امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 9783
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۳۰

از نکات آماری هفته سی‌ام تا تمام رکوردداران فصل پانزدهم - طلسم در جیب پرسپولیس و استقلال اهواز!

نکات آماری لیگ برتراز نکات آماری هفته سی‌ام تا تمام رکوردداران فصل پانزدهم/طلسم در جیب پرسپولیس و استقلال اهواز!

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته سی‌ام لیگ برتر شب گذشته با برگزاری 8 دیدار همزمان و قهرمانی تیم فوتبال استقلال خوزستان، نایب قهرمانی پرسپولیس و کسب سهمیه برای استقلال و البته سقوط تیم‌های راه‌آهن، ملوان و استقلال اهواز به پایان رسید.

در پایان این لیگ قصد داریم نکات آماری هفته سی‌ام و البته رکوردداران فصل پانزدهم لیگ برتر را مورد بررسی قرار دهیم:

*در هفته سی‌ام رقابت‌ها از بین 8 تیم اول فقط ذوب‌آهن شکست خورد و از بین 8 تیم پایین جدول نیز فقط دو تیم پدیده و سیاه‌جامگان رقبای خود را شکست دادند.

*استقلال خوزستان با 3 پیروزی پیاپی و کسب هر 9 امتیاز ممکن از 3 هفته پایانی خود، عنوان قهرمانی را کسب کرد. این تیم امسال کمترین شکست را به خود اختصاص داد. تیم ویسی 12 هفته شکست‌ناپذیری را نیز در هفته‌های اخیر تجربه کرد. استقلال خوزستان بهترین خط دفاعی و تفاضل گل را نیز به خود اختصاص داد.

*پرسپولیس امسال به جز دیدار با نفت در همه دیدارهایش گلزنی کرد. این تیم با 21 بازی شکست‌ناپذیری از این حیث نیز رکورددار بود. تیم برانکو که امسال بیشترین برد را به دست آورد و بیشترین گل را هم زد از 8 دیدار اخیر خود در 7 دیدار پیروز شده و فقط در یک دیدار شکست خورد.

*استقلال تیم سوم امسال در جدول ترین‌ها هیچ آیتمی را به خود اختصاص نداده است. استقلال هم از تیم‌های کم شکست لیگ بود اما 3 شکست در 10 بازی اخیر این تیم، در نهایت ناکامی‌‌های خاصی را برای این تیم به ارمغان آورد.

*موتور تراکتورسازی نیز دیر روشن شد. این تیم 3 دیدار پایانی خود را پیاپی پیروز شد و در 11 دیدار اخیر خود فقط در یک دیدار شکست خورد.

*نفت، تیم ناکام نیم فصل اول هم موتورش دیر روشن شد. این تیم پس از حذف از آسیا از 8 بازی اخیر خود در 5 بازی پیروز شد تا به لطف نتایج اخیر، تیم منصوریان به رتبه پنجم دست پیدا کند.

*ذوب‌آهن که در 11 هفته فقط در یک دیدار پیروز شده بود، از 3 دیدار اخیر 2 پیروزی و یک شکست را به خود اختصاص داد تا تیم پرفراز و نشیب یحیی نیز در نهایت به عنوان ششمی بسنده کند.

*11 هفته فقط یک شکست و 7 هفته شکست‌ناپذیری از ویژگی‌های تیم صبای قم است. تیم علی دایی امسال پرمساوی‌ترین تیم لیگ برتر بود.

*سایپا نیز که در 10 بازی اخیر خود فقط در یک دیدار پیروز شد سرانجام در هفته‌های پایانی با سرمربی خود یعنی مجید جلالی خداحافظی کرد. این تیم با حضور در کمرکش جدول به کار خود پایان داد.

*گسترش 5 بازی اخیر خود را نبرد. بازیکنان و کادرفنی گسترش با قرار گرفتن در رتبه نهم جدول با 7درصد جریمه از کسر قرارداد به کار خود پایان دادند.

*پدیده در 7 بازی اخیر خود هیچگاه مساوی نکرد و در رتبه دهم در نهایت ایستاد. 4 شکست و 3 پیروزی حاصل کار هفته‌های پایانی تیم مهاجری بود.

*سپاهان امسال به افتضاح‌ترین رتبه خود در لیگ برتر دست پیدا کرد. سپاهان با 14 تساوی از این حیث در جدول تساوی‌ها تیم دوم شد. سپاهان پس از تحول با زاغی‌نژاد و کسب 2 پیروزی، 2 بازی پایانی فصل را با شکست پشست سر گذاشت و یازدهم شد.

*فولاد تیم متحول شده نیم فصل دوم در هفته‌های آخر روند سینوسی را پشت سر گذاشت و در نهایت با 3 برد و 3 باخت از 8 هفته اخیر دوازدهم شد.

*سیاه‌جامگان کمترین تساوی را امسال به خود اختصاص داد. این تیم از 11 دیدار اخیر خود در 2 دیدار فقط پیروز شد که این دو برد هم در دو هفته پایانی به دست آمد.

*ملوان فقط یک بار به منطقه خطر رفت و همان یک بار هم موجب سقوط این تیم شد. 19 هفته و فقط یک برد باعث شد تا این تیم در نهایت سقوط کند.

*راه آهن دیگر تیم سقوط کننده لیگ برتر نیز در 9 دیدار اخیر در 6 مسابقه شکست خورد.

*استقلال اهواز بیشترین رکوردهای منفی از جمله کمترین برد، بیشترین باخت، کمترین گل زده، بیشترین گل خورده و بدترین تفاضل گل را به خود اختصاص داد و سقوط کرد.

*پرسپولیس با 21 هفته شکست ناپذیری از این حیث رکورددار بود.

*استقلال اهواز با 6 شکست پیاپی از این لحاظ هم رکورددار شد.

*پرسپولیس با 5 برد پیاپی در جدول بردهای پیاپی اول شد.

*بیشترین تساوی پیاپی با 5 تساوی به دو تیم اصفهانی تعلق گرفت.

*استقلال اهواز با 20 هفته نبردن پیاپی از این لحاظ رکورددار شد.

انتهای پیام/






Scroll to Top