امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3487
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۰

برخی‌ها بدنبال دکوری کردن خطوط قرمز هستند

سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران ضمن انتقاد از عملکرد مجلس در رابطه با توافق هسته‌ای گفت: پس از دکوری شدن صنعت هسته‌ای امروز شاهد دکوری کردن خطوط قرمز کشور هستیم.

خبرگزاری فارس: برخی‌ها بدنبال دکوری کردن خطوط قرمز هستند

به گزارش  حقوق نیوز، وحید اشتری سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران در نشست خبری که صبح امروز پیرامون تجمع فردا صبح دانشجویان در مقابل مجلس برگزار شد، گفت: ما بیش از 10 تا 12 توافق در کشور داشته‌ایم که محرمانه بوده و هیچ‌گاه درباره جزئیات متون آن صحبت نشده است.

وی افزود: بعد از تمام تمدید‌هایی که در طول مذاکرات صورت گرفت تنها چیزی که مطرح شد این بود که ایران قرار است مقداری پول بگیرد و هیچ‌گاه صحبتی از اینکه ایران قرار است چه تعهدی را انجام دهد، نشد.

اشتری تاکید کرد: تمامی مسائلی که در حاشیه بحث مذاکرات و توافق هسته‌ای وجود دارد نشان می‌دهد که آن‌ مقدار که کنگره آمریکا پیگیر توافق بوده مجلس ایران نبوده است.

وی با اشاره به توافق ایران با آژانس اتمی گفت: در حالی که توافق ایران با آژانس توافقی مربوط به کشورمان است، اما دیدیم که کنگره آمریکا آمانو را احضار می‌کند تا در مورد توافق آژانس با ایران توضیح دهد.

سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران افزود: مجلس شورای اسلامی آن طور که باید در رابطه با توافق هسته‌ای تلاش نکرد و با همه این مسائل ظلم است اگر بگوییم مجلس دو هفته تعطیل بوده زیرا مجلس ما در حدود دو سال است که در بحث پاسخگویی و بررسی بحث هسته‌ای تعطیل است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آبان 92 طی گزارشی اعلام می‌کند که ایران با صنعت هسته‌ای خداحافظی کرده‌است اما در کشور هیچ کسی در این رابطه سؤالی نمی‌پرسد و نمی‌گوید چرا تا قبل از اینکه توافقی شود باید صنعت هسته‌ای ما تعطیل شود!

اشتری تاکید کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی در شهریور 93 در مصاحبه‌ای از آغاز بازطراحی راکتور آب سنگین اراک سخن می‌گوید و این در حالی است که شاهد هستیم هیچ یک از مسئولان کشور این سؤال را نمی‌پرسند که چرا یک سال قبل از توافق، بحث بازطراحی راکتور آب سنگین اراک باید مطرح شود.

این فعال دانشجویی گفت: مجلس در تحولات کشور نقش نداشته و همواره اقدامات دکوری را در بحث هسته‌ای انجام داده است. متاسفانه پس از دکوری شدن صنعت هسته‌ای امروز شاهد دکوری کردن خطوط قرمز کشور هستیم و برخی از مسئولان با صراحت اعلام می‌کنند که 190 هزار سو نیاز آینده کشور است در حالیکه ما در آینده به خیلی بیشتر از این مقدار نیاز داریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب صراحتا می‌فرمایند اجازه بازدید از مراکز نظامی ما وجود ندارد اما صالحی در مقابل اعلام می‌کند که بازدید از مراکز نظامی صورت خواهد گرفت این مسئله خود بیان‌گر دکوری کردن خطوط قرمز کشور است.

اشتری گفت: در توافق هسته‌ای مواردی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از افراد که احساس می‌کنند سهمی از دولت دارند امروز به دنبال سهم‌خواهی از مذاکرات هستند، همان‌هایی که یک روز پدر ایران را با تشکیل اتاق بازرگانی ایران و چین درآوردند و امروز هم از اتاق بازرگانی ایران و آمریکا سخن می‌گویند. معلوم نیست مذاکرات  و توافق چه منافعی برای آنها دارد./

 

 








Scroll to Top