت‌ها باید در پی یک سازمان ملل واقعی باشند، در روزهای ابتدایی این جنایت تا 4 روز عربستان چنین جنایتی را کلاً انکار می‌کرد و می‌گفت ما اصلاً نیروهای غیرنظامی را بمباران نکرده‌ایم اما بعد از 4 روز مجبور به اعتراف شد و اظهار تأسف کرد، باید به گرگ‌های خونخوار سعودی بگوییم که اگر عدالتی و دادگاه عدل بین‌المللی بود دولت سعودی که دولت جنایتکار جنگی است، باید به چند بار اعدام محکوم می‌شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه متأسفانه چنین دادگاهی در دنیا وجود ندارد، تصریح کرد: این جانیان بدتر از یزید و شمر باید بدانند عدل خدا و دادگاه عدل الهی در انتظار آنها است،‌ در همین دنیا آه مظلومان آنها را خواهد گرفت، خون مظلوم از بُن صخره جوانه می‌زند، بر تن بیدادگران تازیانه می‌زند، به امید روزی که به زودی همه رسانه‌های جهان بنویسند «دولت آل‌سعود سرنگون شد و آل‌سعود، آل‌‌سقوط شدند».

انتهای پبام/






Scroll to Top