امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3778
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰

لزوم ایجاد زنجیره‌ تولید در بخش تعاون

رئیس فراکسیون تعاون مجلس خواستار ارتقای جایگاه اتاق تعاون ایران باتوجه انتظارات فراوان از این بخش شد و گفت: جلوگیری از پدیده بی‌اعتمادی به تعاون و بهره‌وری از طریق آموزش به شبکه تعاونی‌ها به طور جدی دنبال می‌شود.

خبرگزاری فارس: لزوم ایجاد زنجیره‌ تولید در بخش تعاون/ جلوگیری از پدیده بی‌اعتمادی به تعاون

به گزارش حقوق نیوز، ایرج ندیمی با اشاره به لزوم پیگیری بهره‌وری در شبکه تعاونی‌ها از طریق ترویج و آموزش اظهار داشت: مجموع اقدامات وزارت تعاون، اتحادیه‌ها، اتاق‌ها باید منجر به ارتقای سطح تعاون در کشور شود و از طرفی رفع موانع توسعه‌ای و جلوگیری از بی‌اعتمادی به تعاون مورد تأکید است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بخش تعاون با وجود قوانین مختلف و حمایتی، تنها یک بانک توسعه‌ای دارد، گفت: بانک توسعه تعاون با سرمایه اندک، توان حمایت از بخش بزرگ تعاونی در کشور را ندارد و به همین منظور پیگیر افزایش سرمایه آن بودیم.

ندیمی افزود: بانک‌های دولتی به سمت خصوصی شدن پیش می‌روند و در این رابطه باید بانک‌های تخصصی افزایش یابند که پیشنهاد تشکیل بانک‌های مختلف در حوزه تعاونی ارائه شده است، اما در گام اول صندوق‌های تعاون در هر استان و شهرستان تشکیل خواهد شد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دستگاه‌های متولی مسئول اتصال تعاونی‌ها به یکدیگر هستند و از خدمات یکدیگر بهره‌مند می‌شوند، گفت:‌ امکان ایجاد زنجیره تعاونی‌ها در کشور وجود دارد، به نحوی که دستگاه‌های مجوز دهنده ادامه فعالیت تعاونی را منوط به همکاری با تعاونی دیگر کند.

وی افزود: بر این اساس، تعاونی‌های کشور علاوه بر تأمین نیاز از داخل، به اشتغال کشور هم کمک کرده و امکان افزایش سهم خود در اقتصاد ملی را بیشتر خواهد کرد./








Scroll to Top