امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 10666
تاریخ انتشار: جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۰۰

مثلث شوم و فاسد آمریکا، صهیونیسم و سعودی مقابل اسلام - جوانان و دانشگاهیان نگذارند نظرات رهبری در غر

خطیب جمعه تهران:مثلث شوم و فاسد آمریکا، صهیونیسم و سعودی مقابل اسلام/جوانان و دانشگاهیان نگذارند نظرات رهبری در غربت بماند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازعبادی سیاسی جمعه امروز پایتخت، اظهار داشت: دنیای استکبار دنیایی است که خود را روز به روز نشان می‌دهد اوضاع و احوال و تاریخ هم حکایت می‌کند از اینکه انقلاب اسلامی و اسلام اصیل با سرعت جلو می‌رود یعنی اسلام علوی و فاطمی، نه آن اسلامی که عده‌ای به عنوان مسلمان، تکفیری و وهابی درست کرده‌اند و به جان مسلمانان انداختند.

وی افزود: آ‌ن اسلام که اکنون جهان اعم از سنی و شیعه بر آن هستند براساس همان هم افکار پیش می‌رود. در یمن و کشورهای دیگر و سوریه پول سعودی و سیاست‌گذاری صهیونیست‌ها و قدرت آمریکا، این مثلث شوم این همه فساد در مقابل اسلام می‌کند ولی انقلاب اسلامی پیش می‌رود.

امامی کاشانی ادامه داد: سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که انقلاب اسلامی چیست و چه عظمتی دارد؟ چگونه باید آن را حفظ کرد و دنیا چه برخوردی در این بین دارد؛‌ با دنیا چگونه باید برخورد کرد. تنها کسی که این مسئله را به خوبی تحلیل می‌کند و از همه بهتر و روشن‌تر و آگاه‌تر در کشور و خارج از کشور چنین موضوع مهمی را خوب تفسیر می‌کنند شخص مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در قله‌ای از جهان قرار گرفته‌اند، بر فراز قله‌ای که همه دنیا را می‌بینند و ایشان در موارد متعدد اظهارنظر می‌کنند و نظرات‌شان در چند روز پیش گویای این مسئله است.

وی خطاب به جوانان گفت: همه جوانان، دانشگاهیان و استادان قدر رهبری و این فکر و این انسان بزرگ را بدانید و نگذارید در غربت، کلمات و نظرات ایشان به سر برود. نظرات دیگر هم اگر غیر از این باشد اشتباه است. اصل مطلب همین است که رهبری تشخیص می‌دهند.

امامی کاشانی با توصیه بر توجه به اصول و موارد تاکید‌شده از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رمز بقای انقلاب همین آ‌گاهی‌های رهبرمان است. همچنین دنیای استکبار با این برنامه‌هایی که در جهان اسلام دارد چه در عراق، سوریه و یمن و چه دیگر نقاط، حرکت‌هایی می‌کند. در این میان دنیای اسلام در برابر این استکبار آمریکایی و صهیونیست باید متحد شود. مسلمان شیعه و سنی ندارد و همه باید با یک وحدت و انسجام باید بازوی پیامبر اکرم (ص) بگیریم و نگذاریم دشمنان اسلام پیامبر اکرم را خدایی نکرده به زمین بزنند. نگذاریم قرآن را به زمین بگذارند. تمام جهان اسلام در این زمینه مسئول هستند.

وی ادامه داد: ما می‌بینیم که علمای شیعه در بحرین چه می‌کشند. مساجد را می‌بندند و جلوی این علما را می‌گیرند و شکنجه می‌کنند. به این مسائل باید توجه شود. ما باید با جهان اسلام هم‌دردی کنیم. همچنین متاسفانه در پاکستان شیعیان را می‌زنند، می‌کشند و عده‌ای هم از علمای شیعه اعتصاب کرده‌اند. اهل سنت هم با آنها هماهنگ شدند. حتی مسیحیان که مسلمان نیستند دراین زمینه حمایت می‌کنند ولی با کمال تاسف دولت پاکستان ساکت است. ما از دولت پاکستان می‌خواهیم در این سیاست تجدیدنظر کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: مواد مخدر که امروز به صورت شیشه و روانگردان بچه‌های ما را چنین از بین می‌برد سیاست آمریکا است. آمریکا از یک طرف از حامی تروریست است و از طرفی هم از این مواد حمایت می‌کند. خانواده‌ها برای این مسئله از بین می‌رود و توجه به این مسئله وظیفه‌ای است برای همه از جمله نخبگان، استادان، دانشمندان، دبیران و معلمان.

وی در خاتمه گفت: معلمان باید در تمام مدارس خوب صحبت کنند و حتی جلوی استکبار را بگیرند و ضررهای سیگار را یادآور شوند چه برسد به مواد مخدر. فقط آموزش دادن درس که وظیفه ما نیست. مسائل این چنینی نیز بر عهده ما است. معلمان، نخبگان و نویسندگان باید دراین زمینه عملکرد جدی داشته باشند مردم نیز باید حمایت کنند. البته باید از نیروهای انتظامی که چنین مبارزه، فداکاری و ایثار می‌کنند تشکر کنیم.

به گزارش فارس، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌ اول نمازجمعه امروز تهران با اشاره به لزوم بهره‌مندی از برکات معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: خود روزه بیان‌گر این واقعیت است که خدا بزرگ است و این (روزه) فرمان خداست.

وی افزود: در تعظیم خدا و اطاعت از امر خدا انسان هیبتی بدست می‌آورد. انسان در اثر آن هیبتی که از پروردگار بدست می‌آورد، شرم و حیا نیز در او احساس می‌شود. از اینکه از گناهان و اعمالش شرم کند. این حیا انسان را به توبه و استغفار متوجه می‌کند.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان به حدیثی از ایشان اشاره کرد و گفت: از امام حسن مجتبی (ع) سوال شد که جوانمرد کیست؟ ایشان سه نشانه را عنوان کردند از جمله اینکه انسان بر دینش حریص باشد، مالش را اصلاح کند و حق‌ها را ادا کند.

انتهای پیام/






Scroll to Top