امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 8508
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ ۲۰:۰۰

سفر حسن روحانی به پاکستان تاکنون ثمری نداشته - قطر با سبقت از ایران صدور گاز به پاکستان را آغاز کرد

نچرال گس یوروپ:سفر حسن روحانی به پاکستان تاکنون ثمری نداشته/ قطر با سبقت از ایران صدور گاز به پاکستان را آغاز کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه «نچرال گس یوروپ» با اشاره به سفر دو روزه «حسن روحانی» رییس جمهور ایران به پاکستان نوشت: روحانی قبل از عزیمت به پاکستان گفته بود که ایران می‌تواند نیازهای انرژی پاکستان به ویژه گاز و برق را تامین کند اما هنگام نشست خبری نه تنها هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشد بلکه این سفر حتی یادداشت تفاهم‌های مبهمی که وی در سفر اخیرش به اروپا به ارمغان آورد را نیز در پی نداشت.

بر این اساس،پاکستان باید قادر به صدور گاز ایران به اندازه 22میلیون متر مکعب در آغاز سال 2015 می‌شد اما هنوز لوله کشی در خاک این کشور نیز صورت نگرفته است و در این بین با لغو وام اهدایی ایران به پاکستان  که 500 میلیون دلار بود و عدم ساخت پایانه  گاز ال. ان. جی در بندر گوادر، پاکستان با قطر قرارداد گازی 15 ساله به ارزش 16 میلیارد دلار را در آغاز سال 2016 امضا کرد و این کشور نیز بلافاصله صادرات  3.75 میلیون متر مکعبی گاز ال. ان. جی را  به پایانه کراچی آغاز کرد زیرا تاسیسات بندر گوادر تکمیل نشده‌اند.

این نشریه در خاتمه با اشاره به ادعای «حمید رضا عراقی» مدیر شرکت گاز طبیعی ایران در زمینه موافقت پاکستان با ساخت 100 کیلومتر خط لوله از بندر گوادر به مرزهای ایران برای واردات گاز نوشت: در جریان سفر روحانی به پاکستان که «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران نیز همراه رییس جمهور بود هیچ تاییدی در این زمینه در سطح وزرا مشاهده نشد.

انتهای پیام/

 

 






Scroll to Top