امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3551
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰

هدف روحانی، تضعیف شورای نگهبان است

بسیج دانشجویی 10 دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کردند: از اینکه شما حقوق‌دان هستنید، انتظار می‌رفت که اشراف کاملی بر اصل 99 قانون اساسی و نظریه 1234 شورای نگهبان داشته باشید و خلاف قانون اساسی سخنی مطرح نکنید.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور مفسر قانون اساسی نیست/سخنان شما درباره شورای نگهبان تضعیف یکی از بازوان انقلاب است

به گزارش حقوق نیوز ، بسیج دانشجویی 10 دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور، اعلام کردند: از اینکه شما حقوق‌دان هستید، انتظار می‌رفت که اشراف کاملی بر اصل 99 قانون اساسی و نظریه 1234 شورای نگهبان به تاریخ اول خرداد 1370 داشته باشید و خلاف قانون اساسی سخنی مطرح نکنید.

در ابتدای این نامه آمده است: در روزهای گذشته شاهد این بودیم که سخنانی را پیرامون نقش و جایگاه شورای نگهبان مطرح کردید. سخنانی که بلافاصله با ذوق زدگی رسانه‌های بیگانه و دشمنان قسم خورده نظام  روبرو شد.

این تشکل‌های دانشجویی در نامه خود با بیان اینکه طرح چنین سخنانی از سوی رئیس جمهوری که خود را حقوقدان می‌خواند و داعیه انقلابی بودن دارد بعید به نظر می‌رسید، تصریح کردند: اما متاسفانه چنین سخنانی واقع شد و نتیجه‌اش تضعیف یکی از بازوان انقلاب اسلامی است.

«شورای محترم نگهبانی که امام خمینی (ره) در زمان حیاتشان و مقام معظم رهبری بارها به حمایت از این نهاد که حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس است، پرداخته‌اند تا جایی که مقام معظم رهبری در سال 78 می‌فرمایند: «جنجال علیه نظارت استصوابی یکی از مباحث بی‌مبنا و بی‌ریشه است که با هدف تضعیف شورای نگهبان و نفوذ دادن عناصر مخالف با اسلام و امام و نظام در ارکان قانونگذاری کشور انجام می شود»

بسیج دانشجویی 10 دانشگاه تهران خطاب به رئیس جمهور عنوان کردند: شما که مدام تاکید بر رعایت قانون اساسی دارید، چگونه خودتان بر خلاف قانون اساسی عمل می‌کنید و سخن می‌گویید؟ آیا شما مرجع تفسیر قانون اساسی هستید که در این مورد اظهار نظر می‌کنید؟ آیا همان قانون که شما از آن دم می‌زنید و همه را متهم به نقض آن می‌کنید، شورای محترم نگهبان را مرجع تفسیر قانون اساسی قرار نداده است؟ از اینکه شما حقوق‌دان هستید، انتظار می‌رفت که اشراف کاملی بر اصل 99 قانون اساسی و نظریه 1234 شورای نگهبان به تاریخ اول خرداد 1370 داشته باشید و خلاف قانون اساسی سخنی مطرح نکنید.

 این دانشجویان بسیجی با بیان اینکه اقدامات خلاف قانون هزینه‌هایی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به بار می آورد، اعلام کردند: متاسفانه یک روز دولت شما موضوع عدم نیاز به تصویب توافق هسته‌ای در مجلس را مطرح می‌کند که خلاف قانون اساسی و حتی قوانین بین‌المللی است و روز دیگر شما با سخنانتان در مسیر تضعیف شورای محترم نگهبان گام بر می‌دارید در حالیکه این شورای متشکل از فقها و حقوقدانان عالم و دلسوز مردم و نظام مطابق قانون اساسی و در راستای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام عمل می‌کند.

 در ادامه این نامه خطاب به رئیس جمهور آمده است: آیا شما فکر می‌کنید نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات و کوتاه کردن دست نااهلان برای دست یافتن به مناصب حکومتی کاری خلاف عدالت است؟ آیا بهتر نیست به جای زیر سوال بردن اختیارات شورای نگهبان، از افرادی که نسبت به نظام جمهوری اسلامی فاصله گرفته‌اند و با روی کار آمدن دولت شما گستاخ شده‌اند بخواهید که دست از جهالت بردارند و با توبه و عذرخواهی از ملت بزرگوار ایران زمینه‌ای را فراهم کنند که شاید مورد بخشش مردم قرار گیرند.

بسیج دانشجویی 10 دانشگاه تهران معتقدند چنین اظهارات حاشیه‌ساز اولین مرتبه نیست که از سوی رئیس جمهور و اطرافیان وی بیان می‌شود. یک روز آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده شان با سخنان و اعمال خود در راه زیر سوال بردن قوه قضائیه قدم بر می‌دارند، قوه قضائیه‌ای که نماد عدالت است و تمام همت خود را صرف مبارزه با فساد علی‌الخصوص فساد آقازادگان کرده است، روز دیگر از درون دولت شما ندای حمایت از فتنه‌گران بر می‌خیزد و روز دیگر معاون جنابعالی در امور اقلیت‌ها در مورد مسایل منطقه که به وی ربطی ندارد سخن می‌راند و برای ایران عزیز هزینه ایجاد می‌کند.

در پایان این نامه خطاب به روحانی آمده است: بدانید که امروز شما در محضر شهدا و امام شهدا قرار دارید و متوجه باشید که خون شهدا گریبان تضعیف کنندگان نظام را خواهد گرفت و در نظر داشته باشید که روز قیامتی در پیش خواهیم داشت و این مسئله را در ذهن بسپارید که دانشجوی عالم و باسواد و مومن و بصیر بسیجی همگام با ملت هوشیار ایران و با عنایت به رهنمودهای نائب امام زمان (عج) تا آخرین لحظه در راه حق و مبارزه با استکبار گام بر می‌دارد مراقب باشید که از این قافله جا نمانید./








Scroll to Top