امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14434
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۶:۰۰

تلاش‌ گسترده داعش برای نفوذ به فرودگاه دیرالزور؛ دهها تروریست قلع و قمع شدند

خبرنگار فارس از سوریه گزارش می‌دهدتلاش‌ گسترده داعش برای نفوذ به فرودگاه دیرالزور؛ دهها تروریست قلع و قمع شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، شهر المیادین در حومه شرقی دیر الزور شاهد موج بزرگ آوارگی صدها تن از اهالی این شهر است، آن هم پس از اینکه هواپیماهای ائتلاف آمریکایی اعلامیه هایی را بر این شهر فروریختند که از آغاز حملات هوایی شدید ائتلاف طی روزهای آتی خبر داده بود.

منابع محلی به خبرنگار فارس خبر دادند: داعش که برای اجتناب از خروج اهالی المیادین از این شهر تلاش می‌کرد پست‌های زیادی را در مسیرهای منتهی به مناطق خارج از سیطره خود وضع کرده و به عناصر خود دستور داده به سوی هر خودرویی که قصد رسیدن به حومه جنوبی حسکه را داشته یا از طریق راه‌های بیابانی می‌خواهد به جنوب سوریه برود تیراندازی کنند.

در همین راستا داعش شمار زیادی از خودروها و کامیون‌های بمب گذاری شده را در صحرای بوکمال مستقر کرده تا مانع هر گونه عملیات احتمالی شبه نظامیان ارتش جدید سوریه شود که مورد پشتیبانی هوایی بمب افکن‌های انگلیسی ائتلاف آمریکایی هستند تروریست‌ها همچنین  خندق‌های بزرگی را حفر کرده و آن را با نفت خام پر کرده تا با به آتش کشیدن آن دود غلیظ سیاهی را به راه اندازد که آسمان‌های بوکمال و المیادین را پوشانده و مانع حملات هوایی ائتلاف آمریکایی شود.

به گفته این منابع، داعش تاکتیک خندق‌های نفتی را در همه مناطق تحت سیطره خود شامل دیر الزور، رقه و حسکه بکارگرفته کاری که نیروهای عراقی هم در زمان صدام حسین برای دفع حملات هوایی امریکا انجام می دادند.

در حالی که داعش 16 نفر از عناصر خود را در شهرک های المسرب، الشمیطیة، لخریطة و الصالحیة واقع در غرب و شمال شهر دیرالزور اعدام کرده برخی منابع خبر دادند داعش نزدیک به یکصد نفر از عناصر سوری خود را آزاد کرد و این برای اولین بار است که داعش عناصر خود را به هر دلیلی آزاد می کند.

داعش در جنایت تازه خود «احمد العلی القصاب»، یک کودک اهل شهر معدان واقع در مرزهای بین دیر الزور و رقه را به اتهام تکفیر داعش اعدام کرد و سه کودک اهل المیادین را به اتهام فرار از دروس دینی در حین بازی در یکی از خیابان‌های شهر بازداشت کرد.

در همین حال نیروی هوایی سوریه بار دیگر مواضع داعش در شهرک‌های الخریطة، عیاش و حوایج ذیاب در حومه غربی دیر الزور را بمباران کردند، مواضع داعش در حویجة صکر  و محیط الجفرة واقع در حومه شمال شرقی فرودگاه دیر الزور نیز هدف حملات هوایی جنگنده‌های سوری قرار گرفت.

این اقدام در پی تلاش‌های  مکرر  و ناکام عناصر داعش برای نفوذ به فرودگاه دیر الزور صورت گرفت به گونه‌ای که نیروهای سوری فعال در فرودگاه با تسلیحات مختلف به تلاش های داعش پاسخ دادند. تازه‌ترین آن 2 شب پیش بود که حمله داعش از محور روستای الجفره به سمت فرودگاه با هلاکت بیش از پنجاه تن از عناصر آن به شکست انجامید.

انتهای پیام/ح






Scroll to Top