امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3454
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۱۳

ریزش نیروها در وزارت نفت

علاوه بر خروج بعضی مدیران ارشد و میانی از صنعت نفت، تعداد افراد مشغول به کار در ستاد وزارت نفت چند صد نفر کاسته می‌شود، به گونه‌ای که احتمالا تعداد نیروهای مشغول به کار در ستاد وزارت نفت از نصف هم کمتر شود.

خبرگزاری فارس: جزئیات تغییر در ستاد وزارت نفت/ از چابک سازی ستاد تا استعفا برای انتخابات مجلس

 

به گزارش حقوق نیوز، اخباری که از صنعت نفت به گوش می‌رسد، نشان از تغییرات قابل توجهی در ساختار ستادی وزارت نفت دارد.

بر این اساس، بیژن زنگنه وزیر نفت که پیش از این دستور داده بود، سمت‌های خالی کارشناسی که هنوز کسی در آنها منصوب نشده است، در صنعت نفت حذف شود، به تازگی دستور داده است، تعداد افراد مشغول به کار در ستاد وزارت نفت چند صد نفر کاسته شود، به گونه‌ای که احتمالا تعداد نیروهای مشغول به کار در ستاد وزارت نفت از نصف هم کمتر شود.

همزمان تعداد مدیرکل‌ها در ستاد وزارت نفت از 70 به 30 نفر کاهش می‌یابد. این دستور هنوز در مرحله بررسی قرار دارد. کارشناسان معتقدند تضعیف توان ستاد وزارت نفت در برابر شرکت ملی نفت، توان وزارت نفت را در ایفای وظایف حاکمیتی نسبت در صنعت نفت به ویژه در بخش بالادست نفت و گاز کشور را کاهش می‌دهد و در تفکیک وظایف تصدی‌گری و حاکمیتی وزارت نفت تاخیر بیشتری ایجاد می‌کند. این امر سلطه ساختاری شرکت ملی نفت بر صنعت نفت به جای وزارت نفت را تقویت می‌کند.

همزمان، از کارشناسان وزارت نفت خواسته شده در صورت تمایل فرم درخواست برای سمت جدید دستیاری ویژه وزارت نفت را پر کنند. 

بر اساس طرح « انتخاب دستیاران دفاتر مدیران ارشد نفت» مدیران ارشد وزارت نفت می‌توانند دستیاران خود را از میان افراد زیر 40 سال و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی با سه سال سابقه کار در صنعت نفت انتخاب کنند.

طبق این طرح دستیاران به سمت پایه B ارتقاء می‌یابند؛ این امتیاز ویژه به دستیاران مدیران ارشد صنعت نفت در قبال فعالیت‌هایی مانند هماهنگ کردن قرار ملاقات‌ها، پاسخگویی به ارباب رجوع، جستجوی مطالب مورد نیاز در اینترنت، انجام برخی از مسائل شخصی مدیر و امثال آن ارائه شده است.

در عین حال تغییراتی نیز در سطح مدیران ستاد وزارت نفت در حال وقوع است.

سید عماد حسینی معاون وزیر نفت در امور مهندسی و سید علی ادیانی راد رئیس حسابرسی کل و امور مجامع وزارت نفت که سابقه نمایندگی مجلس را دارند، از سمت خود استعفا داده و برای انتخابات مجلس آماده می‌شوند. جانشینان این دو مدیر نفتی هنوز مشخص نشده‌اند.

در عین حال، محسن آقاجانی، مدیرکل توسعه منابع انسانی ستاد وزارت نفت نیز به زمان بازنشستگی نزدیک می‌شود و گفته می‌شود برادر مدیرعامل یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت جایگزین وی می‌شود.

بعضی دیگر از مدیران ارشد وزارت نفت تمایل خود را به خروج از وزارت نفت اعلام کرده‌اند، اما هنوز درباره آنها تصمیم‌گیری نشده است.

در عین حال، منابعی در وزارت نفت می‌گویند کد 23 به صورت اجباری برای بعضی مدیران میانی نفت اجرا خواهد شد. کد 23 مربوط به بازنشستگی پیش از موعد با 25 سال سابقه کار است که بر اساس آن 5 سال هم به سنوات فرد اضافه می‌شود.

از سوی دیگر، به کارگیری مجدد و گسترده بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی وزارت نفت علیرغم منع قانونی همچنان ادامه دارد. از میان حدود 40 بازنشسته‌ای که در سمت‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند، برای 14 یا 15 نفر مجوز ماده 8 در دولت صادر شده، اما بقیه بدون صدور این مجوز فعالیت می‌کنند.

گفته می‌شود، وزیر نفت برای نافذ کردن تغییرات جدید در ساختار ستاد وزارت نفت منتظر نتیجه نهایی تدوین اساسنامه شرکت ملی نفت در مجلس شورای اسلامی است./








Scroll to Top