امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3516
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۰

ابلاغ دستورالعمل نحوه تنظیم قراردادهای موقت و دائم کارگری

یک مقام مسئول کارگری از ابلاغ دستورالعمل شماره ۴۱ روابط کار مبنی بر نحوه انعقاد قراردادهای کارگری خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستورالعمل نحوه تنظیم قراردادهای موقت و دائم کارگری ابلاغ شد

به گزارش حقوق نیوز، هادی ابوی رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خراسان رضوی از ابلاغ دستورالعمل شماره 41 روابط کار درخصوص نحوه  قراردادهای کارگری خبر داد و گفت: دستورالعمل شماره 41 توسط معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

وی افزود: این دستورالعمل بر نحوه انعقاد قراردادهای کارگری در کارگاه‌های با ماهیت کار دائم، موقت و معین تأکید دارد.

براساس این گزارش، براساس ماده 41 قانون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است برای قراردادهای کتبی نمونه برگ مخصوص تهیه کرده و در اختیار کارگران و کارفرمایان قرار دهد؛ نمونه قرارداد تهیه شده در 11 بند به موجب این دستوالعمل برای آگاهی و اجرا ابلاغ می‌شود.

 در بند 1 این دستورالعمل، قرارداد با توجه به ماده 10 قانون کار، مشتمل بر مشخصات دقیق طرفین است در این بند منظور از نوع و میزان مهارت، مهارت کارگر از نظر کارگر ساده، نیمه ماهر و ماهر و یا درجه مهارت در مورد کارگرانی که مهارت آنها درجه‌بندی شده است مورد تاکید قرار می‌گیرد.

بنده 2 قرارداد، مشخص کننده نوع قرارداد است و بر حسب اینکه قرارداد دائم، موقت یا کار معین است باید در محل مربوطه درج شود. بر مبنای آن قرارداد دائم به قراردادی گفته می‌شود که کار ماهیتاً مستمر بوده و مدتی نیز در قرارداد ذکر نشده و یا تاریخ انقضایی برای قرارداد تعیین نشده باشد.

قرارداد موقت قراردادی است که مدت در آن ذکر می‌شود و یا اینکه تاریخ انقضای قرارداد تعیین می‌شود و یا ماهیت کار مستمر نیست.

قرارداد کار معین قراردادی است که در آن کارگر برای انجام کار مشخصی به کار گرفته می‌شود و بعد از اتمام کار، قرارداد نیز خاتمه می‌یابد؛ علاوه بر این، در بند 3 قرارداد، نوع کار یا حرفه یا حجم کار و یا وظیفه‌ای که کارگر به آن اشتغال می‌یابد نوشته می‌شود. در ادامه در صورت توافق طرفین مبنی بر واریز حقوق و مزایا به حساب کارگر، بند 7 قرارداد هم تکمیل خواهد شد./

 








Scroll to Top