امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3549
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰

حمله به جایگاه شورای نگهبان هم‌زبانی با نامحرمان انقلاب است

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور نوشت: حمله به جایگاه شورای نگهبان و نادیده گرفتن وظایف قانونی آن، نوعی همزبانی با نامحرمان انقلاب در هجمه به نهاد مقدس شورای نگهبان است.

خبرگزاری فارس: حمله به جایگاه شورای نگهبان هم‌زبانی با نامحرمان انقلاب است/ کجای «برجام» آمده که ملت هر حرفی را نمی‌تواند بزند؟!

به گزارش حقوق نیوز،  جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، نسبت به اظهارات چند روز گذشته وی درباره شورای نگهبان واکنش نشان داد.

در بخشی از این نامه آمده است: ایران برخاسته از فتنه سال 88 و نیز ایران برخاسته از انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 ،یک کشور نیرومند با اقتدار و امنیت کامل است و ملت ایران در قیام تاریخی 9 دی فتنه را در داخل دفن کردند و وطن فروشان و دشمنان استقلال و آزادی را رسوا نمودند.

جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه دولت اگر درمسیر ملت درخنثی کردن فتنه ها نرود،خود دچار فتنه می شود،‌در نامه خود تصریح کرد: جناب آقای رئیس جمهور سخنان شما در جمع استانداران در نگاه نخبگان در جهت اتحاد ملی و همگرایی اسلامی ملت ایران ارزیابی نمی شود؛ حمله به جایگاه شورای نگهبان و نادیده گرفتن وظایف قانونی آن نوعی همزبانی با نامحرمان انقلاب در هجمه به نهاد مقدس شورای نگهبان است.

در این نامه با یادآوری نظرات امام در حمایت از شورای نگهبان آمده است: جناب آقای رئیس جمهور شما سوگند یاد کرده اید پاسدار نظام و قانون اساسی باشید؛چگونه است که در یک سخنرانی عمومی وظایف صریح و قانونی شورای نگهبان در صیانت از ارکان نظام را زیر سوال می برید؛ تکرار سخنان دوم خردادی علیه نهاد شورای نگهبان شایسته شما نیست، ملت از این مرحله عبور کرده اند بازگشت به آن نادیده گرفتن حافظه تاریخی ملت ایران است.

این نامه همچنین با اشاره به اظهارات روحانی مبنی بر اینکه «نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم» تصریح کرده: جناب آقای روحانی شما در سوگند ریاست جمهوری متعهد شدید پاسداری آزادیهای مردم باشید؛ کدام بند و ضمیمه «برجام» آمده است که ملت نمی تواند هر حرفی بزنند، این چه ربطی به مذاکرات هسته ای و توافق دارد؟!

این نامه می افزاید: آقای رئیس جمهور شما باید در نشست استانداران موضوع بسط نفوذ آمریکا در ایران که اکنون در دستور کار سیا،پنتاگون و وزارت خارجه آمریکاست سخن می گفتید و دستگاه اجرایی کشور را در این باره حساس می کردید.

در بخش دیگری از این نامه آمده: سخن گفتن علیه نهادهای قانونی کشور ترویج نوعی حاکمیت دوگانه در کشور است که اکنون در دستور دشمنان انقلاب و نظام می باشد.

در پایان این نامه نیز آمده است:‌جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار ضمن نقد این سخنان از رئیس جمهور می خواهد در اولین فرصت با اصلاح این مواضع راه را برای سوء استفاده بیگانگان ببندد؛ جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار از دولت می خواهد به جای مداخله در امور رقابت های انتخاباتی و قرار گرفتن در یک ضلع رقابت به تعهدات خود در پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم و نیز انجام وظایفی که قانون اساسی به عهده آنان گذاشته بپردازد؛ در سال دوم خدمتگذاری خود کارنامه عملکرد خود را برای ارزیابی مردم ارایه دهد./








Scroll to Top