امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 5823
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۰۳:۳۰

فیفا مجوز مرکز پزشکی‌ به ایران را پس می‌گیرد؟ - سرنوشت طرحی که کی‌روش از رئال‌مادرید آورد چه می‌شود؟

خبرگزاری فارس: فیفا مجوز مرکز پزشکی‌ به ایران را پس می‌گیرد؟/سرنوشت طرحی که کی‌روش از رئال‌مادرید آورد چه می‌شود؟

گزارش تشریحی - تصویری فارس از ساختمان جنجالی در کمپ تیم ملی
فیفا مجوز مرکز پزشکی‌ به ایران را پس می‌گیرد؟/سرنوشت طرحی که کی‌روش از رئال‌مادرید آورد چه می‌شود؟

مدت زمانی است که اخبار عجیبی از ساختمان جنجالی در کمپ تیم‌های ملی که قرار است با هدف مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) آغاز به کار کند، به گوش می‌رسد.


محمدرضا حاجی عبدالرزاق- به گزارش خبرگزاری فارس، چندی است که اخبار عجیبی از ساختمان جنجالی در کمپ تیم‌های ملی که قرار است با هدف مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) آغاز به کار کند، به گوش می‌رسد.

این مرکز در محل کمپ تیم‌های ملی در دو طبقه ساخته شده که طبقه اول شامل قسمت ارزیابی و سنجش پزشکی، آب درمانی، سونا و جکوزی و طبقه دوم شامل قسمت فیزیوتراپی و بازتوانی و بخش سونوگرافی و اکو قلب و تزریقات مفصلی است که البته طبق مشاهدات خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از این مرکز درمانی و ریکاوری در حال ساخت، به نظر می‌رسد مدت زمان زیادی تا بهره‌برداری از آن باقی مانده است.

این مجموعه در ابتدا قرار بود با پیشنهاد کی‌روش و به تقلید از مجموعه‌ای که به همین شکل در رئال مادرید وجود دارد به عنوان مرکز ریکاوری و بازتوانی تیم ملی فوتبال احداث شود که بعد از صحبت‌های صورت گرفته با وی مبنی بر ضعف سیستم حرفه‌ای پزشکی فوتبال و لزوم حضور چنین مرکزی برای فوتبال کشور سرمربی پرتغالی تیم ملی موافقت به تغییر کاربری کرد.

به دنبال آن فیفا با پیگیری‌های نماینده پزشکی خود در ایران (دکتر زهره هراتیان) مجوز احداث مرکز پزشکی عالی خود را در ایران صادر کرد و قرار شد تا ساختمانی که این روزها از آن به عنوان ساختمان جنجالی نام برده می‌شود به این امر اختصاص پیدا کند که البته اهمیت این مجوز با توجه به درآمدزایی و ارزآوری برای کشور و ارائه خدمات تخصصی در سطح کشورهای اروپایی به خانواده فوتبال نیز قابل توجه است.

با همه این تفاسیر اما چندی است که ظاهراً فیفا از نحوه اجرای طرح رضایت ندارد و به نظر می رسد که دخالت مدیریت آکادمی در تکمیل طبقه اول خلاف نظر فیفا و تعهدات فدراسیون فوتبال باعث حساسیت فیفا شده است و جالب اینکه علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال نیز برخلاف نظر فیفا طبق معمول سکوت کرده و تکلیف ماجرا را روشن نمی‌کند.

به نظر می رسد مدیریت آکادمی با توجه به فضای مناسب در طبقه اول به دنبال استفاده از آن به عنوان قسمت سنجش آمادگی‌های جسمانی است که با توجه به حضور این سیستم در کمیته ملی المپیک و دانشکده‌های علوم تربیت بدنی و همچنین سالن فوتسال داخل کمپ به نظر ضرورتی در تغییر کاربری طبقه اول نیست و از طرف دیگر کاربری این ساختمان برای فیفا در هر دو طبقه به عنوان مرکز پزشکی از طرف فدراسیون فوتبال تعهد شده است.

به گزارش فارس، با گذشت سه ماه از اعلام رسمی فیفا مبنی بر پیوستن ایران به جامعه حرفه‌ای پزشکی فوتبال دنیا، تأخیر در ارسال تصاویر این مرکز منقوش به تابلوهای درخواستی فیفا و عدم حضور بازرس و نماینده رسمی فیفا برای افتتاح مرکز و اصرار بی‌دلیل مجموعه آکادمی، باعث ارسال اخطاریه کتبی فیفا به ایران شده است که شرط اهدای مجوز بین‌المللی را مدیریت و کاربری کاملاً پزشکی هر دو طبقه اعلام کرده است.

به نظر می‌رسد جلسات برگزار شده در کنگره پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دهلی‌نو، تخصیص بودجه 500 هزار دلاری و تأکید مجدد فیفا به نمایندگان پزشکی فدراسیون فوتبال ایران نیز حجت را برای آکادمی ملی فوتبال تمام نکرده است و در حال حاضر سؤالی که باید مسئولان آکادمی به افکار جامعه فوتبال پاسخ دهند این است که چرا پس از کسب چنین مجوز ارزشمندی، به جای حمایت و همکاری، راه بداخلاقی را پیش رو گرفته‌اند.

کسب مجوزهای بین‌المللی به خصوص در زمینه ورزش سنگ بنای جهش در هر زمینه‌ای خواهد بود، بنابراین جای تعجب است که مسئولان فوتبال کشور و وزارت ورزش به جای تقدیر و حمایت از چنین دستاوردهایی اجازه بروز بحران و جو بی‌اعتمادی در قشر نخبه کشور را می‌دهند.

**آخرین تصاویر از احداث این مرکز را در زیر می‌بینید:

نمای بیرونی مرکز

مرکز فیزیوتراپی و پزشکی تخصصی فوتبال

نمای بیرونی رو به زمین اصلی کمپ تیم ملی

مرکز فیزیوتراپی و پزشکی تخصصی فوتبال

اتاق‌های اداری

طبقه اول مجموعه برای آب‌درمانی و ریکاوری بازیکنان و بررسی فاکتورهای جسمانی و پزشکی حین بازتوانی جهت تسریع بازگشت ورزشکار آسیب دیده

طبقه اول مجموعه برای آب‌درمانی و ریکاوری بازیکنان و بررسی فاکتورهای جسمانی و پزشکی حین بازتوانی جهت تسریع بازگشت ورزشکار آسیب دیده

طبقه اول مجموعه برای آب‌درمانی و ریکاوری بازیکنان و بررسی فاکتورهای جسمانی و پزشکی حین بازتوانی جهت تسریع بازگشت ورزشکار آسیب دیده

طبقه اول مجموعه برای آب‌درمانی و ریکاوری بازیکنان و بررسی فاکتورهای جسمانی و پزشکی حین بازتوانی جهت تسریع بازگشت ورزشکار آسیب دیده

دوش‌های استخر

استخر مجموعه

سونای خشک مجموعه

حوضچه‌های آب سرد و گرم مجموعه

انتهای پیام/

http://fna.ir/AP8QIK





Scroll to Top