امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3573
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۰۰

حق‌الامتیاز دولت از واگذاری پروانه‌های جدید اپراتورها

امسال با واگذاری تعداد قابل توجهی پروانه‌ جدید در حوزه ICT، بازیگران بازار ارتباطات کشور بیشتر و بازار رقابتی‌تر خواهد شد و درآمدی مضاعفی نیز در اختیار دولت قرار می‌‌گیرد.

خبرگزاری فارس: حق‌الامتیاز دولت از واگذاری پروانه‌های جدید اپراتورها/ تامین اعتبار 400 میلیارد تومانی وزارت ارتباطات

به گزارش حقوق نیوز،  قرار است در سال 94 پروانه‌های جدید بسیاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شود و امسال از نظر تعداد پروانه‌های صادره جدید قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست.

امسال پروانه‌های ارتباطات ثابت (FCP)، پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)،پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) و پروانه ارائه خدمات مرکز تماس (contact center) اعطا می‌شود. پروانه‌ اپراتور وایمکس ایرانسل نیز ارتقاء یافته و دو اپراتور دیگر وایمکس نیز درخواست ارتقاء پروانه را ارائه داده‌اند.

این اقدامات، بازیگران حوزه ICT کشور را بیشتر و بازار را رقابتی‌تر می‌‌کند و همچنین درآمدی را نیز نصیب دولت خواهد کرد.

علی‌اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که صدور پروانه‌های جدید چه درآمدی را در سال جاری برای دولت رقم خواهد زد، گفت: در این اقدامات جدید، بحث درآمدی هدف وزارت ارتباطات نیست بلکه نتیجه اصلی این پروانه‌ها توسعه بازار است تا گره‌ای از مشکل توسعه خدمات در بخش ICT باز شود.

وی تاکید کرد: همانند حق فرکانس که با پائین‌ترین قیمت‌ها در منطقه به متقاضیان واگذار می‌شود، حق‌الامتیاز پروانه‌های دیگر نیز به گونه‌ای تعیین شده که در نهایت خدمات بهتر با قیمت کمتر به مردم ارائه شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به حق‌الامتیاز پروانه‌ها، توضیح داد: براساس مصوبه هیات وزیران حق‌الامتیاز پروانه FCP مبلغ 20 میلیارد تومان تعیین شده است.

طبق پیش‌بینی‌های اولیه قرار بود به 6 اپراتور FCP مجوز داده شود که اکنون رگولاتوری از 19 شرکت برای تاییدیه نهایی اقرارنامه اخذ گرفته و احتمالا 19 پروانه FCP صادر خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی خاطر نشان کرد: برای ارتقای فناوری پروانه اپراتور وایمکس ایرانسل حق‌الامتیازی دریافت نشده و درآمدی برای دولت نداشته است و این پروانه به منظور توسعه شبکه و افزایش ضریب نفوذ دسترسی کاربران اعطا شده است.

ایرانسل تاکنون در 6 استان پروانه ارائه سرویس وایمکس را داشت که اخیرا مجوز ارائه سراسری سرویس در تمام استان‌های کشور را دریافت کرده است.

عمیدیان تصریح کرد: حق‌الامتیاز پروانه‌های Servco نیز مبلغ 2 میلیارد تومان است و حداقل هر اپراتور باید با 3 شرکت Servco قرارداد عمده فروشی منعقد کند؛ اما تعداد پروانه‌ها به تعداد متقاضیان وابسته است.

در مجموع از محل واگذاری پروانه‌های جدید FCP و Servco مبلغ 392 میلیارد تومان اعتبار برای وزارت ارتباطات حاصل خواهد شد.

علاوه بر این، درباره پروانه‌هایی که حق‌المتیاز کمتری دارند، حق‌الامتیاز پروانه‌های MVNO نیز برای نوع اول مجوز MVNO مبلغ 5 میلیارد تومان و برای نوع دوم مجوز MVNO مبلغ 2 میلیارد تومان است. تعداد مجوزهای صادره بستگی به ظرفیت شبکه اپراتور و تعداد متقاضیان دارد.

مجوز نوع اول MVNO اپراتوری است که همه خدماتش مجازی است و از خدمات اپراتورهای دیگر استفاده می‌کند و مجوز نوع دوم اپراتوری است که از نظر شبکه ارتباطی قوی‌تر است.

حق‌الامتیاز پروانه ارائه خدمات مرکز تماس (contact center) مبلغ 200 میلیون تومان برای شهرهای بزرگ، 50 میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و دویست 20 میلیون تومان برای سایر شهرها است.

انتهای پیام/م

 








Scroll to Top