امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3434
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴

دولت باید زمینه بازگشت اصلاح‌طلبان را فراهم کند

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگوی اخیر خود با روزنامه آفتاب یزد اظهار کرده است: دولت ناچار است زمینه‌ساز بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه قدرت باشد. امیدواری من به تلاش دولت جهت برگزاری انتخابات خوب و سالم زیاد است!

ابراهیم اصغر زاده-حقوق نیوز

 به گزارش حقوق نیوز، اظهارات اصغرزاده حاوی 2 معنای واضح است. اول آنکه او به هر دلیلی معتقد است دولت چاره‌ای ندارد جز اینکه برای جریان خاص نقش پلّه را ایفا کند و دوم آنکه انتخابات خوب و سالم، لزوماً انتخاباتی است که جریان سیاسی خاص پیروز آن باشد!

اینکه اصلاح‌طلبان بارها و به انحاء مختلف؛ حمایت خود از دولت را «حمایتی حیاتی» تصویر کرده‌اند؛ محکمات خاصی ندارد جز آنکه آنها علی‌الدوام بر این معنا تأکید می‌ورزند که سازمان رأی روحانی با حمایت آنها و دنباله‌روی قشر متوسط از اصلاح‌طلبان شکل گرفته است. (سخنی که می‌توان هر مؤلفه حاضر در آن را با استدلال‌هایی رد کرد)

و لذا اکنون نیز اگر روحانی از سمت اشاره اصلاح‌طلبان روگردان شود، بدنه اجتماعی حامی روحانی یا همان «قشر متوسط» که به انگشت اشاره اصلاح‌طلبان وابسته‌اند و با یک اشاره آنها آمده‌اند؛ با یک اشاره هم از کنار دولت خواهند رفت!

(گفتنی است جریان خاص در بزرگنمایی از قشر متوسط و در تلاش برای نهادینه‌سازی چیزی به نام «بورژوای ملی» تا آنجا پیش رفت که حتی یکی از جامعه‌شناسان وابسته به همین جریان، چندی قبل عنوان کرد که انقلاب اسلامی ایران هم کار قشر متوسط بوده است.

جالب آنکه همین جریان در وقت مفسدنمایی از نظام اسلامی و تلاش برای پرقدرت نشان دادن اهرم فشار تحریم‌ها! از این می‌گوید که فقر در ایران گسترده است و گویی به ناگاه از یاد می‌برد که اکثریت جامعه ایران را قشر متوسط و برخوردار معرفی کرده است)

البته دولتی‌ها در این زمینه تاکنون پالس مشخصی ارسال نکرده‌اند و به دیگر سخن اینکه معلوم نیست اساساً تا چه اندازه با اصلاح‌طلبان در این زمینه هم‌نظر باشند!

از طرف دیگر، اعتدالیون نگاه واضحی هم به تجربه موفق «احترام به مستضعفین» در دوره گذشته دارند و بدیهی است که در این حالت به اصرار اصلاح‌طلبان مبنی بر بزرگنمایی قشر متوسط در سازمان رأی روحانی،‌ تنها به چشم یک سخن محفلی و نه یک استدلال متقن نگاه می‌کنند.

اعتدالیون همچنین تجربه بی‌پاسخ ماندن مطالبه رئیس جمهور از پردرآمدها یا همان قشر متوسط برای انصراف از دریافت یارانه را هم در چنته دارند و خوب به یاد می‌آورند که با وجود پروپاگاندای فراوان اصلاح‌طلبان در این زمینه، چگونه شد که خواسته روحانی با سردی جماعت بورژوا مواجه شد.

در اشاره به الحاح جریان خاص مبنی بر اینکه انتخاباتی سالم و خوب است که پیروز آن اصلاح‌طلبان باشند نیز قابل اشاره است که رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی هم چندی قبل صراحتاً به روزنامه اعتماد اینطور گفته بود که اگر از حق‌الناس حفاظت شود، اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات می‌شوند!

 








Scroll to Top