امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 10400
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ۰۶:۳۰

اتهام BBC به امام (ره) استراتژیک است - سال گذشته آمریکا ۱۰ میلیارد دلار کالای مصرفی به ایران صادر ک

سعدالله زارعی:اتهام BBC به امام (ره) استراتژیک است/ سال گذشته آمریکا ۱۰ میلیارد دلار کالای مصرفی به ایران صادر کرد

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، سعد الله زارعی، کارشناس مسائل استراتژیک در گفت و گو با سایت دولت بهار با تاکید بر اهمیت بعد اقتصادی پروژه نفوذ در کشور، اظهارکرد: یکی از مهمترین ابعاد پروژه نفوذ، بعد اقتصادی آن است. نفوذ اقتصادی در وهله نخست به دنبال فشل کردن اقتصاد ملی است به شکلی که یک ملت نتواند با استفاده ازتوانمندی های داخلی در برابر فشار خارجی مقاومت کند. در واقع نوعی ویروس در تن اقتصادی جامعه دوانده می شود تا زمانی که مورد هجوم عوامل بیماری زا قرار گرفت، نتواند از خودش دفاع کند و تسلیم شرایط فشار شود. 

وی افزود: هدف دوم از نفوذ اقتصادی، بسط سلطه اقتصادی است. معمولا حریف تلاش می کند تا از طریق توسعه صادرات به یک کشور و نیز کانالیزه کردن همین صادرات، پول ملی را ببلعد و با صدور کالاهای در جه دو و سه کمک موثری به اقتصاد خود کند. طی ماه های اخیر ما هر دو نوع نفوذ اقتصادی را شاهد هستیم. از یک طرف دشمنان با مسدود کردن مجاری اقتصادی بین المللی به روی ایران، تلاش می کنند تا در وضعیت اقتصادی کشور اخلال بوجود آورند و همزمان از طریق واسطه هایی در داخل تلاش می کنند کالاهای صرفا مصرفی خودشان مثل لوازم آرایش یا بعضی از مصنوعات مخابراتی را وارد بازار ایران کنند که خود زمینه ساز بسط نفوذ فرهنگی شان در کشور است.

سعد الله زارعی خاطرنشان کرد: برخی از گزارشات حاکی از این است که آمریکایی ها در سال گذشته 10 میلیارد دلار کالاهای مصرفی و غیر ضروری به ایران صادر کرده اند.

کارشناس مسائل استراتژیک در پاسخ به سوالی درباره نسبت سرمایه گذاری خارجی با بعد اقتصادی پروژه نفوذ، گفت: اینکه ما باید تلاش کنیم تا در کشور برای سرمایه گذار خارجی امنیت ایجاد کنیم و سپس برای جذب سرمایه خارجی تلاش کنیم حتما حرف درستی است. این استراتژی توسط همه کشورها دنبال می شود و ما هم باید آن را دنبال کنیم. اما در این میان دو سوال مهم باید مورد تامل قرار گیرد. مفهوم امنیت سرمایه گذاری و مفهوم سرمایه گذاری خارجی چیست؟

وی ادامه داد: اگر مفهوم امنیت سرمایه گذاری این است که بازار ایران به روی هر کالایی باز باشد، این کار در عمل معنایی جز فروش یکجای بازار داخلی به کشورهای خارجی ندارد و دقیقا چیزی شبیه قرارداد رژی و دیگر قراردادهای استعماری تاریخ کشورمان است. در عین حال اگر مفهوم سرمایه گذاری خارجی عبارت باشد از جایگزین شدن ایدئولوژی توسعه واردات به جای توسعه صادرات، این نیز معنایی جز تاراج منابع ملی ندارد.

سعد الله زارعی تاکید کرد: سرمایه گذاری خارجی در شکل درست خود یک برنامه مدیریت شده با هدف حفظ کفه مبادلات به نفع توسعه صادرات است. متاسفانه در کشور ما هنوز هم زیرساخت های لازم برای جذب درست سرمایه خارجی و ایجاد امنیت سرمایه گذاری وجود ندارد. از این جهت اگر دولت در طرح مساله سرمایه گذاری خارجی صادقانه سخن می گوید، اول باید دقیقا زیرساخت های این کار را فراهم و به سیاست نظام تبدیل کند به گونه ای که تغییر دولت ها نتواند تغییری در اجزای این زیرساخت ها ایجاد کند.

کارشناس مسائل استراتژیک در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر رئیس مجلس مبنی بر اینکه کاندیداتوری محمود احمدی نژاد در سال 96 برای مردم جذابیت ندارد و حسن روحانی رئیس جمهور تک دوره ای نخواهد بود، خاطرنشان کرد: همین که مساله کاندیداتوری احمدی نژاد به صورت زودهنگام مطرح می شود، نشان دهنده این است که این مساله برای افکار عمومی جذابیت دارد.

وی اضافه کرد: طرح این پرسش درباره کاندیداتوری احمدی نژاد و پاسخی که به آن داده شده، فی نفسه گویای جذابیت این مساله است. اگر کاندیداتوری احمدی نژاد جذابیتی ندارد چرا درباره آن پرسیده می شود و چرا به آن پاسخ داده می شود؟ به اعتقاد بنده این صحبت های زودهنگام انتخاباتی در چارچوب آرزوها و نگرش های شخصی بیان می شود و مبنای درست اجتماعی ندارد.

سعد الله زارعی در پاسخ به سوالی درباره انگیزه رسانه رژیم سلطنتی انگلیس از مطرح کردن دروغ اخیر درباره امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان بنیان گذار جمهوری اسلامی، بنیان گذار ایران نو نیز هست. اینکه بنیان گذار ایران نو درباره امریکا و غرب چه گفته اند همواره برای جامعه ای ایرانی مساله ای بسیار مهم است. امام خمینی (ره) معتقد بودند که آمریکا شیطان بزرگ و دشمن اصلی ایران است و هر نوع اعتماد به آمریکا با منافع ملی و مصالح مسلمین در تضاد است. اگر این ایدئولوژی به درستی در جامعه جا افتاده باشد، طبیعتا کسانی که می خواهند تغییرات بنیادین در جامعه ایجاد کنند با وجود تلاش های گسترده ناکام می مانند.

وی افزود: بنابراین طبیعی است که قبل از ایجاد تغییرات بنیادین در جامعه، دشمن به دنبال در هم شکستن شخصیت ضداستکباری امام و ساختار ذهنی مردم باشد تا راه برای افرادی که می خواهند آمریکا را به جای شیطان بزرگ، یک قدرت جهانی بی ضرر معرفی کنند، باز شود. مساله ای که بی بی سی فارسی مطرح کرد، مدت هاست که توسط برخی از به اصطلاح روشنفکرها دنبال می شود و این مساله به هیچ وجه اتفاقی نیست.

کارشناس مسائل استراتژیک، خاطرنشان کرد: اتهامی که بی بی سی فارسی درباره امام خمینی (ره) مطرح کرد، اتهامی استراتژیک است. اشاره رهبر معظم انقلاب به این مساله در مراسم ارتحال امام (ره) نشان دهنده اهمیت اتهامی است که متوجه بنیان گذار انقلاب و نیز متوجه اساس انقلاب شده است. البته بروز اینگونه رفتارها از جانب دشمن جای تعجب ندارد. آنچه تعجب برانگیز است، سکوت موسسه نشر آثار امام و کسانی است که خود را به ایشان منتسب می کنند، در حالی که اتهام بی بی سی فارسی یک اتهام استراتژیک است و نباید در برابر آن سکوت کرد.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/






Scroll to Top